  • 1. Data: 2007-05-28 09:59:14
    Temat: Jak traktowana jest kobieta w ciąży przez ZUS
    Od: jakup <j...@i...pl>

    Ręce opadają, delikatnie mówiąc:
    moja żona na początku kwietnia dostała od ginekologa zwolnienie
    lekarskie - jest w 7 m-cu ciąży, nie najlepiej sie czuje. Lekarz zwolnił
    ja z pracy. Za kilka dni kwietnia dostała część pensji od pracodawcy i
    na tym sie skończyło. Jakiś czas później dostała zawiadomienie z ZUSu,
    że wypłata pieniędzy (na zwolnieniu płaci już wyłacznie ZUS i jest to
    tzw. zasiłek) została wstrzymana z powodu wszczęcia "postepowania
    wyjasniającego". Przez telefon żona dowiedziała się od pracowniczki
    zusu, że postepowanie ma na celu sprawdzenie poprawność dokumentów,
    solidnośc płacenia składek przez pracodawcę i ogólnie "bierzemy się w
    ten sposób za pracodawców, żeby dopełniali obowiazku ubezpieczania
    pracowników itp, itd". Zostaliśmy prawie zupełnie bez środków.
    Okazało się, że mimo prawidłowych i terminowych rozliczeń z ZUSem drogą
    elektroniczną, ktoś (pewnie pracodawca?) zapomniał położyć na biurku
    którejś z urzędniczek w ZUSie formularza (nie pamiętam - RMUA?
    RWPG?...). Grzecznie dopełniliśmy tego "obowiazku" w porozumieniu z
    pracodawcą. Pieniądze będą wypłacone; tylko teraz pytanie - jak, komu i
    w jaki sposób? pocztą czy na konto? Na szczęście o to nie musieliśmy się
    już z żoną martwić, bo kiedy zadzwoniła kolejny raz do ZUSu z pytaniem,
    czy mają jakieś specjalne druki i co jest wymagane, aby ZUS mógł
    przelewać pieniądze bezpośrednio na konto, z pominięciem poczty, pani
    urzędniczka powiedziała: "a w ogóle to jednak pieniadze zostały zupełnie
    wstrzymane, bo była u pani w domu kontrola i pani nie było" (!!!)

    Kończy się maj, terminy wielu opłat dawno minęły, jesteśmy, co tu dużo
    mówić, zapożyczeni. Resztę łatwo sobie w tej kwestii dośpiewać.

    1. "postepowanie wyjasniające" i automatyczne pozbawianie ubezpieczonych
    środków do życia, niejednokrotnie WSZYSTKICH środków - czyli każdy
    pracownik powinien obowiazkowo pilnować pracodawcę, aby ten zawoził
    wszystkie mozliwe dokumenty do ZUSu, pomimo rozliczeń drogą elektroniczną

    2. KOBIETA W CIążY MA OBOWIąZEK PRZEBYWANIA W DOMU 24 GODZINY NA DOBę,
    inaczej nie zostaną jej wypłacone JEJ WłASNE PIENIADZE. Nie ma, jak sie
    okazuje, znaczenia opinia lekarza ani jakiekolwiek oznaczenie na druku
    zwolnienia. W tym przypadku była to "2" - z tego, co wiem jest to
    zwolnienie z obowiazku pracy bez przymusu pozostawania w domu przez cały
    czas. Mogę się mylić...

    3. NIE WOLNO wychodzić na spacery, do piwnicy, do sąsiadki po sól, spać
    zbyt mocno, NIE WOLNO rónież wychodzić do lekarza - bo w tym momencie
    można mieć jakże uzasadnioną kontrolę i bez żadnego telefonu, pisma,
    ostrzeżenia, uzasadnienia zostaną odebrane pieniądze. W całości, żeby
    było prościej.

    4. A przede wszystkim trzeba przebywać przez cały ten czas nieprzerwanie
    Z DALA OD RODZINY. Otóż moja żona miała rzekomą kontrolę w miejscu
    stałego zameldowania, gdy tymczasem od 4 lat mieszkamy zupełnie gdzie
    indziej, gdzie żona zameldowana jest tymczasowo.

    Cóż, na koniec dodam, że oboje mamy zszarpane nerwy. Myślę, że średnio
    dobrze służy taka sytuacja kobiecie w ciąży. Dawno tyle nie płakała - ze
    złości i bezsilności.
    Tak nie może być.
    Dodam tylko na koniec, że nie chodzi o lubelski ZUS, tylko o puławski.
    Wiele osób pewnie domysliło sie tego wcześniej, bo przypadek mojej żony
    nie jest odosobniony. Właśnie dzięki temu oddziałowi ZUS.

    --
    pozdrawiam -

    ' _ /
    / (/ /( (/ /)
    _/ /

  • 2. Data: 2007-05-28 12:11:27
    Temat: Re: Jak traktowana jest kobieta w ciąży przez ZUS
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jakup pisze:

    [ciach ...]

    O co w związku z tym?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-28 12:56:38
    Od: jakup <j...@i...pl>

    Johnson napisał(a):
    > [ciach ...]
    > O co w związku z tym?

