  • 11. Data: 2011-08-12 15:42:59
    Temat: Re: Jak uziemić oszusta?
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 15:21:20 +0200, krys napisał(a):

    > Czyli co, mam pogodzić się z tym, że mieszkam w raju dla oszustów, bo włos z
    > głowy nie ma prawa im spaść?

    Powiem tak. Parę jat temu ktoś chciał wyłudzić ode mnie kasę. Wizyta na
    komisariacie zakończyła się fiaskiem " Bo przecież nic pan nie stracił". A
    też przyszedłem z danymi, z czego przynajmniej nr konta i pewnie ip musiały
    być prawdziwe.
    Musiałem się wrócić drugi raz i rzucić na stół wyżej wspomniany paragraf.
    Udało się złożyć zeznania. Nie do końca pamiętam, ale później jak już
    zapomniałem o sprawie to dostałem pismo, że go tymczasowo zatrzymali
    (konkretów nie pamiętam). co dalej? Nie wiem. Mi w sumie wystarczy, że
    gościa trochę poganiali po komisariatach

    --
    marcin

  • 12. Data: 2011-08-12 18:43:00
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 11 Aug 2011 18:34:32 +0200, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy wie ktoś może, czy istnieje specjalna jednostka w policji, do której
    >można zgłaszać przestępstwa internetowe (286 kk)?
    1. Czy Twoja sprawa nie bedzie pasowala do komorek ds. przestepczosci
    gospodarczej?

    2. Czy bylas sie dowiedziec jak przebiega Twoja sprawa? Jesli jestes
    niezadowolona z jej przebiegu pisz skarge do komendanta wojewodzkiego
    policji.

    WAM

  • 13. Data: 2011-08-12 22:58:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Aug 2011, krys wrote:

    > Z powodu? To nie ja jestem oszustem.

    Khm... statystycznie to powinno wystarczyć (żeby jednak nie było
    jak poprzednik napisał). Prawnie tym bardziej. Ale mieszkamy
    w kraju absurdów.
    Taki stary dowcip, nie pamiętam czy z kategorii Radio Erewań:
    - nie on ukradł, ale jemu ukradli!
    - ale zamieszany w kradzież zegarka? - aresztować!

    Oczywiście niżej wymienione sprawy to "być może wyjątki".
    Być może.
    Niemniej...

    Masz link:
    http://fakty.interia.pl/news/pomogl-policji-stracil-
    komputer,1439333/600bd8ff8c340a70559ecec3f70b676f

    A nuż ukrywasz... wróć, masz jakieś dowody rzeczowe i nie zdajesz
    sobie sprawy z ich wagi, a trzeba je odszukać? :P

    PS: w archiwach znajdziesz opis akcji, w której grupowicz zgłosił
    na policji znalezienie naboju. Znaczy znalazł, przyniósł.
    Jak myślisz, co się stało? ;)
    (i tak dobrze, że trafił na rozsądnego sędziego)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-08-13 08:44:40
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    WAM wrote:

    > 1. Czy Twoja sprawa nie bedzie pasowala do komorek ds. przestepczosci
    > gospodarczej?

    Nie.

    > 2. Czy bylas sie dowiedziec jak przebiega Twoja sprawa? Jesli jestes
    > niezadowolona z jej przebiegu pisz skarge do komendanta wojewodzkiego
    > policji.

    Mam wrażenie, że nie warto, bo sprawa dotyczy co prawda 25 zł, ale za to
    pomnożona jest przez x osób oraz x lat.
    Liczyłam na to, że policja jest od tego, żeby ścigać przestepców bez
    poganiania batem. A skargi mogą faktycznie skończyć się ruchem odwetowym, a
    stara zasada głosi: "dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie".
    J.

  • 15. Data: 2011-08-13 08:46:22
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    leon wrote:

    > Jeżeli allegro to scrypcik od razu wykupujacy wszystko co wystawi. I
    > oczywiscie nie placenie.

    Na Allegro to akurat mam kilkaset pozytywnych doświadczeń, włącznie z
    kontaktem od sprzedawcy, który omyłkowo dostal wpłatę zamiast innego ( a
    mógł "nie zauważyć").
    J.

  • 16. Data: 2011-08-13 08:49:37
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    zly wrote:

> [...]
    > musiały być prawdziwe.
    > Musiałem się wrócić drugi raz i rzucić na stół wyżej wspomniany paragraf.

    To akurat załatwiłam spokojnie i bez problemów.

> [...]
    > (konkretów nie pamiętam). co dalej? Nie wiem. Mi w sumie wystarczy, że
    > gościa trochę poganiali po komisariatach

    Głównie o to poganianie oszusta mi chodzi, bo nie znoszę, jak takie
    indywidua czują się bezkarne. A czuja się, ponieważ mało komu chce sie isc i
    zrobić to, co należy.
    J.

  • 17. Data: 2011-08-13 08:54:24
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    > PS: w archiwach znajdziesz opis akcji, w której grupowicz zgłosił
    > na policji znalezienie naboju. Znaczy znalazł, przyniósł.
    > Jak myślisz, co się stało? ;)
    > (i tak dobrze, że trafił na rozsądnego sędziego)

    Wiesz co, ja naprawdę nie jestem blondynką, i wiem (równiez z bliskich
    obserwacji zjawiska), jak to wszystko działa, nie na darmo od lat śledzę
    sobie "drugie strony medalu", i czytam niesłuszne media, oraz słucham
    niewłaściwych rozgłośni;-).
    Teraz mogę iść siedzieć za myślozbrodnię;-P
    J.

  • 18. Data: 2011-08-14 22:24:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 13 Aug 2011 10:44:40 +0200, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie.
    Dlaczego? :)

    >Mam wrażenie, że nie warto, bo sprawa dotyczy co prawda 25 zł, ale za to
    >pomnożona jest przez x osób oraz x lat.
    Sprzedaz prowadzona w sposob ciagly - dzialalnosc gospodarcza.

    WAM

  • 19. Data: 2011-08-15 08:15:46
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-08-11 18:34, krys wrote:
> [...]
    > odwaliłam za śledczych kawał roboty, odszukałam oszukanych, zaniosłam na
    > tacy z nadzieją, że resztę zrobi miejscowy posterunek, dojdzie do danych, do
    > których szary obywatel dojścia nie ma i oszusta wyeliminuje. Tymczasem
    > oszust ma się świetnie, nadal umieszcza swoje ogłoszenia, a ja lada dzień
    > spodziewam się korespondencji o treści "umorzono z powodu niewykrycia
    > sprawców". Mam taka nadzieję, że może jest jakis wydział, który zająłby się
    > taką sprawą, bo mam podejrzenie graniczące z pewnoscią, że "mój" oszust hasa

    Policja policją, a myślisz że podatek opłacił?

    Handel w necie? Paragon jest?

    Może od tej strony?

    gacek

  • 20. Data: 2011-08-15 09:33:17