  • 1. Data: 2002-05-16 12:57:08
    Temat: PKP a prawo polskie
    Od: b...@g...pl (Balbina)

    Mam kilka mandatow wystawionych przez PKP - zaden z nich nie jest jednak za
    ewidentna jazde bez biletu (kwestia ulg, zmian klasy itd). Zadnego z nich
    nie przyjelam od konduktora, bowiem uwazam, ze prawo bylo po mojej stronie.
    Zadnego z nich nie zaplacilam do dzis, kazdy z nich jednak poparty byl
    morzem odwolan, a wymiane korespondencji zawsze przerywalo PKP, twierdzac,
    ze wszystkie swe argumenty juz wyczerpali i teraz kieruja sprawe do
    sadu...zadenj jednak nie oddali. Co mam robic w takiej sytuacji - wymiana
    listow z niezbyt rozgarnietymi urzednikami jest niezla zabawa i do czasu
    zakonczenia stanowi dla mnie zaslone przed ew. sadem....Mam w zwiazku z tym
    pytanko: jaki okres od wystawienia mandatu musi uplynac, aby ulegl on
    przedawnieniu??
    Bardzo prosze o odpowiedz.

  • 2. Data: 2002-05-17 09:21:20
    Temat: Re: PKP a prawo polskie
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > zakonczenia stanowi dla mnie zaslone przed ew. sadem....Mam w zwiazku z tym
    > pytanko: jaki okres od wystawienia mandatu musi uplynac, aby ulegl on

    Art. 778. Roszczenia z umowy przewozu osób przedawniają się z upływem roku od
    dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy
    miał być wykonany.

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-05-19 09:49:38
    Od: <v...@p...onet.pl>

    normalnie kc mowi o trzech latach przy roszczeniach zwiazanych z prowadzeniem
    dzialanosci gospodarczej, o ile przepis szczegolny nie stanowi inaczej. tu
    natomiast mamy do czynienia z przepisem szczegolnym, w ustawie o pkp, ktory
    skraca ten termin do 12 miesiecy