  • 11. Data: 2005-02-17 16:35:30
    Temat: Re: Jak sie ma VAT do Neostrady
    Od: alugastrin <...@...pl>

    Dnia 2005-02-17 13:10, Bartek napisał(a):

    > tylko zauważ że u każdego internet drożeje o 22 % ;)

    Nie u kazdego, czesc kablowek wrzuca go w koszta.

    --
    alugastrin || email: N/A
    "Moja twarz była w tym wszystkim najstraszniejsza bo moja"

  • 12. Data: 2005-02-17 20:18:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Bartek napisał(a):

    > podpisywałeś umowę na kwotę netto a nie brutto, VAT Ciebei dotyczy i tyle,
    > już od dawna (od czasu wejścia do UE) że nie może być ani 7% VATu na
    > Internet ani ZW ani 0 %, tylko musi być stawka podstawowa. Trzebało się z
    > tym liczyć, rozwiązując teraz umowę musisz zapłacić kare umowną i tyle :)
    > tylko zauważ że u każdego internet drożeje o 22 % ;)

    To moze cytat z pisma Pewnego Ważnego Urzedu:

    Zgodnie z przepisem art. 61 ust. 5 ustawy Prawo telekomunikacyjne, w
    razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych dostawca publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany, z wyprzedzeniem co
    najmniej jednego okresu rozliczeniowego, do powiadomienia o tym:
    - abonentów na piśmie oraz
    - innych niż abonenci użytkowników poprzez podanie tego do publicznej
    wiadomości.

    Konsekwencją obowiązku informacyjnego, zgodnie z przepisem art. 61 ust.
    6 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jest prawo abonenta do wypowiedzenia
    umowy z powodu braku akceptacji podwyższenia cen, które nie skutkuje
    możliwością skierowania w stosunku do abonenta roszczeń odszkodowawczych
    ze strony dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.

    Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. Nr
    97 poz. 1050 z późn. zm.), pod pojęciem ceny należy rozumieć: wartość
    wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany
    zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. W cenie uwzględnia się
    podatek VAT oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych
    przepisów sprzedaż towaru lub usługi podlega obciążeniu podatkiem VAT
    oraz podatkiem akcyzowym.

    M.