  • 1. Data: 2006-10-25 19:09:31
    Temat: produkcja biopaliw
    Od: "marek" <m...@e...com>

    Witam,

    W przedostatnim newsweeku przeczytalem artykul o tym, ze od stycznia
    przyszlego roku wchodzi ustawa zezwalajaca na produkcje biopaliw na wlasny
    uzytek dla rolnikow (100l na 1ha pola).
    Jako ze spora czesc rolnikow pewnie nie bedzie w stanie sobie kupic maszynek
    do produkcji, to zaswital mi w glowie pomysl azeby kupic maszynke i
    udostepniac ja rolnikom np. ze taki rolnik przyjezdza sobie, kupuje ode mnie
    olej roslinny (albo przywozi swoj), udostepniam mu maszynke (za co pobieram
    oplate) i jak sobie zrobi paliwo to je zabiera.
    Z tego co bylo napisane w newsweeku wynika ze niestety takiego paliwa nie
    mozna normalnie sprzedawac...

    Czy ktos jest w stanie odpowiedziec czy takie rozwiazanie byloby zgodne z
    prawem? Ew. jak inaczej to rozwiazac zeby bylo zgodnie z prawem?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-25 19:33:19
    Temat: Re: produkcja biopaliw
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marek" <m...@e...com> napisał w wiadomości

    Maszynę możesz rolnikowi udostępniać spokojnie. Jeśli jest przewoźna, to ja bym
    raczej tę produkcje prowadził u niego. Jeśli nie, to pozostaje pytanie, kto
    produkuje to paliwo. Obawiam się, że nie wystarczy, że rolnik kupi sobie olej i
    odbierze paliwo. Mimo wszystko to Ty byś je produkował.

  • 3. Data: 2006-10-26 10:48:47
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    to jak nie przewoząc maszyny zrobić zeby to rolnik produkował to paliwo ?
    mozna jaąś umowe podppisac czy jak ??

  • 4. Data: 2006-10-26 12:33:58
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > to jak nie przewoząc maszyny zrobić zeby to rolnik produkował to paliwo ?
    > mozna jaąś umowe podppisac czy jak ??

    Proponuję umowę wynajmu pomieszczenia z wyposażeniem na określony czas.
    Jak przyjedzie - podpisuje umowę, płaci kasę, wlewa swój olej, robi
    biopaliwko, zabiera i po umowie. Produkuje u siebie, bo na czas produkcji
    nabył prawo do użytkowania lokalu z wyposażeniem.

    Sz.

  • 5. Data: 2006-10-26 14:37:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > biopaliwko, zabiera i po umowie. Produkuje u siebie, bo na czas produkcji
    > nabył prawo do użytkowania lokalu z wyposażeniem.

    O ile nie będzie gdzieś w tej ustawie jakiś tam obostrzeń, to moim zdaniem
    przejdzie.