  • Data: 2021-01-12 10:33:52
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-12 o 08:30, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nieznajomość prawa jak wiadomo nie usprawiedliwia zwykłego
    > obywatela, tym bardziej więc funkcjonariusza.

    Robert jest specjalistą od naginania rzeczywistości.
    Gdyby premier w przemówieniu po wiadomościach
    powiedział, że chce, żeby od jutra wszyscy chodzili
    w sandałach i posłał policję do pilnowania tego na ulicach
    i karania obywateli za niestosowanie się, to Robert znajdzie
    jakieś wytłumaczenie dla takiego postępowania policjantów.
    Przykład jest celowo absurdalny, bo przecież w sprawie
    pałowania przechodnia nawet on nie ma wątpliwości,
    ale jeśli chodzi o egzekwowanie zakazów na podstawie
    tweetów premiera, to już musiał by się Trybunał pochylić.

    A w sumie jak dobrze pamiętam, to policjant ma obowiązek odmówić
    wykonania rozkazu, jeśli jego wykonanie wymagało by popełnienia
    przestępstwa ale nie ma bezpośrednio, że może kwestionować podstawy
    rozkazu i tu Robert ma pole do popisu. Jeśli policjant nie widzi
    przestępstwa
    w nakłanianiu ludzi do chodzenia w zimie w sandałach, to wszystko jest
    OK ;-)