  • 1. Data: 2005-02-17 09:21:39
    Temat: Kiedy konczy sie gwarancja?
    Od: "mirba" <m...@d...elk.pl>

    Towar kupiony np. 10 lutego 2000 r. ma gwarancje 24 miesiecy, to konczy sie
    ona 9 lutego 2002, czy 10 lutego 2002 r. Chodzi mi o ostatni dzien kiedy
    moge reklamowac.

  • 2. Data: 2005-02-17 09:34:57
    Temat: Re: Kiedy konczy sie gwarancja?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mirba" <m...@d...elk.pl> napisał w wiadomości

    > Towar kupiony np. 10 lutego 2000 r. ma gwarancje 24 miesiecy, to konczy
    > sie
    > ona 9 lutego 2002, czy 10 lutego 2002 r. Chodzi mi o ostatni dzien kiedy
    > moge reklamowac.

    9-2-2002 zawsze jest to dzien wczesniej, tak samo jak z ubezpieczeniami itp

  • 3. Data: 2005-02-17 10:00:42
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > 9-2-2002 zawsze jest to dzien wczesniej, tak samo jak z ubezpieczeniami
    itp

    jestes pewnien?

  • 4. Data: 2005-02-17 10:09:28
    Od: "mirba" <m...@d...elk.pl>

    > Użytkownik "mirba" <m...@d...elk.pl> napisał w wiadomości

    > 9-2-2002 zawsze jest to dzien wczesniej, tak samo jak z ubezpieczeniami
    itp
    W gwarancji napisano: na 24 miesiace liczac od dnia zakupu. Czyli pelne 24
    mi3siace co do godziny, czy tez niepelne 24 bo 9 lutego o 24.00 nie uplynelo
    jeszcze 24 miesiace. Czy dzien zakupu wyznacza konkretna date, czy liczy sie
    juz do tych 24 miesiecy.

  • 5. Data: 2005-02-17 10:52:44
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Towar kupiony np. 10 lutego 2000 r. ma gwarancje 24 miesiecy, to konczy
    sie
    > ona 9 lutego 2002, czy 10 lutego 2002 r. Chodzi mi o ostatni dzien kiedy
    > moge reklamowac.

    jezeli w gwarancji nic innego na napisano, to termin gwarancji uplywa z
    koncem 10 lutego 2002 r., czyli o 24h, a zatem 11 lutego juz jej nie ma.

    po dalsze szczegoly w kwesti obliczania terminow odsylam do kodeksu
    cywilnego

  • 6. Data: 2005-02-17 11:24:44
    Od: "Juzer" <s...@g...pl>

    > jezeli w gwarancji nic innego na napisano, to termin gwarancji uplywa z
    > koncem 10 lutego 2002 r., czyli o 24h, a zatem 11 lutego juz jej nie ma.

    Masz jeszcze conajmniej 1 miesiąc rękojmii.
    Tom

  • 7. Data: 2005-02-17 11:37:59
    Od: PrzemekB <p...@p...com>

    Thu, 17 Feb 2005 12:24:44 +0100, na pl.soc.prawo, Juzer napisał(a):

    > Masz jeszcze conajmniej 1 miesiąc rękojmii.
    > Tom

    Jaka jest tego podstawa prawna?

    --
    Pozdr.

    Przemek

  • 8. Data: 2005-02-17 17:31:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Juzer napisał(a):
    > Masz jeszcze conajmniej 1 miesiąc rękojmii.

    tak, ostatnio gdzieś w 1996 roku

    KG

  • 9. Data: 2005-02-17 18:51:37
    Od: "mirba" <m...@d...elk.pl>

    > Jaka jest tego podstawa prawna?
    Z tego co wiem rękojmia (a obecnie "niezgodnosc towaru z umowa") trwa 2
    lata, a o tym 1 miesiacu nie slyszalem. Jestem ciekawy umocowania prawnego
    tego przepisu, prosze o info.

  • 10. Data: 2005-02-17 21:09:08
    Od: "gRa!" <c...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > tak, ostatnio gdzieś w 1996 roku
    >
    > KG

    Rękojmia to bardzo "mocne" prawo - wiem z autopsji.
    Panowie z serwisu Volvo z niedowierzaniem wymienili wartą kupę forsy
    turbosprężarkę 1 miesiąc po dacie upływu gwarancji, chociaż początkowo to
    mnie opadła szczęka jak się dowiedziałem ile będzie mnie to kosztować.

    http://www.panoramafirm.com.pl/acms/prawo/materialy/
    umowy_przedsiebiorcow/umowa_sprzedazy_krajowej/rekoj
    mia.php?catid=%7C2%7C1%7C1%7C2%7C

    albo
    http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2002/articles
    /konsument.html