  • 1. Data: 2014-03-27 16:17:43
    Temat: Jak się bronić przed gangsterami z UPC?
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    W 2008 roku zawarłem z UPC Polska umowę na świadczenie usług. Chodziło o
    dostęp do internetu. Standardowa promocja, tzw. "lojalka" na 24
    miesiące. Z usługi korzystałem, rachunki płaciłem do 2010, lojalka się
    skończyła. Nic nowego nie podpisałem, rachunki przychodziły, ja płaciłem
    i korzystałem dalej już bez "lojalki" do 2012 roku. W grudniu 2012 roku
    na tel. komórkowy zadzwonił do mnie człowiek z UPC z zaproponował
    zwiększenie przepustowości przy niezmienionej wysokości abonamentu,
    zgodziłem się. W rozmowie nie było ani słowa o nowej "lojalce". Jestem
    tego całkowicie pewien, że w tej rozmowie telefonicznej nie padło ani
    jedno słowo na temat zobowiązania na 24 miesiące, ani na 12 miesięcy,
    ani w ogóle. Tylko dlatego w ogóle się zgodziłem na jakiekolwiek zmiany.
    Gdybym tylko został poinformowany, że muszę zaakceptować zobowiązanie na
    2 lata, to nie zdecydowałbym się na żadne zmiany. UPC przyspieszyło
    internet i korzystałem przez kolejne 1,5 roku, płaciłem rachunki.
    Ostatnio przeprowadziłem się do innego mieszkania, tamto mieszkanie stoi
    puste. Napisałem więc pismo w 2 egz. zgodnie z wymogami UPC - numer
    abonenta, PESEL, adres i komplet danych z wypowiedzeniem umowy i prośbą
    o wyłączenie usług z końcem kwietnia 2014 r. Zaniosłem osobiście do
    biura UPC. Pan który przyjmował zajrzał w komputer i pyta, czy wiem, że
    mam zobowiązanie do grudnia 2014. Ja, że nie mam zobowiązania i to jakaś
    pomyłka. On, że widzi zobowiązanie. Ja - to poproszę o kopię umowy z
    moim podpisem, że zobowiązuję się na taki i taki okres. Poklikał,
    poklikał nic nie znalazł, powiedział że faktycznie nie ma takiego
    dokumentu, więc zobowiązania nie ma. Przyjął rezygnację, wziąłem kopię z
    pieczątką "wpłynęło dnia".
    Następnego dnia na komórkę dzwoni do mnie pewny siebie facet z biura UPC
    w Katowicach i zaczyny mnie straszyć, że naliczą mi karę i będą
    windykować. Ja, że poproszę o kopię umowy z moim podpisem, że
    zobowiązałem się do grudnia 2014 r. On, że mój podpis nie jest
    potrzebny, wystarczy rozmowa telefoniczna. Ja, że 1. sama rozmowa
    telefoniczna nie wystarczy, 2. nawet gdyby wystarczyła, to nie było
    rozmowy na temat zobowiązania na 2 lata i ich człowiek samowolnie
    kliknął ptaszka w CRMie przy zobowiązaniu na 2 lata, żeby otrzymać
    premię, a mnie nawet nie poinformował o tym. W grudniu 2012 r nie
    przysłano mi do podpisania żadnej umowy. On, że mają nagraną rozmowę
    telefoniczną z grudnia 2012, w której zgadzam się na 2 lata. Ja - to
    poproszę o odtworzenie tej rozmowy. Przez telefon mi nie odtworzy, ale
    mogę udać się do BOK i tam odsłuchać. Zaraz się więc wybieram do BOKu,
    bo jestem pewien, że jeżeli w ogóle mają tą rozmowę, to w tej rozmowie
    nie ma ani słowa o zobowiązaniu na 2 lata.
    Obawiam się jednak, że odsłuchanie rozmowy w BOK i udowodnienie, że w
    tej rozmowie nie ma nic o 2 latach nie zatrzyma bezmyślnej machiny
    windykacyjnej UPC.
    Doradźcie, jak się bronić przed tymi naciągaczami.

