  • 391. Data: 2009-07-21 12:47:40
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baloo" <n...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h44bdn$a8b$1@news.onet.pl...

    > Ja niczego nie sugeruję, po prostu pytam o fakty.
    > A Ty na razie posiłkujesz się jedynie domniemaniami.

    tak samo jak i ty
    ja natomiast staram sie jednak pozostac neutralny i nie osadzaqc policjantow
    zbyt szybko

    > Człowiek napadnięty po prostu stara się albo bronić albo uciekać, nie
    > wnikając w szczegóły napadu.

    oni nie zostali napadnieci

    > Czy jeśli dostaniesz w łeb zza rogu, to się będziesz zastanawiał, z
    > jakiego powodu ktoś na Ciebie napadł?

    co innego dostac na ulicy po ryju, a co innego tak szeroko zakrojona akcja

    > Naprawdę uważasz, że trzeba mieć coś na sumieniu, żeby odczuwać nieodpartą
    > chęć spierdolenia z miejsca potencjalnej rzezi?

    tak, albo nadmiernie ulegac emocjom, jedno i drugie jest niezdrowe, paniczna
    ucieczka zadko kiedy przynosi pozytywne efekty

  • 392. Data: 2009-07-21 12:48:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Pytałem o zagrożenie dla policjantów, a nie dla społeczeństwa czy
    > uczestników ruchu.

    policjanci maja chronic nie tylko siebie, ale przedewszystkim spolecznestwo

    pozatym nie wiem jak wygladala sytuacja tam na miejscu, byc moze samochod
    jechal w kierunku ktoregos z policjantow

  • 393. Data: 2009-07-21 12:50:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Była jak najbardziej. Tylko nikt z uciekających nie spodziewał się, że
    > zostanie potraktowany kilkudziesięcioma strzałami.

    nie bylo, jakby byla, to by zyli

    skoto twierdzisz, ze uciekali bo bali sie ludzi z bronia, ktorzy do nich
    biegna, to jakim trzeba byc ciezkim kretynem, aby zalozyc przy tej okazji,
    ze jak zaczne odjezdzac, to oni nie zaczna strzelac

  • 394. Data: 2009-07-21 12:51:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Mówisz o konkretnej ludzkiej tragedii a nie o bajce z telewizji.

    i dlatego ze wydarzyla sie tragedia, mam jak ty wydac wyrok na policjantow
    nie znajac zupelnie szczegolow zajscia?

  • 395. Data: 2009-07-21 13:11:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 14:51:24 +0200, szerszen napisał(a):
    > i dlatego ze wydarzyla sie tragedia, mam jak ty wydac wyrok na policjantow
    > nie znajac zupelnie szczegolow zajscia?

    Ty ignorujesz powszechnie znane szczegóły zajścia. Na podstawie tego co
    wiadomo - tak, powinni odpowiedzieć za swój "wybryk" albo i wylądować za
    kratkami.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 396. Data: 2009-07-21 13:13:49
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 14:50:08 +0200, szerszen napisał(a):
    > nie bylo, jakby byla, to by zyli

    Gdyby policjanci uczestniczący w tej akcji nie byli niewyżytymi debilami,
    to kierowca i pasażer tego auta by żyli. Błąd popełnili policjanci - i co
    gorsza sąd stwierdził że "nic się nie stało".

    > skoto twierdzisz, ze uciekali bo bali sie ludzi z bronia, ktorzy do nich
    > biegna, to jakim trzeba byc ciezkim kretynem, aby zalozyc przy tej okazji,
    > ze jak zaczne odjezdzac, to oni nie zaczna strzelac

    Oczywiście jesteś pewny że widzieli broń w rękach bandytów, tak?
    Jak widzę bandę dresów biegnących nocą w moim kierunku to spieprzam,
    a nie przyglądam się jakie podarunki dla mnie niosą...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 397. Data: 2009-07-21 13:17:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 14:47:40 +0200, szerszen napisał(a):
    > tak samo jak i ty
    > ja natomiast staram sie jednak pozostac neutralny i nie osadzaqc policjantow
    > zbyt szybko

    Sądząc po Twoim oślim uporze z jakim bronisz tych kowbojów, uznałbyś że
    nie powinno się osądzać policjantów nawet gdyby wywlekli chłopaków z auta,
    strzelili w tył głowy i zbeszcześcili zwłoki.

