    From: "BARIFON" <w...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak bank sledzi swoich klientow.
    Date: Fri, 17 May 2002 00:12:30 +0200

    >Zresztą IMO te dane nie podpadają pod tę ustawę, >więc to jest raczej
    sprawa
    >etyki i moralności niż prawa.
    Nie słyszałen jeszcze o etycznym i moralnym banku.
    Nie słyszałem także o zadnym banku który postepuje tylko i wyłącznie zgodnie
    z przepisami prawa.
    Nie słyszałem też o zadnym banku dla którego celem nadrzednym byłoby szeroko
    pojęte dobro klienta.
    Każdy bank robi dobrze klientowi tylko i wyłącznie wtedy jezeli mu się to
    opłaca. I to opłaca teraz, zaraz, natychmiast a nie byc moze opłaci sie mu w
    przyszłości.
    Jeżeli za prowadzenie rachunku np. w BPH płacę 25 zł miesiecznie tzn. że
    żeby uzyskać z odsetek (a'vista 2,5%)od oszczędności w tym samym banku tę
    samą kwotę muszę mieć ulokowane i nie ruszane na koncie na 12 miesięcy
    12.000 zł. Jeżeli mam mniej to ja dopłacam do banku za prowadzenie konta. W
    zamian bank daje mi kilka usług które są wg mnie podstawowe bo bez ich
    otrzymania nigdy nie zdecydowałbym sie na załozenie konta. Banki są pazerne,
    bezwzględne, nieelastyczne, i służa do łupienia obywateli. Trzymaja twoje
    pieniądze i płacą ci 2,5 do 3% odsetek a'vista pobierają za to trzymanie np.
    25 zł miesięcznie i pozyczają innym te kwoty na np.19-21%.
    W najgorszym dla siebie przypadku kupią obligacje skarbu Państwa gdzie maja
    troszkę mniej ale za to 100% bez ryzyka.
    Odsetki od tych obligacji płaci budżet państwa czyli ja, ty i inni jelenie.
    Korzystam z banku tylko i wyłacznie dlatego że muszę. A każdą zaoszczedzoną
    wieksza kwote staram się inwestować poza bankiem bo nie lubie jak ktos mnie
    okrada w majestacie prawa.
    slav