  • 1. Data: 2002-05-16 14:24:26
    Temat: Jak bank sledzi swoich klientow.
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Za Teleinfo
    http://www.teleinfo.com.pl/artykul.php?id_artykulu=8
    78

    Dla mnie zgroza! Zacytuje 2 fragmenty, IMHO najmocniejsze :-/
    ---------
    Jako narzędzie wspierające wszystkie inicjatywy internetowe banku
    wybrano platformę eCRM ATM Dynamo. Na jej bazie firma AMG.net wdrożyła w
    BRE portal Multiport, serwisy MultiBanku i IzzyBanku, wkrótce dołączy do
    nich nowy serwis mBanku. ATG Dynamo pozwala na zbieranie informacji o
    kliencie począwszy od jego pierwszego kontaktu z ofertą banku. Już w
    momencie obejrzenia przez użytkownika internetowej reklamy BRE Banku w
    zewnętrznym serwisie zakładany jest jego anonimowy profil w systemie
    eCRM, w którym zbierane są dalsze informacje o kolejnych kontaktach z
    reklamą, wizytach na stronach i sposobie poruszania się po nich. Gdy
    użytkownik dokonuje rejestracji w Multiporcie lub IzzyBanku, dane z
    profilu anonimowego kopiowane są do indywidualnego profilu użytkownika.
    ---------
    BRE Bank aktywnie stosuje również mechanizm scenariuszy biznesowych
    (tzw. e-Bussiness Scenarios), zaawansowaną funkcjonalność platformy ATG
    w zakresie zarządzania relacjami z klientami. Scenariusze są
    zaaranżowaną według pewnego schematu serią interakcji z użytkownikiem
    serwisu, pozwalają śledzić i antycypować jego działania oraz odpowiednio
    na nie reagować. Scenariusze biznesowe są stosowane przez BRE Bank do
    śledzenia zachowań użytkownika, zarządzania banerowymi kampaniami
    promocyjnymi i prowadzenia działań marketingowych w formie
    spersonalizowanych kampanii e-mailowych. Taki mechanizm automatycznego
    przeprowadzenia analizy marketingowej umożliwia wysyłanie osobom
    zainteresowanym np. informacjami inwestycyjnymi propozycji skorzystania
    z oferty TFI Skarbiec lub domu maklerskiego z grupy BRE Banku, co
    wykracza poza CRM, obsługujący tylko klientów "internetowych" i jest
    krokiem na drodze do zbudowania zintegrowanego systemu zarządzającego
    klientami całej grupy kapitałowej.
    -------------

    Co Wy na to??? Wg mnie - wprawdzie Art. 24 ust.1 pkt 5. daje bankom taka
    mozliwosc, jednak wymaga spelnienia obowiazku poinformowania osoby,
    ktorej dane dotycza, zgodnie z art. 24 i/lub art. 25.

    BaLab

  • 2. Data: 2002-05-16 14:31:37
    Temat: Re: Jak bank sledzi swoich klientow.
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > mozliwosc, jednak wymaga spelnienia obowiazku poinformowania osoby,
    > ktorej dane dotycza, zgodnie z art. 24 i/lub art. 25.

    Artykuły oczywiscie z Ustawy o ochronie danych osobowych.

    BaLab

  • 3. Data: 2002-05-16 14:45:16
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Artykuły oczywiscie z Ustawy o ochronie danych osobowych.

    A art. 6 ustawy znasz?
    IMO informacje są anonimowe i bank nawet nie zna adresu ani nazwiska osoby,
    której dane zbiera, więc nie może jej poinformować.
    Zresztą IMO te dane nie podpadają pod tę ustawę, więc to jest raczej sprawa
    etyki i moralności niż prawa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-05-16 15:32:50
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > której dane zbiera, więc nie może jej poinformować.
    > Zresztą IMO te dane nie podpadają pod tę ustawę, więc to jest raczej

    Chyba nie przeczytałeś tego co zacytowałem. Dane pozostają anonimowe do
    czasu, aż uzytkownik nie zaloguje się do ich systemu po raz pierwszy.
    Wówczas już wiedzą, że nazywam się Bartek Labczynski i wiele innych
    rzeczy. W poscie na innej grupie (pl.biznes.banki), camokiller opisuje
    co mowili o tym systemie na prezentacji:

    Pelny tekst jego wypowiedzi:

    BaLab

  • 5. Data: 2002-05-16 15:42:00
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    > rzeczy. W poscie na innej grupie (pl.biznes.banki), camokiller opisuje
    > co mowili o tym systemie na prezentacji:

    A wtedy mają już podpisaną umowę i zgodę. Zresztą, to oczywiste, że mają
    numer terminala i wiedzą, gdzie on stoi i w jakim sklepie płacisz. Przecież
    muszą jakoś tę transakcję opisac na wyciągu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-05-16 17:34:45
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message

> [...]
    Przecież
    > muszą jakoś tę transakcję opisac na wyciągu.

    Opisać i rozliczyć zgoda i koniec na tym.
    Gdy te dane są przetwarzane w dodatkowy sposób to już mi się to nie
    podoba, a to jest właśnie jednym z głównych zadań CRM'ów.

    Tak niestety zaczyna robić coraz więcej banków :(

    Kamil
    c...@h...pl

  • 7. Data: 2002-05-16 22:12:30
    Od: "BARIFON" <w...@j...com>

    >Zresztą IMO te dane nie podpadają pod tę ustawę, >więc to jest raczej
    sprawa
    >etyki i moralności niż prawa.
    Nie słyszałen jeszcze o etycznym i moralnym banku.
    Nie słyszałem także o zadnym banku który postepuje tylko i wyłącznie zgodnie
    z przepisami prawa.
    Nie słyszałem też o zadnym banku dla którego celem nadrzednym byłoby szeroko
    pojęte dobro klienta.
    Każdy bank robi dobrze klientowi tylko i wyłącznie wtedy jezeli mu się to
    opłaca. I to opłaca teraz, zaraz, natychmiast a nie byc moze opłaci sie mu w
    przyszłości.
    Jeżeli za prowadzenie rachunku np. w BPH płacę 25 zł miesiecznie tzn. że
    żeby uzyskać z odsetek (a'vista 2,5%)od oszczędności w tym samym banku tę
    samą kwotę muszę mieć ulokowane i nie ruszane na koncie na 12 miesięcy
    12.000 zł. Jeżeli mam mniej to ja dopłacam do banku za prowadzenie konta. W
    zamian bank daje mi kilka usług które są wg mnie podstawowe bo bez ich
    otrzymania nigdy nie zdecydowałbym sie na załozenie konta. Banki są pazerne,
    bezwzględne, nieelastyczne, i służa do łupienia obywateli. Trzymaja twoje
    pieniądze i płacą ci 2,5 do 3% odsetek a'vista pobierają za to trzymanie np.
    25 zł miesięcznie i pozyczają innym te kwoty na np.19-21%.
    W najgorszym dla siebie przypadku kupią obligacje skarbu Państwa gdzie maja
    troszkę mniej ale za to 100% bez ryzyka.
    Odsetki od tych obligacji płaci budżet państwa czyli ja, ty i inni jelenie.
    Korzystam z banku tylko i wyłacznie dlatego że muszę. A każdą zaoszczedzoną
    wieksza kwote staram się inwestować poza bankiem bo nie lubie jak ktos mnie
    okrada w majestacie prawa.
    slav