  • 2. Data: 2014-03-27 16:55:40
    Temat: Re: Jak się bronić przed gangsterami z UPC?
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 27.03.2014 16:17, Poldek wrote:

    > Doradźcie, jak się bronić przed tymi naciągaczami.

    Nie rozmawiac z nimi przez telefon.

    Juz tak kilka razy mialem. Przed koncem roku dzwonil koles i tez nie
    wspomnial o lojalce. Ot wysluchalem oferty i podziekowalem. Wtem
    przyszedl mail, ze mam umowiona wizyte montera... Napisalem dosadne acz
    grzeczne pismo /po raz kolejny/ w sprawie jakiegos nieporozumienia do
    UPC i wyslalem faksem...

    To jedyny sposob - miec na pismie. Odpowiadaja na pismie.

    UPC - firma jak firma. Telemarketerzy maja prowizje od "umowy" w kazdej
    tego typu firmie. Nie wiem, czy po 2 miesiacach, jak sie sprawe odkreci,
    zabieraja takiemu telemarketerowi premie?

    W kazdym badz razie ja podchodze do tego juz bez emocji. Od czasu co
    chcieli mnie windykowac za niezaplacona fakture. Bo przyslali dwie na
    ten sam okres. Jedna zaplacilem, drugiej nie. Znow faks, wyjasnianie,
    nawet im wykaz przelewow wyslalem. Pomoglo. PRzyznali mi racje.

    Ale ile setek osob naciagneli w ten sposob?

    "Blad systemu"

    hahaha

    to sie nazywa "tani kredyt" /czesto bezzwrotny/ i zerowanie na klientach.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 3. Data: 2014-03-28 08:52:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 27 Mar 2014 16:17:43 +0100
    Poldek <p...@i...pl> wrote:

    > Doradźcie, jak się bronić przed tymi naciągaczami.

    To oni muszą Ci udowodnić przyjęcie umowy, więc dopóki tego nie zrobią moga spadać.
    Poproś o kopię nagrania na wszelki wypadek ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 4. Data: 2014-03-28 09:13:39
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > windykacyjnej UPC.
    > Doradźcie, jak się bronić przed tymi naciągaczami.

    Udać sie do BOK i odsłuchać. Dobrze jest też nagrać tą rozmowe BOK na
    swojego pendrive i dać znajomemu aby sprawdził czy nagranie nie było
    manipulowane.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-03-28 11:19:39
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    szerszen wrote:

    > To oni muszą Ci udowodnić przyjęcie umowy, więc dopóki tego nie zrobią moga spadać.
    Poproś o kopię nagrania na wszelki wypadek ;)

    Pewnie, że "mogą spadać", tylko że ich to nie obchodzi. Jeśli nie
    zapłacę kary w określonym terminie, to kierują sprawę do firmy
    windykacyjnej, a windykator w ogóle nie zajmuje się tym, czy ja w 2012
    roku coś podpisałem, czy nic. Po prostu windykuje opłatę karną z
    kosztami windykacji.

  • 6. Data: 2014-03-28 11:31:11
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Danusia wrote:

> [...]
    >
    > Udać sie do BOK i odsłuchać. Dobrze jest też nagrać tą rozmowe BOK na
    > swojego pendrive i dać znajomemu aby sprawdził czy nagranie nie było

    Wczoraj byłem w BOKu. Pracownik długo klikał w swój komputer, szukał,
    szukał i nie znalazł zapisu mojej rozmowy z BOK z grudnia 2012 r., w
    której miałbym się zobowiązać na 2 lata. Nie znalazł też kopii umowy z
    moim podpisem, ani umowy bez mojego podpisu.
    Przeprosił mnie za zaistniałą sytuację, stwierdził że nie powinna ona
    mieć miejsca oraz powiedział, że w systemie nadal jest zaptaszkowane, że
    mam zobowiązanie do grudnia 2014 r, zostanie naliczona kara i jeśli nie
    zapłacę to będzie windykacja.
    Dziś składam do UPC pisemne żądanie wyjaśnienia do wiadomości UOKiK. Ale
    co to da.
    Domyślam się jak to wygląda od strony korporacji UPC. Tam jest w CRMie,
    że do grudnia 2014 r jest ode mnie zagwarantowany wpływ 49 zł/mies. i
    mają to wpisane do planu finansowego, zaplanowanego wyniku za I, II, III
    i IV kwartał 2014 roku i to realizują. Obawiam się, że nie będzie
    człowieka, który miałby śmiałość wykreślić te 49 zł/mies. wpływów z
    planu. A ponieważ nikt nie kliknie, że "odptaszkowuje" na moim numerze
    klienta cyrograf (bo gdyby odptaszkował, to musiałby z własnej kieszeni
    pokryć brakujące wpływy), to sprawa będzie szła normalnymi
    korporacyjnymi koleinami.

  • 7. Data: 2014-03-28 11:32:13
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > windykacyjnej, a windykator w ogóle nie zajmuje się tym, czy ja w 2012
    > roku coś podpisałem, czy nic. Po prostu windykuje opłatę karną z

    Nasłuchałeś się... Windykator nic nie robi poza straszeniem. Żadnych
    kosztów windykacji, opłat karnych ani w ogóle żadnych opłat nie musisz
    im płacić.
    To dopiero komornik będzie ściągał ewentualną należność po wcześniejszym
    procesie sądowym. A w czasie procesu w pierwszej kolejności operator
    będzie musiał dowieść, że miał Twoją zgodę.
    Więc na upartego nawet teraz nie musisz chodzić do żadnych BOKów. Efekt
    uboczny będzie taki, że odetną ci kablówkę za wyimaginowane niepłacenie.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 8. Data: 2014-03-28 11:37:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2014 11:19, Poldek pisze:

> [...]
    > windykacyjnej, a windykator w ogóle nie zajmuje się tym, czy ja w 2012
    > roku coś podpisałem, czy nic. Po prostu windykuje opłatę karną z

    No to niech sobie windykuje.

    Jak będzie zbyt natrętny to donosisz na policję i dostaje po łbie za
    stalking.

    A jak pójdzie do sądu, to on musi udowodnić że suma jest należna - czyli
    przedstawić podstawę należności, włącznie z zaakceptowaniem umowy przez
    ciebie.

  • 9. Data: 2014-03-28 11:39:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2014 11:31, Poldek pisze:

> [...]
    > mieć miejsca oraz powiedział, że w systemie nadal jest zaptaszkowane, że
    > mam zobowiązanie do grudnia 2014 r, zostanie naliczona kara i jeśli nie

    No to jak byłbym wredny o od razu zawiadamiał prokuraturę, że taka firma
    w osobie przedstawiciela praktycznie przyznała się, że umowy nie ma i
    chce wyłudzić nienależne opłaty.

  • 10. Data: 2014-03-28 11:44:22
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Krzysztof Jodłowski wrote:

> [...]
    > Więc na upartego nawet teraz nie musisz chodzić do żadnych BOKów. Efekt
    > uboczny będzie taki, że odetną ci kablówkę za wyimaginowane niepłacenie.

    Sprawa zaczęła się od tego, że złożyłem pismo, żeby wyłączyli mi
    internet z końcem kwietnia, ponieważ wypowiadam umowę i kończę z nimi
    współpracę w tym lokalu. Więc odłączenie usług mi nie straszne - właśnie
    o to mi chodzi - z końcem kwietnia chcę przestać korzystać i przestać
    płacić.

    Natomiast jeśli chodzi o komornika to mam bardzo niefajne doświadczenie
    polegające na tym, że kiedyś została skierowana do sądu sprawa, że
    rzekomo czegoś komuś nie zapłaciłem. Chodziło o 150 zł. O tym, że w
    ogóle była rozprawa i kiedy się odbyła, tego dowiedziałem się tydzień
    później właśnie z pisma od komornika. W ogóle nie zostałem powiadomiony
    o terminie rozprawy przed rozprawą. Nie było możliwości składania
    wyjaśnień, bronienia się. Wszystko zostało załatwione automatycznie bez
    mojej wiedzy i od razu otrzymałem bardzo srogie pismo od komornika z
    kwotą do zapłaty kilkukrotnie przewyższającą sporną kwotę. Chodziło
    wtedy o 150 zł, a zapłaciłem w sumie 550 zł. Potem dowiedziałem się
    jeszcze, że to wszystko było zgodne z prawem.