  • 1. Data: 2004-07-07 11:10:30
    Temat: Re: Dziwna prośba - oszustwo na Allegro
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "scx" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ccgfjj$fqq$1@flis.man.torun.pl...

    Możesz, ale wyślij to zwykłym listem. Po pierwsze poleconego może nie
    odebrać. Po drugie polecony więcej kosztuje, a przecież zalega Ci jedynie
    około 30 zł.

  • 2. Data: 2004-07-07 11:27:46
    Temat: Dziwna prośba - oszustwo na Allegro
    Od: scx <s...@w...pl>

    Witam po raz drugi dziś

    Niestety zostałem oszukany na Allegro. Kupiłem aparat cyfrowy do telefonu,
    miał być na prezent (nieważne), w każdym razie zapłaciłem z przesyłką 60 zł
    + koszta przelewu 0.50 zł.
    Po jakimś tygodniu facet stwierdził że aparatu mi nie wyśle bez podania
    przyczyn.
    Przez następny tydzień robił przelew, aż w końcu na moim koncie wylądowała
    kwota 30 zł jako "pierwsza rata zwrotu za aparat".
    Gdzieś w środę wystawiłem negatywny komentarz (przy okazji okazało się, że
    zrobił w tym momencie kilka wałków gdyż pojawiło się z 5 negatywów, a jego
    konto zostało zawieszone), i zagroziłem że jeśli pieniądze nie wpłyną na
    moje konto zawiadamiam Policję.
    W piątek napisał że przelał pieniądze, więc powinny być w poniedziałek,
    oczywiście nie doszły.
    Bezpłatne Ubezpieczenie Kupujących niestety mnie nie obejmuje - zabrakło
    kilku dni w stażu gościa na Allegro.

    Teraz myślę żeby gościa troszeczkę nastraszyć, mam zamiar wysłać mu list
    polecony (czy ma być za potwierdzeniem odbioru?) z treścią typowo urzędową
    i niezrozumiałą dla typowego zjadacza chleba, za to groźnie brzmiącą. I tu
    proszę Was, drodzy grupowicze, o sugestie jakimi wyrażeniami się posłużyć,
    na jakie paragrafy się powoływać itp.

    Czy mogę dodać koszty przelewu i wysłania tego listu dodać do kwoty którą
    gość jest mi winny? Czy może doliczyć sobie jeszcze jakiś procent ;P ?

    I następna kwestia: jeśli ten list nie poskutkuje mam zamiar dochodzić
    swoich 30 zł... :) Wiem, że to śmieszna kwota, ale nie popuszczę żeby jakiś
    oszust uszedł z tym bezkarnie. Gdzie z tym iść? Na Policję czy do
    Prokuratury? Jakie papiery ze sobą zabrać? Wydruki korespondencji, wydruk
    dowodu przelewu, wydruk strony z aukcją, kopia tego listu co mam zamiar
    wysłać, coś jeszcze?

    Z góry dzięki za odpowiedź!
    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 3. Data: 2004-07-07 11:48:07
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Możesz, ale wyślij to zwykłym listem. Po pierwsze poleconego może nie
    > odebrać. Po drugie polecony więcej kosztuje, a przecież zalega Ci jedynie

    Hahahahahaha.
    Swietna rada.
    "Wyslij zwyklym listem". A on odbierze i wyrzuci do kosza.
    Cos jak rakiety najnowszej generacji : "Fire and forget"

  • 4. Data: 2004-07-07 11:55:21
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    > wysłać, coś jeszcze?

    wuslij mu cos jako przesyłke wartościową za pobraniem
    jak jest głąb to odbierze :)

    pozdro.....

  • 5. Data: 2004-07-07 12:05:55
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Hahahahahaha.
    > Swietna rada.
    > "Wyslij zwyklym listem". A on odbierze i wyrzuci do kosza.
    > Cos jak rakiety najnowszej generacji : "Fire and forget"

    No Wiesz.. na pewno facet nie bedzie placil (ten z aparatem) za przesylke.
    Po z atym jezeli ma dowod
    dokonania przelewyu, a od tego delikwent scx powinien zaczac to mozna mu
    naskoczyc.

    P.

  • 6. Data: 2004-07-07 12:24:09
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Piękna nasz mowa ....
    > Możesz teraz bardziej po polsku to zredagować - bo tego splotu słów
    powyżej
    > nie sposób zrozumieć - brak składni i sensu - po prostu /czeski film/.

    Chcialem to samo napisac, ale balem sie, ze to wynik niewyspania :D

  • 7. Data: 2004-07-07 12:26:42
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    napisał(a):

> [...]

    nie sposób zrozumieć - brak składni i sensu - po prostu /czeski film/.

    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-07-07 15:09:18
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Piękna nasz mowa ....
    > Możesz teraz bardziej po polsku to zredagować - bo tego splotu słów
    powyżej
    > nie sposób zrozumieć - brak składni i sensu - po prostu /czeski film/.

    no dobra :)

    Chodzi mi o to ze osoba ktora rozpoczęla ten wątek powinna zapytać się
    czy ta druga osoba posiada dowod wpłaty (II rata) bo jezeli tak
    (i jezeli to jest prawda) to moze mu naskoczyc.
    A dopiero pozniej Wysylac jakies listy. I nie ma sensu poleconego wysyłać,
    bo nawet jeżeli ta druga osoba (ten złodziejaszek) nie wpłacił mu drugiej
    raty to za ten list polecony nie będzie płacić bo z jakiej racji?

    P.

  • 9. Data: 2004-07-07 15:09:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 7. lipca 2004 14:24 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Jaroslaw Soja:

    Popatrzcie kto to napisał i po prostu się nie dziwcie :)

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2004-07-07 15:09:47
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > powyżej
    > >

    > Chcialem to samo napisac, ale balem sie, ze to wynik niewyspania :D

    mojego chyba :-)

    P.