  • 1. Data: 2011-01-19 12:19:51
    Temat: czy można pobierać opłaty za parkowanie na swoim chodniku?
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    czy właściciciel chodnika (kawałka ziemi, na której jest chodnik - np na
    swojej posesji albo wspólnota na swoim terenie) może pobierać opłatę za
    parkowanie (parkometr postawić)?

  • 2. Data: 2011-01-19 13:59:52
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik kiepski napisał:
    > czy właściciciel chodnika (kawałka ziemi, na której jest chodnik - np na
    > swojej posesji albo wspólnota na swoim terenie) może pobierać opłatę za
    > parkowanie (parkometr postawić)?

    może

  • 3. Data: 2011-01-19 14:00:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kiepski" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > czy właściciciel chodnika (kawałka ziemi, na której jest chodnik - np na
    > swojej posesji albo wspólnota na swoim terenie) może pobierać opłatę za
    > parkowanie (parkometr postawić)?

    W zasadzie, to ja bylbym nawet za tym, zeby takie oplaty nie tylko
    wlasciciel chodnika, ale takze i ten, kto tenze chodnik musi odsniezac, mogl
    pobierac :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-01-19 15:51:21
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    o super - a jak to zrealizować 'technicznie' i formalnie?

  • 5. Data: 2011-01-19 17:21:28
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik kiepski napisał:
    > o super - a jak to zrealizować 'technicznie' i formalnie?
    >

    > "cyklista" <c...@k...pl> wrote in message

    technicznie to zainstalować parkometr i odpowiednio oznaczyć miejsca
    parkingowe żeby każdy kierowca nie miał wątpliwości do do płatności za
    to miejsce,

    formalnie zarejestrować działalność gospodarczą w segmencie parkingu
    płatnego niestrzeżonego i płacić podatki,

    pozostaje jeszcze kwestia co robić z osobami niepłacącymi za postój, w
    tej kwestii się nie wypowiadam

  • 6. Data: 2011-01-19 21:44:00
    Od: adam <a...@g...pl>

    > technicznie to zainstalować parkometr
    Można też zatrudnić parkingowego.
    Adam

  • 7. Data: 2011-01-19 23:50:51
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    > formalnie zarejestrować działalność gospodarczą w segmencie parkingu
    > płatnego niestrzeżonego i płacić podatki,

    W tym przypadku byłoby to jako wspólnota mieszkaniowa
    jeśli przychód szedłnby na utrzymanie tej częsci, to nie trzeba z tego co
    wiem ... (nie wiem jak z częścią zyskową.... )

    > pozostaje jeszcze kwestia co robić z osobami niepłacącymi za postój, w tej
    > kwestii się nie wypowiadam
    no to niezmiernie istotne - nie widzę w najdalszych wyobrażeniach sposobu,
    jakby to miało funkcjonować, co śmierdzi tym, że nikty by nie płacił.

  • 8. Data: 2011-01-20 07:46:12
    Temat: Re: czy mo na pobiera op aty za parkowanie na swoim chodniku?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl>

    > W zasadzie, to ja bylbym nawet za tym, zeby takie oplaty nie tylko
    > wlasciciel chodnika, ale takze i ten, kto tenze chodnik musi odsniezac,
    > mogl pobierac :)

    Słuszniej byłoby gdyby mógł nie odśnieżać

  • 9. Data: 2011-01-20 11:01:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011, kiepski wrote:

    > "cyklista" <c...@k...pl> wrote in message
    >
    > W tym przypadku byłoby to jako wspólnota mieszkaniowa
    > jeśli przychód szedłnby na utrzymanie tej częsci, to nie trzeba z tego co
    > wiem ...

    AFAIR nie trzeba w ogóle, jeśli w całości pójdzie na utrzymanie
    nieruchomości.
    Problem w tym, że żeby to wykazac trzeba prowadzić pełną księgowość.
    *UPROSZCZONĄ*, ale *pełną* (nie tak jak przy KPiR).
    Za trudne być nie powinno :), no i zależy czy wspólnota i tak ma już
    "ludzi od papierkologii".

    > (nie wiem jak z częścią zyskową.... )

    Jak ten zysk chcesz podzielić między współwłaścicieli, to owszem,
    podatki będą :D

    Moim zdaniem prosto - pozew do sądu.
    Parkujący będzie sie bronił że nie widział tabliczki, więc trzeba będzie
    przedstawić dowód że się o nią potknął :P

    > no to niezmiernie istotne - nie widzę w najdalszych wyobrażeniach sposobu,
    > jakby to miało funkcjonować, co śmierdzi tym, że nikty by nie płacił.

    Głównie nikt by nie parkował :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-01-20 15:10:31
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    > AFAIR nie trzeba w ogóle, jeśli w całości pójdzie na utrzymanie
    > nieruchomości.
    nawet innej jej części? w szczegłoności: jeśli trafią na fundusz remontowy.
    ?

    > Moim zdaniem prosto - pozew do sądu.
    > Parkujący będzie sie bronił że nie widział tabliczki, więc trzeba będzie
    > przedstawić dowód że się o nią potknął :P
    he, dzięki

    > Głównie nikt by nie parkował :)
    generalnie tak naprawdę o to nam chodzi (LOL. serio) :))))))

    > pzdr, Gotfryd
    pozdro i dzięki za rzeczowość