    Date: Thu, 27 Mar 2014 16:17:43 +0100
    From: Poldek <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak się bronić przed gangsterami z UPC?

    W 2008 roku zawarłem z UPC Polska umowę na świadczenie usług. Chodziło o
    dostęp do internetu. Standardowa promocja, tzw. "lojalka" na 24
    miesiące. Z usługi korzystałem, rachunki płaciłem do 2010, lojalka się
    skończyła. Nic nowego nie podpisałem, rachunki przychodziły, ja płaciłem
    i korzystałem dalej już bez "lojalki" do 2012 roku. W grudniu 2012 roku
    na tel. komórkowy zadzwonił do mnie człowiek z UPC z zaproponował
    zwiększenie przepustowości przy niezmienionej wysokości abonamentu,
    zgodziłem się. W rozmowie nie było ani słowa o nowej "lojalce". Jestem
    tego całkowicie pewien, że w tej rozmowie telefonicznej nie padło ani
    jedno słowo na temat zobowiązania na 24 miesiące, ani na 12 miesięcy,
    ani w ogóle. Tylko dlatego w ogóle się zgodziłem na jakiekolwiek zmiany.
    Gdybym tylko został poinformowany, że muszę zaakceptować zobowiązanie na
    2 lata, to nie zdecydowałbym się na żadne zmiany. UPC przyspieszyło
    internet i korzystałem przez kolejne 1,5 roku, płaciłem rachunki.
    Ostatnio przeprowadziłem się do innego mieszkania, tamto mieszkanie stoi
    puste. Napisałem więc pismo w 2 egz. zgodnie z wymogami UPC - numer
    abonenta, PESEL, adres i komplet danych z wypowiedzeniem umowy i prośbą
    o wyłączenie usług z końcem kwietnia 2014 r. Zaniosłem osobiście do
    biura UPC. Pan który przyjmował zajrzał w komputer i pyta, czy wiem, że
    mam zobowiązanie do grudnia 2014. Ja, że nie mam zobowiązania i to jakaś
    pomyłka. On, że widzi zobowiązanie. Ja - to poproszę o kopię umowy z
    moim podpisem, że zobowiązuję się na taki i taki okres. Poklikał,
    poklikał nic nie znalazł, powiedział że faktycznie nie ma takiego
    dokumentu, więc zobowiązania nie ma. Przyjął rezygnację, wziąłem kopię z
    pieczątką "wpłynęło dnia".
    Następnego dnia na komórkę dzwoni do mnie pewny siebie facet z biura UPC
    w Katowicach i zaczyny mnie straszyć, że naliczą mi karę i będą
    windykować. Ja, że poproszę o kopię umowy z moim podpisem, że
    zobowiązałem się do grudnia 2014 r. On, że mój podpis nie jest
    potrzebny, wystarczy rozmowa telefoniczna. Ja, że 1. sama rozmowa
    telefoniczna nie wystarczy, 2. nawet gdyby wystarczyła, to nie było
    rozmowy na temat zobowiązania na 2 lata i ich człowiek samowolnie
    kliknął ptaszka w CRMie przy zobowiązaniu na 2 lata, żeby otrzymać
    premię, a mnie nawet nie poinformował o tym. W grudniu 2012 r nie
    przysłano mi do podpisania żadnej umowy. On, że mają nagraną rozmowę
    telefoniczną z grudnia 2012, w której zgadzam się na 2 lata. Ja - to
    poproszę o odtworzenie tej rozmowy. Przez telefon mi nie odtworzy, ale
    mogę udać się do BOK i tam odsłuchać. Zaraz się więc wybieram do BOKu,
    bo jestem pewien, że jeżeli w ogóle mają tą rozmowę, to w tej rozmowie
    nie ma ani słowa o zobowiązaniu na 2 lata.
    Obawiam się jednak, że odsłuchanie rozmowy w BOK i udowodnienie, że w
    tej rozmowie nie ma nic o 2 latach nie zatrzyma bezmyślnej machiny
    windykacyjnej UPC.
    Doradźcie, jak się bronić przed tymi naciągaczami.