  • 1. Data: 2011-01-18 18:29:41
    Temat: Kredyt hipoteczny a współwłasność gruntu
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Mój brat chce wybudować dom na ziemi, co do której ja jestem
    współwłaścicielem. O ile na ten dom zgodziłbym się bo ziemi jest dość dużo i
    mamy umowę słowną (część moja, część jego), o tyle nie zgadzam się na to aby
    wziął na naszą ziemię kredyt hipoteczny na ów dom.

    Pytanie - czy mimo mojego braku zgody on może wziąć taki kredyt ?

  • 2. Data: 2011-01-18 18:36:49
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny a współwłasność gruntu
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-01-18 19:29, Jacek B. pisze:
> [...]
    > wziął na naszą ziemię kredyt hipoteczny na ów dom.
    >
    > Pytanie - czy mimo mojego braku zgody on może wziąć taki kredyt ?

    Wy macie umowę słowną, a jak jest w papierach?
    Jeśli jesteście faktycznie współwłaścicielami, to Twój brat nie może
    zadłużyć działki bez Twojej zgody.

    W przypadku gdyby to on był właścicielem (i macie nic nie wartą umowę
    słowną) to oczywiście może to zrobić.

    Proponuję przeprowadzić podział działki i problem się rozwiąże.

  • 3. Data: 2011-01-18 18:42:02
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Stalica" <d...@s...info> napisał w wiadomości

    > Wy macie umowę słowną, a jak jest w papierach?
    > Jeśli jesteście faktycznie współwłaścicielami, to Twój brat nie może
    > zadłużyć działki bez Twojej zgody.
    [......]

    Jesteśmy współwłaścicielami do całości ziemi. Czyli jak ja powiem NIE to nie
    może wziąć kredytu hipotecznego na tą naszą ziemię ?

    > Proponuję przeprowadzić podział działki i problem się rozwiąże.

    Tak się stanie ale braciszek wyskoczył nagle z kredytem hipotecznym więc
    tylko o to pytam.

  • 4. Data: 2011-01-18 18:59:19
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-18 19:42, Jacek B. pisze:
    > Jesteśmy współwłaścicielami do całości ziemi. Czyli jak ja powiem NIE to nie
    > może wziąć kredytu hipotecznego na tą naszą ziemię ?

    może, na swój udział - o ile ktoś będzie chciał takie zabezpieczenie...

    KG

  • 5. Data: 2011-01-19 05:41:23
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > może, na swój udział - o ile ktoś będzie chciał takie zabezpieczenie...
    >
    > KG

    Udział ? Nawet jeżeli nie jest jasno sprecyzowane która część działki jest
    jego ? A jeżeli ja powiem NIE to ten jego udział w świetle prawa pozwoli mu
    faktycznie ten kredyt wziąć i bank mu go udzieli ?

  • 6. Data: 2011-01-19 07:46:50
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    On może ten swój udział jutro sprzedać lub darować wietnamcom lub ukraińskiej mafii
    lub zastawić w lombardzie.

    -----