  • 1. Data: 2006-10-25 18:22:56
    Temat: Prawo autorskie - stosunek towarzyski
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...pl>

    Czy jeżeli uzyskałem od znajomego, na zasadize stosunku towarzyskiego,
    kopię płyty CD, to czy mogę z tej kopii stworzyć następne kopie i
    przekazać innemu znajomemu na tej samej zasadzie?

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...pl

  • 2. Data: 2006-10-26 08:18:07
    Temat: Re: Prawo autorskie - stosunek towarzyski
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Adam Klobukowski* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > Czy jeżeli uzyskałem od znajomego, na zasadize stosunku towarzyskiego,
    > kopię płyty CD, to czy mogę z tej kopii stworzyć następne kopie i
    > przekazać innemu znajomemu na tej samej zasadzie?

    Jest rozbieżność w doktrynie i brak uznanego orzecznictwa.
    IMHO po 1 maja 2004 r. wskutek zmiany w treści art. 23 ust. 2 PA
    ("pojedyńcze egzemplarze") nie jest to dopuszczalne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-10-26 08:41:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.10.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:
> [...]
    > IMHO po 1 maja 2004 r. wskutek zmiany w treści art. 23 ust. 2 PA
    > ("pojedyńcze egzemplarze") nie jest to dopuszczalne.

    A nie bedzie tu bardziej istotny zwiazek osobisty pierwszego
    znajomego (tego od oryginalu) z ostatnim znajomym (tym ktoremu pytajacy
    chcialby zrobic kopie). Jesli taka zaleznosc nie zachodzi, to MZ nawet
    istnienie pojedynczej kopii nie pomoze.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-10-26 08:47:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Marcin Debowski* stuknęła w klawisze i
> [...]

    > (tego od oryginalu) z ostatnim znajomym (tym ktoremu pytajacy chcialby
    > zrobic kopie). Jesli taka zaleznosc nie zachodzi, to MZ nawet istnienie

    To też, jasne - masz 100% racji, że chodzi o stosunek pomiędzy
    posiadaczem utworu, z którego chcemy korzystać w sposób zgodny z
    przepisami.