    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Mon, 11 Jan 2021 18:42:43 +0100

    > To, ze ktoś może sam coś zrobić nie znaczy, że to jej wolno. W sumie
    > sędzią Trybunału Konstytucyjnego każdy z nas by pewnie mógł zostać.

    Czyli wychodzi na to, że jeżeli milicjant dostanie rozkaz karania
    mandatami ludzi którzy przechodzą przez jezdnię we WŁAŚCIWYM miejscu, to
    będzie karał, bo dostał taki rozkaz i nie jego rolą jest wnikanie, czy
    rozkaz jest godny z prawem, czy nie jest?

    Bo skoro nie jego rolą jest rozstrzyganie, czy rozkaz napierdalania pałą
    pokojowo protestujących ludzi, albo rozkaz wlepiania mandatów za
    nienoszenie maseczki itd. jest zgodny z parawm czy nie jest, to tak samo
    powinno działać przy przechodzeniu ludzi przez jezdnię, albo przy
    niezatrzymywaniu się kierowców na stopie.

    Innymi słowy, "mandatuje" takich kierowców, bo mu tak kazali, a nie
    dlatego, że takie jest prawo?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr