  • 1. Data: 2004-07-19 17:26:00
    Temat: art. 306 KPK
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dostałem właśnie pismo z prokuratury o umorzeniu postępowania dotyczącego
    kradzieży. Jako powód podali niwykrycie sprawców. W pouczeniu jest, że
    moge w ciągu tygodnia odwołać się od powyższego, oraz że przysługuje mi
    prawo wglądu do akt sprawy zgodnie z art. 306 par. 1 i 2 KPK. Mam wobec
    tego kilka pytań:
    - czy w odwołaniu mogę powoływac się na to, iż podejrzewam, że nie zostały
    wyczerpane wszystkie środki zmierzające do wykrycia sprawcy lub ustalenia
    lokalizacji skradzionego przedmiotu (telefon kom.) Nadmienię, że składałem
    w późniejszym terminie kilka dodatkowo uzyskanych informacji, które
    mogłyby pomóc w zawężeniu miejsca działalności przestępców - kradzież
    miała miejsce w pociągu, jednakże nie dostałem dotąd potwierdzenia, że
    komenda, gdzie to składałem, przesłała papiery do prokuratury zajmującej
    się sprawą
    - czy mogę domagac się przesłania kopii akt pocztą ze względu na odległość
    od prokuratury - mieszkam na Śląsku, sprawę prowadzi prokuratura na
    Pomorzu, czy moge domagac się podania czynności, jakie prokuratura
    wykonała w celu ustalenia sprawców kradzieży itp ?

    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 2. Data: 2004-07-19 17:39:19
    Temat: Re: art. 306 KPK
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > - czy w odwołaniu mogę powoływac się na to, iż podejrzewam, że nie zostały
    > wyczerpane wszystkie środki zmierzające do wykrycia sprawcy lub ustalenia
    > lokalizacji skradzionego przedmiotu (telefon kom.)

    Wszystko możesz, tylko, czy to coś da?
    W zeszłym roku skradziono mi terebkę z całą zawartością (kilkaset złotych
    gotówki, karty kredytowe, dokumenty, broń i również telefon).
    Sama ustaliłam personalia wraz z adresem złodzieja w przeciągu 4 dni, co nie
    zmienia faktu, że dostałam takie samo standardowe pisemko o umorzeniu z
    powodu nie wykrycia sprawcy.
    Również się odwołałam. Dośpiewaj sobie, jak się skoczyło.
    pozdrawiam.
    K.

  • 3. Data: 2004-07-19 17:45:49
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Mon, 19 Jul 2004 19:39:19 +0200, Kaliope <k...@w...pl> napisał:

> [...]
    > powodu nie wykrycia sprawcy.
    > Również się odwołałam. Dośpiewaj sobie, jak się skoczyło.

    Wiem, jak się skończy, jeśli się nie odwołam. Po to jest prawo, by z niego
    korzystać. A niestety zbyt dużo osób myśli podobnie jak Ty - nie odwołam
    się, bo to nic nie da. I mamy, jak mamy :(

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 4. Data: 2004-07-19 18:03:33
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    ustalenia
    > lokalizacji skradzionego przedmiotu (telefon kom.)

    Powoływanie się na podejrzenia nic nie da. Podejrzewać można
    wszystkich o wszystko ;)
    Co innego jeśli wskażesz konkretne dowody, które powinny byc
    przeprowadzone a nie zostały (wskażesz świadków do przesłuchania,
    dokumenty do sprawdzenia, czy inne konkretne czynności do
    dokonania, które wniosłyby coś nowego do sprawy)

> [...]
    odległość
    > od prokuratury - mieszkam na Śląsku, sprawę prowadzi prokuratura

    Możesz, ale zapłacisz za sporządzenie tych kopii - bodaj do 6 zł za
    stronę (co do ceny mogę się mylić)

    czy moge domagac się podania czynności, jakie prokuratura
    > wykonała w celu ustalenia sprawców kradzieży itp ?

    Spróbuj. Powinni Ci odpisać

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-07-19 18:12:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dredd wrote:
    > Spróbuj. Powinni Ci odpisać

    Tyle że termin płynie...

    KG

  • 6. Data: 2004-07-19 18:16:30
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Tyle że termin płynie...
    >
    > KG

    Słusznie. Przez chwilę zapomniałem, że wydano już postanowienie o
    umorzeniu. To co zostało zrobione i jakie są powody umorzenia
    teoretycznie powinno wynikać z uzasadnienia tego postanowienia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-07-19 18:25:37
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Mon, 19 Jul 2004 18:03:33 +0000 (UTC), Dredd <...@...pl> napisał:

> [...]
    > dokumenty do sprawdzenia, czy inne konkretne czynności do
    > dokonania, które wniosłyby coś nowego do sprawy)

    I tego się chcę domagać! Mam podejrzenia, że ci złodzieje są pewnym osobom
    znani. Kwestia, by policja dotarła do nich. A to już nie będzie raczej
    problemem

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 8. Data: 2004-07-19 18:26:32
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Mon, 19 Jul 2004 18:16:30 +0000 (UTC), Dredd <...@...pl> napisał:

    > Słusznie. Przez chwilę zapomniałem, że wydano już postanowienie o
    > umorzeniu. To co zostało zrobione i jakie są powody umorzenia
    > teoretycznie powinno wynikać z uzasadnienia tego postanowienia.

    W sumie to dlaczego nie przysłali mi powodów umorzenia. Bo "nie wykryto
    sprawcy" nic nie mówi

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 9. Data: 2004-07-19 18:28:03
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Wiem, jak się skończy, jeśli się nie odwołam. Po to jest prawo, by z niego
    > korzystać. A niestety zbyt dużo osób myśli podobnie jak Ty - nie odwołam
    > się, bo to nic nie da. I mamy, jak mamy :(

    Nie przeczytałeś mnie ze zrozumieniem. Nie napisałam, że się nie odwołałam,
    bo to nic nie da.
    Ja_się_odwołałam ( i to nie jeden raz).
    pozdrawiam
    K.

    a tak na marginesie - sprawiedliwość wymierzyłam na własną rękę (samosąd
    niestety nadal jest najskuteczniejszy).

  • 10. Data: 2004-07-19 18:31:54
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Mon, 19 Jul 2004 20:28:03 +0200, Kaliope <k...@w...pl> napisał:

    > a tak na marginesie - sprawiedliwość wymierzyłam na własną rękę (samosąd
    > niestety nadal jest najskuteczniejszy).

    A możesz napisać cokolwiek, w jaki sposób udało Ci się ustalić personalia
    złodziei? Znałaś ich, miałaś świadków ?

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO