  • 1. Data: 2005-02-17 11:02:47
    Temat: Odpowiedzialność admina forum
    Od: "Alter Ego" <a...@N...gazeta.pl>

    Czy administrator forum dyskusyjnego może być pociągnięty do odpowiedzialności
    za rasistowskie wypowiedzi na tymże?
    Mówimy o sytuacji, w której admin został poinformowany o takim fakcie, ale nie
    podjął żadnych działań (wykasowanie postów zawierających rasistowskie
    wypowiedzi, zabanowanie użytkownika).

    Czy w Polsce zaistniały już tego typu precedensy?

  • 2. Data: 2005-02-17 13:56:48
    Temat: Re: Odpowiedzialność admina forum
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-17 12:02, Użytkownik Alter Ego napisał:
> [...]
    > podjął żadnych działań (wykasowanie postów zawierających rasistowskie

    wydaje mi się, że jeżeli grupa nie jest moderowana, to nikt poza nadawcą
    nie ma prawa usunąć wiadomości

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2005-02-17 15:37:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cv27ql$6vt$1@news.onet.pl...

    > wydaje mi się, że jeżeli grupa nie jest moderowana, to nikt poza nadawcą
    > nie ma prawa usunąć wiadomości

    on pisze o forum a nie grupie.
    A tak w ogole to w Polsce rasistowskie wypowiedzi sa zakazane?

    P.

  • 4. Data: 2005-02-17 16:57:42
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Witiia wrote:

    > wydaje mi się, że jeżeli grupa nie jest moderowana, to nikt
    ^^^^^
    > poza nadawcą nie ma prawa usunąć wiadomości

    1. Grupa dyskusyjna to zupełnie co innego niż forum dyskusyjne,
    nawet jeśli bramki news<->www zacierają tę różnicę w oczach
    niektórych użytkowników.

    2. To czy można usunąć wypowiedzi czy nie - zależy od regulaminu
    forum lub grupy dyskusyjnej. W przypadku pierwszego istnieje
    techniczna możliwość odp. reakcji, więc w interesie własciciela
    forum jest, by regulamin też przewidywał taką możliwość.
    W grupach dyskusyjnych możliwośa techniczna jest już mocno
    ograniczona, ale do pewnego stopnia też istnieje. Jednak z powodu
    technicznej organizacji grup trudno tu mówić o personalnej
    odpowiedzialności jakiegokolwiek admina za wypowiedzi innych
    osób, łamiące prawo.

    3. W grupach hierachii pl.* istnieje możliwosć kasowania niektórych
    postingów na grupach _nie_moderowanych (o ile zostaną odpowiednio
    wcześnie zauważone) i czasem z tej możliwości się korzysta. Nie ma
    jadnak technicznej możliwości usunięcia wiadomości ze wszystkich
    serwerów news, bo niektóre serwery nie akceptują takich ingerencji.

    4. W innych hierachiach regulamin może przewidywać retromoderację,
    czyli kasowanie postingów przez moderatora na grupach, które w
    sensie technicznym nie są moderowane. W innych z kolei czasem
    stosuje się zabezpieczenia przed dzikim kasowaniem, polegające
    na automatycznym repostowaniu wiadomości które zostały usunięte
    - w takich grupach nie tylko nie ma możliwości usuwania postingów
    stanowiących nadużycia, ale nawet nie można cancelować własnych
    wiadomości.

    5. Powyższe wypowiedzi dotyczą zdecydowanie spraw technicznych i nie
    należy ich interpretować jako wypowiedź na temat prawnych aspektów
    tej sprawy. Mam jednak nadzieję, że wyjaśnienia te umożliwoą osobie
    rozeznajej w kwestiach prawnych ewentualne ustosunkowanie się do
    podstawowej kwestii poruszonej przez inicjatora wątku.

    HTH.

    Pozdr,
    --
    ŁK