    > oni nie zostali napadnieci

    Zostali napadnięci. Czym się niby różniła ta akcja od napadu? NICZYM!

    > co innego dostac na ulicy po ryju, a co innego tak szeroko zakrojona akcja

    Szeroko zakrojona, dobre sobie. Efektowna, bo debile postanowili się pobawić
    w kowbojów. Spierdolili wszystko co tylko mogli, a na koniec zabili niewinnego
    człowieka.

    > tak, albo nadmiernie ulegac emocjom, jedno i drugie jest niezdrowe, paniczna
    > ucieczka zadko kiedy przynosi pozytywne efekty

    I niby policjanci wywalający całe magazynki do samochodu w którym BYĆ MOŻE
    jest podejrzany w ogóle nie ulegli emocjom? Potem dopiero ochłonęli, by
    uzgodnić zeznania...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 398. Data: 2009-07-21 14:12:59
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 13:29:43 +0200, szerszen napisał(a):

    > szalenstwem jest uciekanie przez napastnikiem z bronia w nadziei ze moze sie
    > uda
    Twierdzisz zatem, że większość służb specjalno/ochroniarskich tkwi 'mylnym
    bendzie' szkoląc kierowców z manewru szybkiej ucieczki w przypadku próby
    zamachu?

    > tak ci sie tylko wydaje, wszystko zalezy od
    Ale czy te dywagacja (taktyka przetrwania w sytuacji zagrożenia życia) są
    dla tej sprawy w ogóle istotne?

    > pewne jest to, ze gdyby nie uciekli, to by zyli
    > wiec jak narazie to ja mam racje
    Pewne to jest to, że policjanci działali w takim stresie, że zaczęli
    strzelać do nierozpoznanego celu.
    IMHO kluczowym jest czy policja działała w sposób pozwalający obywatelowi
    domniemywać, że jest policją. Następna sprawa to czy działała zgodnie z
    procedurami. Jeżeli odpowiedzi na te pytania nie są identyczne (sąd
    stwierdziłą, że na drugie odpowiedź brzmi - TAK) to należy się zastanowić
    nad procedurami.

    --
    pozdro
    poreba

  • 399. Data: 2009-07-21 14:28:27
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 20:19:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mundur, radiowóz, legitymacja to tylko gadżety.
    > jeśli ktoś będzie chciał w ten sposób dopuścić
    > się przestępstwa, to niestety tego dokona. /.../
    Chyba nikt nie twierdzi, że utrudnianie dostępu
    do tego typu 'zabezpieczeń' wyeliminuje przestępstwa
    z ich wykorzytsaniem. Jedynie utrudni.

    > Stąd jak gość krzyczy Policja i ma w ręku broń, to lepiej założyć, że jest
    > policjantem. Jakby był mordercą i chciał Cię zabić, to by strzelał, a nie
    > urządzał wrzaski w blasku latarni.

    To chyba błędne założenie. Po co zatem 'przebierańcy' zakładają mundury,
    dlaczego (za czasów niebieskiko-białych) zatrzymują tiry przy pomkalowanych
    na biało-niebiesko autach itd.? Oni tylko usiłują ułatwić sobie robotę
    wykorzystując 'autorytet władzy'. Ich zamiary względem ofiary są niezależne
    od użytych metod (w tym problemie).

    --
    pozdro
    poreba

  • 400. Data: 2009-07-21 16:06:29
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Baloo" <n...@o...eu> pisze:

    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > Nie uciekali bez powodu.
    > Uciekali w obawie przed napaścią.

    > Jakie fakty wskazują na to, że ofiary usłyszały okrzyki POLICJA i
    > zrozumiały je?

    *Długo* "uzgadniane" zeznania "stróżów prawa".
    Możesz sobie pogrzebać ile dni upłynęło zanim "niewinni policjanci"
    "raczyli" złożyć zeznania których spójność podkreślał sąd przy
    odrzucaniu zeznań innych świadków.

    To jest tak "drobna" różnica między niewinni a nieskazani.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Silne państwa dążą do zaboru cudzych ziem, słabe zajęte są tylko obroną.