  • 21. Data: 2003-11-20 18:16:16
    Temat: Re: Jak to wyglada w praktyce?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-20 18:41, P N wrote:

    > W pytaniu autora wątku to chodzi z tego co widze jaki moze miec wplyw wyrok
    > sądu cywilnego na ewentualną przyszłą sprawę karną,czyli pewnie chodzi o to
    > czy można brac pod uwagę jakies tam dowody ustalone w post.cywilnym, czy sąd
    > karny bedzie mogl wziąść ustalenia co do winy faceta.Mandat wlepiony jednej
    > czy drugiej stronie nie ma tu zadnego znaczenia.

    Mandat ma o tyle znaczenie, że funkcjonariusz, który go wlepił pełniacy
    role swiadka nie zezna przeciw sobie.
    Ponadto biegły, który może zostac powołany:
    - będzie sie nim sugerował
    - wezmie go pod uwagę, np. bo tak mu będzie łatwiej

    Mandat + zeznanie policjanta + opinia biegłego = skazanie, bo (...)
    spieszył się na obiad i nie miał czasu mysleć. Tak to wygląda w praktyce.
    Jak sie jednak okazuje, nie zawsze, czego dowodem wyrok w powództwie
    cywilnym.

    Odpowiedź udzielona koleżance pytającej mogłaby wyglądać mniej więcej
    tak, że w sprawie karnej sąd winien dochodzić prawdy materialnej, w
    cywilnej nie - oba wyroki moga byc sprzeczne i pozostaje to w zgodzie z
    prawem. Wyrok cywilny "nie działa" na karny, więc nikogo do niczego nie
    zobowiązuje.
    Natomiast formułowanie, jak Twój przedpiszca wniosku, że mandat oznacza,
    że kobieta wjechała na czerwonym jest nieuprawnione.
    Mandat oznacza tylko tyle, że funkcjonariusz tak to ocenił i go "dał".
    Mocny dowód, ale procesowy, a nie dowód, że tak było, bo dotyczy sprawy
    nieweryfikowalnej (chyba, że kroś np. nagrywał na kamerę).

    Pzdr; Catbert

  • 22. Data: 2003-11-20 18:22:45
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    >Ale jeśli zostanie złożone zawiadomienie o przestępstwie i w wyniku
    postępowania >zostanie dowiedziona wina długiego kierującego, to wówczas
    mandat może zostać >uchylony z urzędu

    Zakładasz że policjanci w "ciemno" założyli że obrażenia są >7 dni??

    Pozdr
    Leszek

  • 23. Data: 2003-11-20 18:25:53
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast formułowanie, jak Twój przedpiszca wniosku, że mandat oznacza,
    > że kobieta wjechała na czerwonym jest nieuprawnione.
    > Mandat oznacza tylko tyle, że funkcjonariusz tak to ocenił i go "dał".

    A kobieta go przyjęła przyznając się do winy. To żelazny dowód.
    7 dniowy termin na odwołanie podałem jako odparcie domniemanego zarzutu
    jakoby kobieta przyjmując mandat była w szoku.

    Pozdr
    Leszek

  • 24. Data: 2003-11-20 18:26:15
    Od: "P N" <p...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Mocny dowód, ale procesowy, a nie dowód, że tak było, bo dotyczy sprawy
    > nieweryfikowalnej (chyba, że kroś np. nagrywał na kamerę).

    Ze wszystkim sie z Tobą w tym momencie zgadzam,mi chodziło o to (i tak też
    myslalem ze zostane nieco blednie odczytany) że dywagowanie to czy mandat byl
    czy nie to nie ma najmniejszego sensu.Skoro autor wątku o tym nie wspomniał
    to po co dopisywac nieznane fakty,mnie na studiach uczyli ze nie nalezy
    wychodzic poza podany kazus i wymyslac jakies dodatkowe wątki,co by bylo
    gdyby,a moze jednak cos bylo itp.Okazalo sie w tej sytuacji ze ok,babka
    wjechala na zielonym,facet na czerwonym,uznano wine kobiety i w tym momencie
    niewazne czy dostala mandat czy nie,dalej sad cywilny uznal wprost przeciwnie
    i jak ustalenie sadu cywilnego wplynie na ewentualna przyszla sprawe
    karną.Oczywiscie ten wplyw bedzie zerowy,ale mimo wszystko,bylo pytanie,jest
    odpowiedz.A mandat to co najmniej jakieś UFO w tym wątku.
    Pzdr

  • 25. Data: 2003-11-20 18:30:07
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]

    >Ale jeśli zostanie złożone zawiadomienie o przestępstwie i w wyniku
    postępowania >zostanie dowiedziona wina długiego kierującego, to wówczas
    mandat może zostać >uchylony z urzędu przez sąd i tutaj termin 7-mio dniowy
    nie ma zastosowania.

    Wiem o tym. Ale nie zakładam aby policjanci w ciemno przjęli że obrażenia są
    poniżej 7 dni. Przyjmuję że nie ma ciężkich obrażeń (czas zwolnienia
    lekarskiego nie ma znaczenia)..
    Przyjęcie mandatu przez sprawcę bedzie też żelaznym dowodem na jej winę a 7
    dniowy czas na odwołanie i jego niewykorzystanie świadczy o tym że
    przyjmując mandat nie była w szoku.

    Pozdr
    Leszek

  • 26. Data: 2003-11-20 18:33:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "P N" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    >Skoro autor wątku o tym nie wspomniał

    Wspominał. Napisał przecież:
    "Policja przybywszy na miejsce stwierdzila ze to byla wina kobiety i nie
    skierowala sprawy do sadu karnego".
    Dlatego tylko prosiłem o doprecyzowanie tego "stwierdzenia".

    >dalej sad cywilny uznal wprost przeciwnie

    Nasuwa się pytanie w jaki sposób. Kto prowadził dochodzenie w sprawie?

    Pozdr
    Leszek

  • 27. Data: 2003-11-20 18:38:07
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-20 19:25, Leszek wrote:
> [...]
    > 7 dniowy termin na odwołanie podałem jako odparcie domniemanego zarzutu
    > jakoby kobieta przyjmując mandat była w szoku.

    Tyle, że w sumie, to nie dowiedzielismy się, o co prosiłeś, czy ten
    mandat był, czy nie - więc na dobrą sprawę możemy jedynie domniemywać.

    Pozdrawiam: Catbert

  • 28. Data: 2003-11-20 18:41:21
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-20 19:25, Leszek wrote:
> [...]

    Tyle, że w sumie, to nie dowiedzielismy się, o co prosiłeś, czy ten
    mandat był, czy nie - więc na dobrą sprawę możemy jedynie domniemywać,
    bo sformułowanie, że policja uznała winę może wynikać z oceny tzw.
    całokształtu, a nie z faktu otrzymania mandatu - poszkodowana mogła np.
    nie byc w stanie go przyjąć, czego na dobrą sprawę też nie wiemy.

    Pozdrawiam: Catbert

  • 29. Data: 2003-11-20 18:44:12
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > A kobieta go przyjęła przyznając się do winy. To żelazny dowód.
    > 7 dniowy termin na odwołanie podałem jako odparcie domniemanego zarzutu
    > jakoby kobieta przyjmując mandat była w szoku.

    a spytam: od czego
    miałaby się owa niewiasta odwoływać?
    czy formalnie owo "wjechanie na czerwonym świetle"
    jest czy, nie jest czynem zabronionym?
    Byłem przekonany, że sąd nie bada stanu faktycznego
    w sytuacji opisanej w art. 101kpwsow.

    pzdr
    g.

  • 30. Data: 2003-11-20 18:45:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > całokształtu, a nie z faktu otrzymania mandatu - poszkodowana mogła np.
    > nie byc w stanie go przyjąć, czego na dobrą sprawę też nie wiemy.

    Gdyby nie była w stanie go przyjąć to prowadzone byłoby postępowanie przez
    policję.
    Wogóle mało wiemy. Pacynka się zwinął;)

    Pozdr
    Leszek