  • 1. Data: 2005-02-17 10:32:42
    Temat: Radio "bezabonamentowe"
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Witam!

    Miałbym pomysł na myślę niezły biznez.
    Produkcja radia "Do użytku w firmie"
    tzn. radia te miałyby fabrycznie zablokowane
    możliwość odbierania audycji Polskiego Radia S.A.
    (w naprostrzym rozwiązaniu radio przeznaczone by było
    na określony region Polski np. "okolice Warszawy"
    i wybrane częstotliwości na stałe były by zablokowane).

    Moje pytanie: czy takie radia bez fizycznej możliwości
    (natychmiastowego) odbioru programów Polskiego Radia S.A. można
    reklamować i używać jako nie wymagające opłaty abonamentowej?

    Adam

  • 2. Data: 2005-02-17 11:03:35
    Temat: Re: Radio "bezabonamentowe"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam L. wrote:

    > Moje pytanie: czy takie radia bez fizycznej możliwości
    > (natychmiastowego) odbioru programów Polskiego Radia S.A. można
    > reklamować i używać jako nie wymagające opłaty abonamentowej?

    Nie. Zostałbyś z miejsca oskarżony o próbę oszustwa - _każdy_ działający
    na terenie RP odbiornik radiowy lub telewizyjny podlega opłacie
    'abonamentowej', nawet jeśli by odbierał tylko stacje z np. Czech
    (blisko granicy).

  • 3. Data: 2005-02-17 11:39:17
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    wiadomości news:cv1tm5$thk$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > na terenie RP odbiornik radiowy lub telewizyjny podlega opłacie
    > 'abonamentowej', nawet jeśli by odbierał tylko stacje z np. Czech

    Ale każdy normalny odbiornik ma _możliwość_ odbioru
    audycji Polskiego Radia (nawet jeśli nie słuchamy).
    Na "moim" radio _nie_ma_możliwości_ takiego odbioru.
    A w ustawie (rozporządzeniu) jest bodajże mowa o "możliwości" .

    Adam

  • 4. Data: 2005-02-17 12:12:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam L. wrote:

> [...]
    > Na "moim" radio _nie_ma_możliwości_ takiego odbioru.
    > A w ustawie (rozporządzeniu) jest bodajże mowa o "możliwości" .

    Masz poważne problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego - i to zarówno
    ustawy (co można zrozumieć) jak i mojego (co już jest poważnym
    ostrzeżeniem, że trzeba iść na jakiś kurs doszkalający).

    UStawa ma w nosie, czy odbiornik może odbierać audycje polskich
    'państwowych' stacji radiowych. Wystarczy, że w ogóle jakiekolwiek
    audycje będzie w stanie odbierać.

  • 5. Data: 2005-02-17 21:45:07
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    On 2005-02-17 12:03, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > na terenie RP odbiornik radiowy lub telewizyjny podlega opłacie
    > 'abonamentowej', nawet jeśli by odbierał tylko stacje z np. Czech

    CB-Radio - odbiera fale radiowe więc możemy nazwać że jest
    "odbiornikiem" - skoro je odbiera ma "możliwość odbioru".
    I tu mamy paradoks - ponieważ od CB-Radia nie płaci sie abonamentu ;)

    Wracając do sedna - czy odbiornik radiowy - radiom, ale neiprzestrojony,
    czyli na którym nie ma możliwości słuchania polskich stacji radiowych
    podlega abonamentowi ? to taki CB-specjalnie do pewnego zakresu fal.

    Inaczej - mamy radio które odbiera tylko i wyłącznie jeden zakres fal
    (to tak jak ten nieprzestrojony) czy tez musimy płacic abonament ???

    A na dobitke - mam telefon z radiem - taka fajna Nokia ? czy też musze
    płacić abonament ???

    Moim skromnym zdaniem - ustawodawcy to kretyni, którzy nie mogą pojąć,
    że technika idzie do przodu :)))

    --
    #####################
    Raku

  • 6. Data: 2005-02-17 21:55:48
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Raku* wrote in <news:cv33h5$4d4$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > A na dobitke - mam telefon z radiem - taka fajna Nokia ? czy też musze
    > płacić abonament ???

    nie bo tego urzadzenia nie ma w przepisach.

    > Moim skromnym zdaniem - ustawodawcy to kretyni, którzy nie mogą pojąć,
    > że technika idzie do przodu :)))

    Ja bym ostatecznie schował radio poza zasieg wzroku, Line Out, kabel
    do kompa, głośniki podłączyć do kompa i już, radio z kompa nie podlega
    opłacie. Nawet w sklepie da sie zrobić. ;)))))

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 7. Data: 2005-02-18 00:33:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Raku wrote:

    > CB-Radio - odbiera fale radiowe więc możemy nazwać że jest
    > "odbiornikiem" - skoro je odbiera ma "możliwość odbioru".
    > I tu mamy paradoks - ponieważ od CB-Radia nie płaci sie abonamentu ;)

    Bo CB-Radio nie służy do odbierania programów, czyli uporządkowanych
    audycji radiowych (bo na to nikt w paśmie CB nie dostanie koncesji).
    Czyli de facto nie jest w rozumieniu ustawy odbiornikiem radiowym.

    > Wracając do sedna - czy odbiornik radiowy - radiom, ale neiprzestrojony,
    > czyli na którym nie ma możliwości słuchania polskich stacji radiowych
    > podlega abonamentowi ? to taki CB-specjalnie do pewnego zakresu fal.

    Weź sobie ściągnij tekst ustawy i przestań marudzić.

    > Inaczej - mamy radio które odbiera tylko i wyłącznie jeden zakres fal
    > (to tak jak ten nieprzestrojony) czy tez musimy płacic abonament ???

    Jeśli jest w stanie odbierać program (definicje masz w ustawie) to tak.
    Ustawy nie interesuje, czy program jest nadawany z kraju, czy z za
    granicy, ani czy program jest nadawany przez stację państwową, cz prywatną.

    > A na dobitke - mam telefon z radiem - taka fajna Nokia ? czy też musze
    > płacić abonament ???

    Tak. Jak jesteś firmą, to nawet za każdą sztukę z osobna.

    > Moim skromnym zdaniem - ustawodawcy to kretyni, którzy nie mogą pojąć,
    > że technika idzie do przodu :)))

    Kretyni to może nie - kretyni by sobie takich ciepłych stołków nie
    załatwili. Ale że przepisy nie nadążają za technologią, to fakt. Innym
    faktem jest to, że to się tylko _nazywa_ abonament. A w istocie jest
    podatkiem.

  • 8. Data: 2005-02-18 00:35:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    _ValteR_ wrote:

    > nie bo tego urzadzenia nie ma w przepisach.

    Kłamiesz.

  • 9. Data: 2005-02-18 08:26:40
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl>

    Adam L. napisał(a):
> [...]
    > (natychmiastowego) odbioru programów Polskiego Radia S.A. można
    > reklamować i używać jako nie wymagające opłaty abonamentowej?

    Witam

    Ja robię tak:
    Neostrada lub inne łącze + komputer +radio internetowe.

    Mariusz

  • 10. Data: 2005-02-18 08:51:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:cv21mk$v6q$1@opal.futuro.pl...

    > UStawa ma w nosie, czy odbiornik może odbierać audycje polskich
    > 'państwowych' stacji radiowych. Wystarczy, że w ogóle jakiekolwiek audycje
    > będzie w stanie odbierać.

    bo blad zasadczni w rozumieniu tego haraczu, bierze sie z tego, ze nazwany
    jest abonamentem, kiedy tak naprawde jest to podatek od odbiornika i tak sie
    powinien nazywac, wtedy nie bylo by nieporozumien