  • 11. Data: 2004-07-20 17:40:24
    Temat: Re: Jak pozbyć się natręta w mieszkaniu
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > No przecież napisałem: ze swojej własności. A udział w własności jest
    > ich własnością, nieprawdaż?

    Czy wystarczy wiec udzial 1%, zeby wprowadzic sie komus do mieszkania
    bez jego zgody ?

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 12. Data: 2004-07-20 18:16:04
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    KrzysiekPP wrote:
    > Czy wystarczy wiec udzial 1%, zeby wprowadzic sie komus do mieszkania
    > bez jego zgody ?

    A jaki udział jest wymagany? Bo skoro nie 1%, to może potrzeba 5%, albo
    10%... czy może 20 albo 49%? A może raczej 51%? No tak, tylko skoro 51%
    wystarczy, to dlaczego 50% miałoby niewystarczyć? A jak jest po 50% to
    kto komu się wprowadzi i kto kogo może wyrzucić? Nikt? To dlaczego ktoś
    miałby mnie wyrzucić jak mam 49%? A skoro jak mam 49% i mnie nie może
    wyrzucić, to dlaczego miałby móc przy 48%? Hę? A jak już będzie dobrze i
    każdy ma po te 50% to kto się komu wprowadza i kogo można wyrzucić? Czy
    może wszyscy są u siebie? Ale jeśli tak, to co zmienia ten 1%? A skoro
    1% nic nie zmienia, to dlaczego coś miałoby zmieniać 2%, czy 5%...

    Jak uważasz?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 13. Data: 2004-07-20 18:23:34
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > może wszyscy są u siebie? Ale jeśli tak, to co zmienia ten 1%? A skoro
    > 1% nic nie zmienia, to dlaczego coś miałoby zmieniać 2%, czy 5%...

    Mysle, ze to i tak kwestia czasoprzestrzeni: kto pierwszy ten lepszy ;)

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 14. Data: 2004-07-21 05:46:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    pamietaj ze wlasnosc w tym wypadku to nie wszystko, nie wiesz ani jak duze
    jest to mieszkanie, ani czy pytajacy jest sam czy ma rodzine, ani co miedzy
    nimi kiedys bylo i jest teraz

    jak ma 1/4 mieskania to teoretycznie ma prawo kozystac tylko z 1/4
    mieszkania, zakladajac czysto hipotetycznie ze mieszkanie ma ma 3 pokoje i
    najwiekszy jest 1/4 mieszkania i on zajmuje ten pokoj, to nie ma prawa
    kozystac z lazienki, i kuchni, o przedpokoju nie wspomne?, a moze on jako ze
    ma 1/4 mieszkania to chce placic tylko 1/4 czynszu i innych oplat, a wnoszac
    z postu bedzie kozystal i wiekszej powierzchni i zuzywal przynajmniej tyle
    samo innych mediow?

    a moze istnieje uzasadniona obawa ze sie wprowadzi i nic nie bedzie placil i
    pytajacy bedzie musial go utrzymywac

    problemow z takim niechcianym lokatorem, nawet posiadajacym jakas tam
    mniejszosciowa czesc mieszkania moze byc wiecej i sam dobrze o tym wiesz

  • 15. Data: 2004-07-21 09:29:20
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > miedzy nimi kiedys bylo i jest teraz
    >
    > jak ma 1/4 mieskania to teoretycznie ma prawo kozystac tylko z 1/4

    Nieprawda.

    Czym innym jest wlasnosc, a czym innymjest uzytkowanie.
    a czym innym posiadanie.

    Zostajac wspolwascicielem neizostaje sie automatyzcnie wspolposiadaczem.

    Nawet majac 100% wlasnosci niemasz prawa wchodzic KOMUS do domu.

    Od eksmisji posiadacza jest sad i komornik.

    NIe wyklucza to prawa do pozytkow z wlasnosci..

