  • 21. Data: 2011-01-20 06:34:56
    Temat: Re: Jak się z tego wykręcić? ( skierowanie do sanatorium od ZUS )
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ih77k9$njm$1@news.onet.pl...

    > Moja mama pozostaje dalej na zwolnieniu. Z ZUS-u nie bierze nic. Do marca
    > 2011 ma przyznany zasiłek dla bezrobotnych, który wypłaca Urząd Pracy.

    daja skierowanie do sanatorium po to zeby nie wyplkacac pozniej renty. Po
    sanatorium wezwa na komisje lekarska i stwierdza ze mama jest zdrowa. To tak
    na wszelki wypadek gdyby zachcialo sie jej po skonczeniu zwolnienia isc na
    rente wlasnie. W ten sp[osob jej to zablokuja i po sprawie :-) Takie ich
    ubezpieczenie. A swoja droga jak daja skierowanie do sanatorium ja bym
    korzystal. Pozniej bedzie chciala jechac do sanatorium i sie nie dostanie
    (argumentacja - przeciez kierowalismy pania a pani odmowila).

  • 22. Data: 2011-01-20 06:37:05
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Coś znowu się kupy nie trzyma - jaka niezdolność do pracy?

    to do Urzedu Pracy juz nie mozna zwolnienia lekarskiego zaniesc? Wg mnie
    zasilek dla bezrobotnych nie zwalnia cie od zaniesienia im L4... "w razie
    jakby ci prace znalezli" hehehe

  • 23. Data: 2011-01-20 07:23:21
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2011 19:57:54 +0100, cyklista napisał(a):

    > Może ktoś mi wyjaśni jak to jest ze zwolnieniami i zasiłkami w tym samym
    > czasie bo dla mnie to na razie jest zdrowo poplątane.

    Nic nie jest porąbane... Zwolnienie lekarskie podczas bycia zarejestowanym
    w PUP jest po to, aby urząd wiedział, że dana osoba jest w tej chwili
    niezdolna do podjęcia pracy i nie dawał jej skierowania do pracy, nie
    wysyłał wezwań w okresie zwolnienia, nie kierował na szkolenie, itp.,
    itd...

    Nawiasem mówiąc jak mama wątkotwórcy dalej tak będzie postępowała, to
    niedługo przestanie być osobą bezrobotną...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://jakec0.blogspot.com

  • 24. Data: 2011-01-20 09:52:54
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-20 06:17, Użytkownik spp napisał:

    > Co najwyżej nie miałem podobnych doświadczeń jednak na takim turnusie
    > rehabilitacyjnym byłem (tak, tak - ZUS-owskim) i zwrot ceny biletu
    > otrzymałem za osobowy pociąg PKP - dokładnie tak jak przewidują przepisy.

    Miałeś to podwójne szczęście, że oddali i że mieszkasz oraz jechałeś
    do miejsc które są w zasięgu PKP.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2011-01-20 12:35:11
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Misiek napisał:

> [...]
    >
    > to do Urzedu Pracy juz nie mozna zwolnienia lekarskiego zaniesc? Wg mnie
    > zasilek dla bezrobotnych nie zwalnia cie od zaniesienia im L4... "w

    oczywiście że można, tylko co innego L4 do 30 dni, gdzie zus do tego nic
    nie ma, a co innego dłuższe za które musi płacić i wtedy uruchamia
    prewencję, nie robi się prewencji z powodu grypy itp. doraźnych rzeczy,
    a jak było dłuższe to zus powinien wypłacać chorobowe a nie UP zasiłek,
    to właśnie mi się nie zgadza,

    zus nic nie płaci a uruchamia prewencje, (chyba ze płaci ale UP na
    zasadzie zwrotu tego co ten wypłacił - ale ponieważ tego nie wiem to się
    o to pytam)

    na pewno ze skierowania należy skorzystać, albo odmowę uzasadnić
    sensownie (i raczej nie odmawiać a przesuwać na inny termin)

  • 26. Data: 2011-01-20 13:43:37
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik Misiek napisał:

> [...]

    na pewno ze skierowania należy skorzystać, albo odmowę uzasadnić
    sensownie (i raczej nie odmawiać a przesuwać na inny termin)

    I dokladnie o to mi chodzilo. Zus wogole raczej nie interweniuje (chyba ze
    na wyrazna prosbe pracodawcy, platnika czy jakkolwiek inaczej to nazwac)
    kiedy "nie wyplaca" :-). Tez mi sie nie zgadzalo.

  • 27. Data: 2011-01-20 14:12:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-20 14:43, Misiek pisze:

> [...]
    > ze na wyrazna prosbe pracodawcy, platnika czy jakkolwiek inaczej to
    > nazwac) kiedy "nie wyplaca" :-). Tez mi sie nie zgadzalo.

    Tylko jak uzasadnić odmowę wyjazdu aby w przyszłości nie spotkać się z
    odmową przyznania świadczeń typ zasiłek/świadczenie
    rehabilitacyjne/renta skoro odmówiło się leczenia?

    --
    spp

  • 28. Data: 2011-01-20 14:14:00
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 19 Sty, 14:16, Tomaszek <t...@o...pl> wrote:
    > --

    W stopce piszesz czego niby nie lubisz a zachowujesz się jak rasowy
    lewak.
    Żądasz aby mama była na garnuszku Państwa bo zły kapitalista ją
    zwolnił z pracy.
    Jak mama zachorowała to garnuszkiem stał sie ZUS ale jak ten ZUS chce
    ją leczyć to nie ma tylko płacić na jej utrzymanie.

  • 29. Data: 2011-01-20 15:56:34
    Od: "Papso Smurfso" <toważy...@g...ał>

    Órzytkownik "spp" napisał:

    > Tylko jak uzasadnić odmowę wyjazdu aby w przyszłości nie spotkać się z
    > odmową przyznania świadczeń typ zasiłek/świadczenie rehabilitacyjne/renta
    > skoro odmówiło się leczenia?

    może tak: słyszałem od sąsiadki ktura na była w takim sanatorium że na
    takich turnusach to są libacje do białego rana, głośna muzyka i seks ,iędzy
    pacjentami i personelem w najbardziej karkołomnych pozychach, no a mojej
    mamie napewno to na zdrowie nie wyjdzie:O)

  • 30. Data: 2011-01-20 16:25:11
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik spp napisał:

    > Tylko jak uzasadnić odmowę wyjazdu aby w przyszłości nie spotkać się z
    > odmową przyznania świadczeń typ zasiłek/świadczenie
    > rehabilitacyjne/renta skoro odmówiło się leczenia?

    Skoro Mama ma ważny powód aby się nie leczyć i przekonuje on zarówno ją
    samą jak i całą rodzinę(przyjmujemy że sanatorium to zdrowie ma poprawić
    i działanie zusu w tym punkcie jest sensowne), to myślę że będzie on
    przekonywujący i dla zusu.