    Ufff. Pewnie to pytanie kosztowało Cię nie lada wysiłek.
    W związku z tym zainteresowani - bezpośrednio lub pośrednio - mogą
    przeczytać, pokręcić głową, pośmiać się, wziąść pod rozwagę, uniknąć w
    przyszłości czegoś podobnego, miec temat do plotkowania a może nawet
    poradzioć mi, co mogę w takiej sytuacji zrobić. Z tego ostatniego będę
    bardzo rad. W swym nieskończonym optymiźmie śmiem mieć pewność, że są
    skorzy do myślenia i pomocy Internauci.

    --
    pozdrawiam -

    ' _ /
    / (/ /( (/ /)
    _/ /

  • 4. Data: 2007-05-28 12:57:46
    Od: jakup <j...@i...pl>

  • 5. Data: 2007-05-28 14:28:09
    Od: "Karino" <k...@p...onet.pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message
    > jakup pisze:
    >
    > [ciach ...]
    >
    > O co w związku z tym?

    No ogromna pretensja do ZUS'u że jak lekarz napisał na zwolnieniu że chora
    ma leżeć w łóżku to oni to jeszcze sprawdzają.- przecież ta ciąża to taka
    straszliwa choroba że samo się przez się rozumie że do pracy chodzić nie
    można a pieniądze (własne!) się należą jak psu buda. Ech.

    Kamil

  • 6. Data: 2007-05-28 14:57:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Karino napisał(a):

    > "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    > No ogromna pretensja do ZUS'u że jak lekarz napisał na zwolnieniu że
    > chora ma leżeć w łóżku

    A napisał?

    > to oni to jeszcze sprawdzają.- przecież ta
    > ciąża to taka straszliwa choroba że samo się przez się rozumie że do
    > pracy chodzić nie można

    O tym decyduje lekarz.

    > a pieniądze (własne!) się należą jak psu buda.

    Pewnie, że się należą. Po to się opłaca składki między innymi.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 7. Data: 2007-05-28 15:54:52
    Od: Konrad <k...@o...cut.this.onet.eu>

    On 28/05/2007 16:57, krys:
    > (...)
    > Pewnie, że się należą. Po to się opłaca składki między innymi.

    Co racja to fakt. Abstrahując od kwestii prawnych i czytając miedzy
    wierszami to wynika, że ten zasiłek to jedyne źródło utrzymania? Poza
    tym bądź co bądź nie było tam tego kwitka (RMUA pewnie w ZUSie), jakby
    na to nie patrzeć bajzel się nie zaczął z winy ZUSu. A tak swoją drogą
    to zakładać rodzinę w oparciu o system opieki społecznej to karkołomny
    pomysł i to nie tylko w Polsce.

    Konrad

  • 8. Data: 2007-05-28 16:34:19
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Konrad napisał(a):

    >jakby
    > na to nie patrzeć bajzel się nie zaczął z winy ZUSu.

    E tam, w ZUSach mają taki bajzel, że gorszy to chyba mają tylko w MTU
    Grupa Hestia ;). Mi na przykład wydali zaświadczenie o nie zaleganiu,
    żeby za tydzień wzywać do składania wyjaśnień o składkach sprzed x lat
    ( które były zapłacone).

    > A tak swoją drogą
    > to zakładać rodzinę w oparciu o system opieki społecznej to karkołomny
    > pomysł i to nie tylko w Polsce.

    Ciąża trwa 9 miesięcy, sporo może się przez ten czas zdarzyć...
    Poza tym, wcale nie jestem już pewna, czy nie lepiej właśnie się żyje
    tym "z opieki", niż tym, co tyrają...
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 9. Data: 2007-05-28 16:46:32
    Od: "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com>

    Użytkownik "Karino" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > straszliwa choroba że samo się przez się rozumie że do pracy chodzić nie
    > można a pieniądze (własne!) się należą jak psu buda. Ech.

    A byles kiedys w ciazy? Autor watku wyraznie napisal ze zona jest w 7
    miesiacu ciazy. Wynika z tego ze do tej pory pracowala, nie wymigiwala sie
    od obowiazku.
    7 miesiac to juz calkiem zaawansowany stan i czasem tak bywa ze kobieta nie
    jest w stanie pracowac. Skoro dostala zwolnienie to znaczy ze tak uznal
    lekarz- znasz sie lepiej na medycynie od lekarza? szczegolnie prowadzacego
    ta konkretna ciaze?
    Po drugie autor watku napisal ze zwolnienie nie bylo z obowiazkiem zostania
    w domu. A nawet jesli taki obowiazek jest to chociazby do lekarza kobieta
    chodzic (jezdzic) musi.. I trudno porownywac kazde wyjscie z domu do
    wychodzenia do pracy gdzie jest sie 8 godzin i bardzo czesto stanowisko nie
    jest dostosowane do kobiety z brzuchem. Zreszta to i tak by nie zadzialalo
    skoro sprawdzony zostal adres zameldowania stalego a nie adres pobytu.

    Nie rozumiem Ciebie... skad tyle agresji w stosunku do kobiet w ciazy? Czym
    ta kobieta zawinila? Pracowala, odkladala skladki....
    W taki sposob niedlugo zadna kobieta swiadomie nie zdecyduje sie na dziecko.
    Przynajmniej nie w tym kraju.

    Agnieszka

  • 10. Data: 2007-05-28 17:13:50
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym, wcale nie jestem już pewna, czy nie lepiej właśnie się żyje
    > tym "z opieki", niż tym, co tyrają...

    Może w Irlandii, bo na pewno nie u nas...

    Pozdrawiam Przemek