    Boguslaw

  • 16. Data: 2004-07-21 14:28:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Czym innym jest wlasnosc, a czym innymjest uzytkowanie.
    > a czym innym posiadanie.

    chyba nie dokladnie rozumiales komu i na co odpisywalem, chodzilo mi o
    riposte na stwierdzenie ze ma wszelkie i bezwzgledne prawa sie tam
    wprowadzic

  • 17. Data: 2004-07-22 08:42:30
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > chyba nie dokladnie rozumiales komu i na co odpisywalem, chodzilo mi o
    > riposte na stwierdzenie ze ma wszelkie i bezwzgledne prawa sie tam

    Mnie dokladnie chodzilo o to, ze "bycie wlascicielem" nie uprawnia
    "samo z siebie" do "wprowadzenia sie".

    jesli KTOS w lokaluMIESZKA, toaby sie wprowadzic trzeba go
    eksmitowac,a odtego jest sad i komornik, a nie akt wlasnosci i policja.

    Boguslaw

  • 18. Data: 2004-07-22 14:27:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Mnie dokladnie chodzilo o to, ze "bycie wlascicielem" nie uprawnia
    > "samo z siebie" do "wprowadzenia sie".

    a o czym ja pisalem? o tym samym wlasnie

    z pierwszego posta wynika ze zainteresowany posiada 3/4 mieszkania i w nim
    mieszka a ktos posiadajacy 1/4 chce sie do niego wprowadzic, pojawil sie
    glos ze ma takie prawo, a ja na niego napisalem riposte ;)

  • 19. Data: 2004-07-22 14:34:12
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    szerszen wrote:
    > z pierwszego posta wynika ze zainteresowany posiada 3/4 mieszkania i w nim
    > mieszka a ktos posiadajacy 1/4 chce sie do niego wprowadzic, pojawil sie
    > glos ze ma takie prawo, a ja na niego napisalem riposte ;)

    A to ja przepraszam. Z pierwszego postu wywnioskowałem, że
    zainteresowany właściciel 1/4 mieszkania jest nie tylko zameldowany, ale
    też korzysta ze swoejgo prawa własności (to IMHO dosyć logiczne - skoro
    jest zainteresowany, to pewnie mieszka). Skoro on tam nie mieszka, to
    zmienia postać rzeczy.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 20. Data: 2004-07-22 22:28:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, Sebol wrote:

    >+ Dnia 19 Jul 2004 21:21:17 +0200, eMartinelli naskrobał(a):
    >+
    >+ > Co zrobić [...]
    >+ nie rozumiem? Pytasz sie co zrobić ze współwłaścicielem mieszkania który
    >+ chce sie wprowadzić siłą? :D

    No, niby jest przepis w stylu że właściciel ma prawo wypowiedzenia
    umowy najmu jeśli sam nie ma gdzie mieszkać (to nie jest śmieszne :]).
    Ale tu umowy najmu nie ma.
    Zameldowanie... google pamięta co cały czas pisałem (i na moje
    szczęśćie TK poparł ;))
    Wygląda na to że uprzenio współwłaściciel tam NIE mieszkał;
    pierwszym pytaniem jest, czy ów "3/4" był łaskaw płacić mniejszościowemu
    stosowne wynagrodzenie za rozporządzanie 1/4 udziału: jeśli nie,
    to ma dług do uregulowania ("tamten" miał IMHO prawo do korzystania
    z 1/4 mieszkania: albo "w naturze" albo w wynagrodzeniu !).
    Patrząc pod tym kątem - skoro "3/4" NIE płacił to być może uznał
    że NIE korzysta z części przypadającej na "1/4".
    A wtedy "1/4" MA prawo IMHO się wprowadzić...czy np. wynająć
    komunkolwiek "udział" (no, musi znaleźć jelenia - ale to osobna
    sprawa :)).
    JEŚLIBY "3/4" korzystał z całości lokalu, MIAŁ na to umowę
    i PŁACIŁ na rzecz "1/4" (a tego wcale nie wiemy, choć wygląda
    na mało prawdopodobne :)) to:

    >+ Pytanie brzmi raczej - co on ma zrobić z współwłaścicielem który mu
    >+ bezprawnie tego zabrania

    ...IMHO pytanie byłoby nieprawidłowe.
    Krótko mówiąc: "mało danych"...

    pozdrowienia, Gotfryd