  • 461. Data: 2009-07-22 12:22:03
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 08:45:32 +0200, szerszen napisał(a):

    > a widzisz roznice pomiedzy szkolonym bodygardem,
    > a dzieciakiem
    Ucieczka zatem _może_ mieć sens?
    Poprzednio twierdziłeś, że ucieczka=głupota.
    Rozumiem, że sensowność ucieczki w stanie zagrożenia uzależniasz od stopnia
    wyszkolenia uciekającego. Dlaczego pomijasz wyszkolenie napastnika?

    > czesciowo tak, byc moze komus to kiedys uratuje zycie
    Ale dla sprawy 'prawidłowość' działania policji ma?

    > nie, nie, strzelali do niepotwierdzonego celu,
    > cel zostal rozpoznany przez swiadka
    Nie wiedziałem, że ktoś tych późniejszych poszkodowanych wskazał jako
    poszukiwanego bandziora.

    > i o tym wlasnie pisze od poczatku, osobiscie nie wierze, ze wysiedli z
    > samochodu i lecieli
    Tyle, że JA o tym nie pisałem.

    > trzeba sie zastanowic, rowniez nad zaostrzeniem kar w
    > przypadku uciekaniu przed policja
    Zgodzę się z Tobą jeżeli jednocześnie kary za podszywanie się pod policję
    będą horendalnie wysokie, za przekroczenie uprawnień przez policję również.

    Onegdaj (w czasach masowych napadów 'przebierańców' na auta) wysoko
    postawieni przedstwiciele KG w telewizorni przekonywali aby w przypadkach
    wątpliwych NIE zatrzymywać się do kontroli tylko _powoli_ jadąc udać się do
    najbliższej jednostki policji. Wskazywali, że m.in. właśnie po to są
    odpowiednie kierunkowskazy przy drogach. Czy moje AFAIR dużo odbiega od
    innych?

    --
    pozdro
    poreba

  • 462. Data: 2009-07-22 12:26:13
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 22:28:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tylko, że jak to bedą bandyci, to będą strzelać, jak się nie zatrzymasz.
    > Policjanci nie zawsze. W tym jedy ie różnica.
    Uciekając przed (prawdziwą) policją mam zatem większe szanse?
    Jeżeli dodać do tego większe szanse przeżycia podczas ucieczki niż przy
    całkowitym poddaniu się bardzo złym, z bardzio złymi intencjami bandytami -
    to nie wiem czy argumentowałeś zgodnie ze swoimi intencjami.

    --
    pozdro
    poreba

  • 463. Data: 2009-07-22 12:36:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Poprzednio twierdziłeś, że ucieczka=głupota.

    zapomniales jednego slowa, paniczna

    > Rozumiem, że sensowność ucieczki w stanie zagrożenia uzależniasz od
    > stopnia
    > wyszkolenia uciekającego.

    sensownosc ucieczki uzalezniam od rozeznania sytuacji, niezaleznie od
    stopnia wyszkolenia, panika jest prosta droga na cmentarz i to nie tylk ow
    takich sprawach

    > Nie wiedziałem, że ktoś tych późniejszych poszkodowanych wskazał jako
    > poszukiwanego bandziora.

    no to sie dowiedziales, nie sledzili ich z przypadku

    > Tyle, że JA o tym nie pisałem.

    ty nie, ale niektorzy to sugeruja

    > Zgodzę się z Tobą jeżeli jednocześnie kary za podszywanie się pod policję
    > będą horendalnie wysokie, za przekroczenie uprawnień przez policję
    > również.

    alez sie zgadzam w calej rozciaglosci

    > Czy moje AFAIR dużo odbiega od
    > innych?

    cos takiego bylo

  • 464. Data: 2009-07-22 12:42:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Każdy normalny człowiek wiedząc że ma do czynienia z policją nie
    > uciekałby.

    sugerujesz ze zastrzelony koles na motorze (z innej sprawy), tez nie
    wiedzial ze zatrzymuje go policjant, czy moze ze byl nienormalny?

    > Dlatego dużo bardziej
    > prawdopodobna jest opcja, że kierowca nie usłyszał wywrzeszczanego "stój
    > policja".

    moze tak, moze nie, tego nie wie nikt

  • 465. Data: 2009-07-22 15:02:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:s7rhj6-ocf.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Gadżety, poniekąd. Ale policjant powinien przestrzegać pewnych procedur.
    > A także myśleć. Krzyki słabo słychać z umcy-umcy w głośnikach. No i
    > zawsze można trafić na głuchoniemego.

    Nawet głuchoniemy nie ma prawa nikogo rozjeżdżać.

    No i co to zmienia?

  • 466. Data: 2009-07-22 15:03:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:jarhj6-ocf.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Policyjne P99 mają amunicję samonaprowadzającą?

    Nie, ale to nie przeszkadza tym pociskom trafiać w cel.

  • 467. Data: 2009-07-22 15:09:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:qcthj6-9hf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > To nie będzie wyskakiwał, tylko spokojnie podejdzie - i będzie w
    > pierwszej kolejności okazywał odznakę, a nie broń służbową.

    Zdaje się, ze tak sie to zaczęło.

    > Punkt 1 i 2 tak na początek. Mam nadzieję, że znasz ich treść?

    No i nie mogę zupełnie zrozumieć, co masz na myśli.

  • 468. Data: 2009-07-22 15:28:11
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 14:42:28 +0200, szerszen napisał(a):
    > sugerujesz ze zastrzelony koles na motorze (z innej sprawy), tez nie
    > wiedzial ze zatrzymuje go policjant, czy moze ze byl nienormalny?

    Nie sugeruję, co więcej nie zamierzam bronić tego motocyklisty. On uciekał
    przed policją, w dodatku chwilę wcześniej dokonano napadu i napastnik uciekł
    na motocyklu.

    > moze tak, moze nie, tego nie wie nikt

    Tym bardziej nie wiedzieli tego idioci-policjanci, zresztą nie wiem czy w
    ogóle krzyczeli że są z policji (zeznania policjantów się nie liczą -
    uzgadniali swoją wersję)...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 469. Data: 2009-07-22 15:30:42
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    > i o tym wlasnie pisze od poczatku, osobiscie nie wierze, ze wysiedli z
    > samochodu i lecieli do niego nie odzywajac sie wcale, i nie komunikujac ze
    > sa z policji

    A co zmienia wrzask, jeśli kierowca mógł go nie usłyszeć/zrozumieć?
    Twierdzisz że każdego głuchoniemego można zastrzelić bez konsekwencji? :)

    Pomijając to - bardziej prawdopodobne jest to że lecieli niespecjalnie
    wyraźnie krzycząc "policja" albo zupełnie bez mówienia czegokolwiek, niż
    to że niewinny kierowca na widok policjantów zaczął uciekać.

    > nad wieloma rzeczami trzeba sie zastanowic, rowniez nad zaostrzeniem kar w
    > przypadku uciekaniu przed policja

    I za przekroczenie uprawnień przez policjantów, jak w tym przypadku.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 470. Data: 2009-07-22 16:59:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:errhj6-odf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > jaki jeden?
    > chyba o roznych sprawach mowimy

    Opisana została inna, przykładowa sytuacja. Śledź uważniej wątek.