    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak pozbyć się natręta w mieszkaniu
    Date: Fri, 23 Jul 2004 00:28:04 +0200

    On Tue, 20 Jul 2004, Sebol wrote:

    >+ Dnia 19 Jul 2004 21:21:17 +0200, eMartinelli naskrobał(a):
    >+
    >+ > Co zrobić [...]
    >+ nie rozumiem? Pytasz sie co zrobić ze współwłaścicielem mieszkania który
    >+ chce sie wprowadzić siłą? :D

    No, niby jest przepis w stylu że właściciel ma prawo wypowiedzenia
    umowy najmu jeśli sam nie ma gdzie mieszkać (to nie jest śmieszne :]).
    Ale tu umowy najmu nie ma.
    Zameldowanie... google pamięta co cały czas pisałem (i na moje
    szczęśćie TK poparł ;))
    Wygląda na to że uprzenio współwłaściciel tam NIE mieszkał;
    pierwszym pytaniem jest, czy ów "3/4" był łaskaw płacić mniejszościowemu
    stosowne wynagrodzenie za rozporządzanie 1/4 udziału: jeśli nie,
    to ma dług do uregulowania ("tamten" miał IMHO prawo do korzystania
    z 1/4 mieszkania: albo "w naturze" albo w wynagrodzeniu !).
    Patrząc pod tym kątem - skoro "3/4" NIE płacił to być może uznał
    że NIE korzysta z części przypadającej na "1/4".
    A wtedy "1/4" MA prawo IMHO się wprowadzić...czy np. wynająć
    komunkolwiek "udział" (no, musi znaleźć jelenia - ale to osobna
    sprawa :)).
    JEŚLIBY "3/4" korzystał z całości lokalu, MIAŁ na to umowę
    i PŁACIŁ na rzecz "1/4" (a tego wcale nie wiemy, choć wygląda
    na mało prawdopodobne :)) to:

    >+ Pytanie brzmi raczej - co on ma zrobić z współwłaścicielem który mu
    >+ bezprawnie tego zabrania

    ...IMHO pytanie byłoby nieprawidłowe.
    Krótko mówiąc: "mało danych"...

    pozdrowienia, Gotfryd