  • 1. Data: 2004-07-19 17:20:57
    Temat: Kontrola poczty
    Od: "KALKOL" <w...@G...PL>

    za
    http://dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID
    =/20040716/NEWS01/407160
    03

    Pocztowcy i oszuści ścigają się o abonament
    Także na Lubelszczyźnie Poczta Polska ściga tych, którzy nie płacą za
    używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych

    Urzędnicy pocztowi bez uprzedzenia pukają do prywatnych mieszkań.
    Sprawdzają, czy w domu jest radio albo telewizor i czy właściciel płaci
    abonament. Coraz częściej kontrolerów udają oszuści.

    .
    Kobieta podająca się za urzędniczkę poczty odwiedziła wczoraj lubliniankę
    Teofilę K. Starsza kobieta zaprosiła ją do mieszkania. - Spytała, czy
    oglądam telewizję. Potwierdziłam. Nie mogłam znaleźć książeczki
    abonamentowej, więc ta pani stwierdziła, że muszę zapłacić karę. Najlepiej
    teraz, bo będzie tylko 200 zł. Na poczcie policzą 500 zł - opowiada
    roztrzęsiona staruszka. - Nie miałam w domu ani grosza, nie zapłaciłam.
    Nie ulega wątpliwości, że do pani Teofili przyszła oszustka. Przestępcy nie
    przepuszczą żadnej okazji. Podszyć się pod pocztowca jest im łatwo, ponieważ
    kontrolujący opłaty abonamentowe pracują po cywilnemu.
    - Dlatego dokładnie należy sprawdzać legitymacje takich osób, zadzwonić na
    pocztę, a przede wszystkim nie wolno dawać im pieniędzy. Kontrolerzy mogą
    jedynie wystawić nakaz zapłaty, do uregulowania w okienku pocztowym - radzi
    Janusz Wójtowicz, rzecznik prasowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.

    teraz moje pytanie czy taki kontroler ma prawo wejść bez nakazu
    prokuratorskiego do mieszkania?

  • 2. Data: 2004-07-19 17:25:59
    Temat: Re: Kontrola poczty
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    KALKOL wrote:
    > teraz moje pytanie czy taki kontroler ma prawo wejść bez nakazu
    > prokuratorskiego do mieszkania?

    Nie ma.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2004-07-19 17:29:53
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "KALKOL" <w...@G...PL> napisał w wiadomości

    >Starsza kobieta zaprosiła ją do mieszkania.

    > teraz moje pytanie czy taki kontroler ma prawo wejść bez nakazu
    > prokuratorskiego do mieszkania?

    Widzisz to słowo "zaprosiła"?:-)

    HaNkA

  • 4. Data: 2004-07-19 17:35:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Czarek Gorzeński wrote:
    > Nie ma.

    A po co mu nakaz prokuratorski? Przeszukania w postępowaniu karnym
    przecież nie prowadzi.
    Jak nie wpuścisz - może być grzywna.

    KG

  • 5. Data: 2004-07-19 17:38:21
    Od: "KALKOL" <w...@G...PL>

    > A po co mu nakaz prokuratorski? Przeszukania w postępowaniu karnym
    > przecież nie prowadzi.
    > Jak nie wpuścisz - może być grzywna.

    na jakiej podstawie jeśli można wiedzieć?

  • 6. Data: 2004-07-19 17:40:35
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <X#k...@w...pl.#X> napisal(a):

    > A po co mu nakaz prokuratorski? Przeszukania w postępowaniu karnym
    > przecież nie prowadzi.
    > Jak nie wpuścisz - może być grzywna.

    Na jakiej podstawie?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 7. Data: 2004-07-19 17:48:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    KALKOL wrote:
    > na jakiej podstawie jeśli można wiedzieć?

    zastanawiałbym sie nad art.88 kpa w zw. z art.51 ust.3 ustawy o
    radiofonii i telewizji

    KG

  • 8. Data: 2004-07-19 18:40:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 19 Jul 2004 19:48:48 +0200, kam naskrobał(a):

    > zastanawiałbym sie nad art.88 kpa w zw. z art.51 ust.3 ustawy o
    > radiofonii i telewizji

    bez sądowego nakazu rewizji jest to całkowicie bezzasadne.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 9. Data: 2004-07-19 19:30:14
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > bez sądowego nakazu rewizji jest to całkowicie bezzasadne.

    A niby dlaczego? Chcesz powiedzieć, że organ administracji
    przeprowadzający kontrolę musi mieć sądowy nakaz? W jakim trybie wydany?
    Przez jaki sąd?

    KG

  • 10. Data: 2004-07-19 20:28:48
    Od: "Mister Muscle" <i...@o...pl>

    > A niby dlaczego? Chcesz powiedzieć, że organ administracji

    Jakiej administracji???

    > przeprowadzający kontrolę musi mieć sądowy nakaz? W jakim trybie wydany?
    > Przez jaki sąd?

    Dajcie spokój...