  • 1. Data: 2011-01-19 13:16:45
    Temat: Jak się z tego wykręcić? ( skierowanie do sanatorium od ZUS )
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Moja mama obecnie nie pracuje, była na zwolnieniu chorobowym 2 miesiące.
    Nic poważnego, ale ZUS wymyślił, że skieruje mamę do sanatorium.
    Przysłali następujące pismo: http://tnij.org/j0a2

    Mama z wielu powodów głównie osobistych nie chce tam jechać.

    1.Jaki to ważny powód można podać w ZUS-ie żeby skutecznie odmówić, żeby
    się nie czepiali?
    2.Mama obecnie pobiera zasiłek dla bezrobotnych, czy jeśli odmówi
    wyjazdu do sanatorium to straci ten zasiłek?

  • 2. Data: 2011-01-19 14:22:55
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-19 14:16, Użytkownik Tomaszek napisał:
> [...]
    > 2.Mama obecnie pobiera zasiłek dla bezrobotnych, czy jeśli odmówi
    > wyjazdu do sanatorium to straci ten zasiłek?

    1. Z powodów osobistych, jak będą dopytywali niech powie że nie chce
    dzieci samych zostawić.
    2. Zasiłek dla bezrobotnych daje inna instytucja, nie będzie nic
    wiedzieć o sanatorium.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-01-19 15:42:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/19/2011 7:16 AM, Tomaszek wrote:
> [...]
    > 2.Mama obecnie pobiera zasiłek dla bezrobotnych, czy jeśli odmówi
    > wyjazdu do sanatorium to straci ten zasiłek?

    wyslij to gdzies do gazet,
    to juz nawet ZUS ma uprawnienia prewencyjne. zaraz ich wyposazą w pały i
    tarcze i beda prewencją całą gębą.

    Odpisz im, ze ze względów finansowych nie stać cie na dojechanie do
    danej miejscowosci.

  • 4. Data: 2011-01-19 17:23:50
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > tarcze i beda prewencją całą gębą.
    >
    > Odpisz im, ze ze względów finansowych nie stać cie na dojechanie do

    ma uprawnienia prewencyjne, tylko pytanie czy osoba znajduje się dalej
    na zwolnieniu lub wykazuje jakąkolwiek niepełnosprawność i związane z
    tym świadczenia zusowe

  • 5. Data: 2011-01-19 17:34:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 16:42, witek pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^

    Prawdziwy?

    Raczej nie,

    > wyslij to gdzies do gazet,

    Dobre. :)

    > Odpisz im, ze ze względów finansowych nie stać cie na dojechanie do
    > danej miejscowosci.

    :)
    Przecież koszt dojazdu pokrywa ZUS.

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-01-19 17:39:41
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:23, cyklista pisze:
    > ma uprawnienia prewencyjne, tylko pytanie czy osoba znajduje się dalej
    > na zwolnieniu lub wykazuje jakąkolwiek niepełnosprawność i związane z
    > tym świadczenia zusowe

    Moja mama pozostaje dalej na zwolnieniu. Z ZUS-u nie bierze nic. Do
    marca 2011 ma przyznany zasiłek dla bezrobotnych, który wypłaca Urząd Pracy.

  • 7. Data: 2011-01-19 17:44:29
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:34, spp pisze:

    > Prawdziwy?

    Niekoniecznie. Wiarygodny i nie do podważenia. Szczerość i uczciwość nie
    ma tu nic do rzeczy;)

    > :)
    > Przecież koszt dojazdu pokrywa ZUS.

    Z tego pisma to nie wynika. Możesz przytoczyć coś co na to wskazuje. W
    skanie są zamazane tylko dane mogące zidentyfikować daną sprawę, numery
    PESEL, NIP itd. Merytoryczna treść pisma pozostała nie zmieniona.

  • 8. Data: 2011-01-19 18:08:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:44, Tomaszek pisze:

    > Niekoniecznie. Wiarygodny i nie do podważenia. Szczerość i uczciwość nie
    > ma tu nic do rzeczy;)

    No ba. :
    Trudno więc liczyć na podobną postawę ze strony ZUS - prawda?
    Normanie cofają wtedy wszelkie świadczenia jakie pobiera się z ZUS, ale
    zupełnie nie pamiętam czym to grozi w przyszłości? Może odmową
    wypłacania np. zasiłku chorobowego jeżeli przyczyną zwolnienia będzie ta
    choroba która miała być właśnie leczona w sanatorium?

    Pierwsze zdanie pisma wiele rozjaśni.
    Zajrzyj do ustawy. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-01-19 18:57:54
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    > Moja mama pozostaje dalej na zwolnieniu. Z ZUS-u nie bierze nic. Do
    > marca 2011 ma przyznany zasiłek dla bezrobotnych, który wypłaca Urząd
    > Pracy.

    STOP, coś mi tu nie gra, jak może być równocześnie na zwolnieniu i mieć
    zasiłek dla bezrobotnych (to od czego to zwolnienie?)

    Żeby dostać zasiłek musiała byc zwolniona z pracy, nie mogła być
    zwolniona jak była na zwolnieniu, więc zwolnienie musiało się skończyć.
    Jak się nie skończyło to zwolnienie było niezgodne z prawem i pociąga to
    za sobą pare możliwości (np. sąd pracy, przywrócenie do niej, oddanie
    pobranego zasiłku itd..).
    A jak ją zwolnili bo się skończyło zwolnienie to z jakiej okazji lekarz
    i w jakim celu jej wydał nowe? (bo jakby nie była na zwolnieniu to by
    zus nic do niej nie miał), a jak jest na zwolnieniu to dlaczego dostaje
    zasiłek a nie wypłatę z zusu?

    Może ktoś mi wyjaśni jak to jest ze zwolnieniami i zasiłkami w tym samym
    czasie bo dla mnie to na razie jest zdrowo poplątane.

  • 10. Data: 2011-01-19 19:26:58
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 19:57, cyklista pisze:
    > STOP, coś mi tu nie gra, jak może być równocześnie na zwolnieniu i mieć
    > zasiłek dla bezrobotnych (to od czego to zwolnienie?)

    Po zwolnieniu z pracy poszła do UP i dostała zasiłek.

    > Żeby dostać zasiłek musiała byc zwolniona z pracy, nie mogła być
    > zwolniona jak była na zwolnieniu, więc zwolnienie musiało się skończyć.

    Tak też się stało.

> [...]
    > i w jakim celu jej wydał nowe? (bo jakby nie była na zwolnieniu to by
    > zus nic do niej nie miał), a jak jest na zwolnieniu to dlaczego dostaje

    Wygląda to tak:
    - dzień dobry pani, może mi pani wystawić taki o taki papier?
    - Proszę bardzo, na ile dni?

    Lekarze w tym kraju za nic nie odpowiadają, nie grozi im żadna
    odpowiedzialność. Tu nie ma mowy o żadnej łapówce!! Wystarczy pójść i
    poprosić!!

    > Może ktoś mi wyjaśni jak to jest ze zwolnieniami i zasiłkami w tym samym
    > czasie bo dla mnie to na razie jest zdrowo poplątane.

    Mama poszła na zwolnienie, płacił przez jakiś czas ZUS, pracodawca
    zwolnił. Poszła do UP, dostała zasiłek. Tak to wygląda. Kwestia
    uzyskania kolejnego papierka o chorobie to czysta formalność, wizyta
    prywatna i lekarz podbija pieczątkę nawet pod własnym wyrokiem śmierci.
    Kolejna choroba to kolejna niezdolność do pracy. Fakty nie mają tu nic
    do rzeczy:(