  • 1. Data: 2004-12-07 17:11:21
    Temat: Jakie sa terminy przedawnienia ?
    Od: opty <o...@p...fm>

    chodzi mi o to jak i od kiedy biegna terminy przedawnienia w sprawach
    karnych,
    czy od zakonczenia postepowania ?
    czy od postawienia zarzutow ?
    czy o zakonczeniu postepowania oskarzony powinien byc poinformowany ?

    jakie sa okresy przedawnienia dla wykroczen i przestepstw ?

    z gory dziekuje za informacje i pozdrawiam,

    Marianna

  • 2. Data: 2004-12-07 17:18:35
    Temat: Re: Jakie sa terminy przedawnienia ?
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy od zakonczenia postepowania ?
    > czy od postawienia zarzutow ?
    > czy o zakonczeniu postepowania oskarzony powinien byc poinformowany ?

    od popelnienia

    > jakie sa okresy przedawnienia dla wykroczen i przestepstw ?
    >
    > z gory dziekuje za informacje i pozdrawiam,

    http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7717
    art.101 kk

    pozdro....

  • 3. Data: 2004-12-07 18:21:41
    Od: opty <o...@p...fm>

    >http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7717
    >art.101 kk

    a czy dobrze rozumiem art.102 kk ? ze jesli postawiono komus zarzut
    lub wszczeto postepowanie przeciwko konkretnej osobie
    (a nie w sprawie) to te wszystkie terminy przedawnienia wydluzaja sie
    kolejno
    z 30 do 35 lat,
    z 20 do 25 lat,
    z 10 do 15 lat,
    z 5 do 10 lat
    i z 3 do 8 lat ?

    Marianna

  • 4. Data: 2004-12-07 21:14:40
    Od: "yonetta" <y...@o...pl>

    Uzytkownik "opty" <o...@p...fm> napisal w wiadomosci

> [...]
    > lub wszczeto postepowanie przeciwko konkretnej osobie
    > (a nie w sprawie) to te wszystkie terminy przedawnienia wydluzaja sie

    tak- art. 102 oznacza, iz wszczecie postepowania karnego , wydawanie w nim
    postanowien i innych orzeczen nie przerywa biegu przedawnienia, a tylko
    przedluza go o 5 lat.Po uplywie tego przedluzonego okresu-nastepuje
    przedawnienie i obowiazek umorzenia post.
    pozdr.