  • 1. Data: 2011-01-19 12:30:55
    Temat: Podatek od paczki (darowizny)?
    Od: "Basior" <b...@o...pl>

    Witam,

    Dostalem paczke z artykulami spozywczymi za kwote okolo 100zl. Nadawca slabo
    sie postaral i wyszlo, ze jest nim moj wrog/konkurencja, z ktorym mialem
    spiecia w przeszlosci. Czy musze od takiej paczki odprowadzic jakis podatek,
    badz zglosic to gdzies? Obawiam sie, ze to moze byc atak skierowany w moja
    osobe, dlatego wolalbym sie upewnic.

    Z powazaniem,
    Basior

  • 2. Data: 2011-01-19 12:35:43
    Temat: Re: Podatek od paczki (darowizny)?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-19 13:30, Basior pisze:
> [...]
    > jakis podatek, badz zglosic to gdzies? Obawiam sie, ze to moze byc atak
    > skierowany w moja osobe, dlatego wolalbym sie upewnic.

    Nie ma obowiązku płacenia (również podatków) od otrzymanych
    niezamówionych rzeczy.

    Możesz napisać maila do sprzedawcy, że jego artykuły są do odbioru tu i
    tu, a jak już zaczną gnić, to wywal.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-19 15:38:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/19/2011 6:30 AM, Basior wrote:
> [...]
    > jakis podatek, badz zglosic to gdzies? Obawiam sie, ze to moze byc atak
    > skierowany w moja osobe, dlatego wolalbym sie upewnic.

    1. zeby to byla darowizna, to taką chęć muszą wyrazić obie strony.
    2. darowizny od osób trzecich za zwolnienie z podatku do kwoty 4000 zl z
    gorszami liczac jak somua darowizn z ostatnich 5 lat. Wiec jak ci w
    ciagu ostatnich 5 lat niczego nie darował (równiez długu) to możesz
    sobie te czekoladki zjesc.
    3. tyko uwazaj, zebys po tych czekoladkach sraczki pozniej nie mial.

  • 4. Data: 2011-01-19 17:17:04
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Basior wrote:

> [...]
    > takiej paczki odprowadzic jakis podatek, badz zglosic to gdzies?
    > Obawiam sie, ze to moze byc atak skierowany w moja osobe, dlatego

    Może chłop ma wyrzuty sumienia i w ten sposób próbuje wynagrodzić
    krzywdy? ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2011-01-19 17:22:16
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Massai napisał:

    > Może chłop ma wyrzuty sumienia i w ten sposób próbuje wynagrodzić
    > krzywdy? ;-)

    a może tam są ukryte narkotyki i rankiem odwiedzą go smutni panowie?