  • 11. Data: 2006-10-26 08:00:44
    Temat: Re: Jakie uprawnienia maja straze miejskie?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Sanctum Officium" <k...@g...pl> napisał:

    >Dzięki. A jak jest z rowerami?
    Podałem ci link - miałeś przeczytać tam jest wszystko.
    Tu masz bezpośredni (i tylko o tym):
    http://artgola.webpark.pl/kodeks/sm.htm

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 12. Data: 2006-10-26 08:12:05
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 25 Oct 2006 21:46:34 +0200,
    Sanctum Officium <k...@g...pl> screamed:

    > Mogą jechać chodnikiem, gdy droga obok chodnika ma dopuszczlana prędkość
    > powyżej 60 km/h (nie pamiętam dokładnie, jak to jest).

    Plus chodnik ma przynajmniej 2m szerokości.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 10:12:20 user up 11141 days, 22:07, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    It is much easier to apologize than to ask permission.

  • 13. Data: 2006-10-26 12:15:07
    Od: "sherkan" <s...@o...pl>

    Czyli jednym słowem gdy ide sobie chodnikiem a oni mają do mnie
    jakies ale i chcą mnie wylegitymować to ja im nie musze dawac dowodu
    bo nie kieruje zadnym pojazdem mechanicznym, tak?

    a jesli chcą zezwac policje to ja moge oddalic sie z miejsca zdarzenia
    (jest artykul ze do czasu przyjazdu policji musza uniemozliwic
    przemieszczanie pojazdu czy jakos tak) nie mogą mnie zatrzymywać a ja
    ich moge oskarzyc o i tu moje kolejne pytanie? Moga mnie zatrzymywac?
    czy nie?

  • 14. Data: 2006-10-26 12:49:42
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia 25 Oct 2006 23:18:15 -0700, sherkan napisał(a):

    > Czy straz miejsca ma prawo mnie wylegitymować?

    Ma.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 15. Data: 2006-10-26 16:00:47
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> wrote in message

    > Podałem ci link - miałeś przeczytać tam jest wszystko.
    > Tu masz bezpośredni (i tylko o tym):
    > http://artgola.webpark.pl/kodeks/sm.htm

    Właśnie nie za bardzo to rozumiem.

    ==================
    1. Strażnicy straży gminnych (miejskich) są uprawnieni do wykonywania
    czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, pod warunkiem posiadania
    upoważnienia i w odniesieniu do:
    (...)

    2) uczestników ruchu naraszających przepisy o:
    a) zatrzymaniu lub postoju pojazdów,
    b) ruchu motorowerów, rowerów, pojazdów zaprzęgowych oraz o jeździe
    wierzchem lub pędzeniu zwierząt,
    c) ruchu pieszych.
    =================

    No to mogą zatrzymać rower czy nie?

    MK

  • 16. Data: 2006-10-26 16:17:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Sanctum Officium" <k...@g...pl> napisał:

    >Właśnie nie za bardzo to rozumiem.
    Matko B.Cz.

    >No to mogą zatrzymać rower czy nie?
    Tak, jeśli uczestnik ruchu (tu: rowerzysta) narusza przepisy o ruchu
    rowerów.

    --
    Artur Golański

  • 17. Data: 2006-10-26 16:35:00
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    > Matko B.Cz.

    > Tak, jeśli uczestnik ruchu (tu: rowerzysta) narusza przepisy o ruchu
    > rowerów.

    To znaczy, że mogą zatrzymać rower jadący ulicą?

    MK

  • 18. Data: 2006-10-26 19:41:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Sanctum Officium" <k...@g...pl> napisał:

    >To znaczy, że mogą zatrzymać rower jadący ulicą?
    A naruszył przepisy o ruchu rowerów?
    Rowerzysta: a co to za "ulica"?
    Krakowskie Przedmieście.
    Rowerzysta: no to nie naruszył.
    Mówi, że nie naruszył.... ;-D

    --
    Artur Golański

  • 19. Data: 2006-10-26 20:03:42
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    > A naruszył przepisy o ruchu rowerów?

    O jakie przepisy o ruchu rowerów chodzi? Czy jak nie zatrzyma się na znaku
    "stop", to może go straż miejska zatrzymać? A gdy wyprzedzi ciagnik rolniczy
    na ciągłej, to może?

    (...)

    MK

  • 20. Data: 2006-10-27 08:14:01
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Sanctum Officium" <k...@g...pl> napisał:

    >O jakie przepisy o ruchu rowerów chodzi?
    Wszelkie rowerzystów obowiązujące. Czytaj PoRD link w stopce.

    > Czy jak nie zatrzyma się na znaku "stop"
    PRZED znakiem ;-) Tak.

    > A gdy wyprzedzi ciagnik rolniczy na ciągłej, to może?
    Jeśli przejechał przez linię, to tak.

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks