  • 1. Data: 2005-06-06 07:13:59
    Temat: Instruktor prawa jazdy - ubezpieczenie
    Od: "Przemek" <s...@t...pl>

    Witam,

    Chcialbym opisac sytuacje i dowiedziec sie czy sa jakies szanse, zeby nie
    placic odszkodowania.

    Na stacji benzynowej podjerza instruktor z kursantka i tankuje paliwo.
    Instruktor idzie zaplacic za paliwo, a kursantka za namowa obslugujacego
    stacje odjezdza spod dystrybutora. I uderza w samochod. PZU po roku czas
    kaze instruktorowi placic 5000zl za naprawde samochodu, w ktory uderzyla, bo
    twierdzi, ze on nie zaplaci bo nie bylo instruktora w samochodzie. Pismo
    przyszlo w sobote (4.06.) a ma zaplacic do tej srody (6.06).

    Co robic?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2005-06-06 07:48:46
    Temat: Re: Instruktor prawa jazdy - ubezpieczenie
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Przemek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo twierdzi, ze on nie zaplaci bo nie bylo instruktora w samochodzie.
    > Pismo przyszlo w sobote (4.06.) a ma zaplacic do tej srody (6.06).

    Stanowisko PZU wydaje mi się błędne, ale czy możesz podać pełne uzasadnienie
    dla obciążenia Ciebie kwotą 5 tys. zł. Pytanie też, czy samochód (ta nauka
    jazdy) jest Twój, czy należy do jakiejś szkoły jazdy i ewentualnie jaki jest
    status Twojego zatrudnienia w tej szkole?

    --
    Pozdrowienia
    Brodek

    = = = = =
    Miesięcznik Ubezpieczeniowy
    http://miesiecznik.ryzyko.pl/
    Dziennik Ubezpieczeniowy
    http://dziennik.ryzyko.pl/

  • 3. Data: 2005-06-06 08:49:40
    Od: "Przemek" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochód (ta nauka jazdy) jest Twój, czy należy do jakiejś szkoły jazdy i
    > ewentualnie jaki jest status Twojego zatrudnienia w tej szkole?

    No wiec samochod jest tej szkoly, ubezpieczenie jest oplacane i podpisywane
    przez ta szkole. Nie jestem w stanie odpowiedziec teraz dokladnie jakie
    podano uzadadnienie obciazenia, bo to nie dokladnie o mnie chodzi (ale
    bardzo chce tej osobie pomoc). Wiem, ze napisal, ze nie zwroci, bo nie bylo
    instruktora w samochodzie. A status zatrudnienia jest tutaj wazny? Nie moge
    sie teraz z ta osoba skontaktowac, jak sie tylko dowiem dam znac.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2005-06-06 10:06:31
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Przemek wrote:

    > Instruktor idzie zaplacic za paliwo,

    Czy instruktor moze w takiej sytuacji zostawic kluczyki w stacyjce?

    Dominika
    --
    unikatowa biżuteria i srebro użytkowe
    http://rakowska.pl/

  • 5. Data: 2005-06-06 10:25:44
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    Dominika Widawska napisał(a):

    > Czy instruktor moze w takiej sytuacji zostawic kluczyki w stacyjce?
    >
    > Dominika

    Pytanie powinno raczej brzmieć :

    Czy kursantka ma prawo prowadzić samochód bez obecności instruktora ? (z
    wyjątkiem jakiegos placu manewrowego)

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 6. Data: 2005-06-06 10:59:54
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

> [...]
    > zwroci, bo nie bylo instruktora w samochodzie. A status zatrudnienia jest
    > tutaj wazny? Nie moge sie teraz z ta osoba skontaktowac, jak sie tylko

    Ubezpieczenie OC pokrywa odpowiedzialność posiadacza pojazdu oraz każdej
    osoby kierującej.
    W tym przypadku osobą kierującą był swego rodzaju tandem
    kursantka-instruktor. Zwróćmy uwagę, że bez instruktora obok sama kursantka
    nie ma uprawnień do prowadzenia pojazdu. A w tym przypadku w grę zaczyna
    wchodzić regres - ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie osobie poszkodowanej
    i ma regres do sprawcy szkody, który prowadził pojazd bez wymaganych
    uprawnień. (ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych art. 43 ust. 3
    http://prawo.ryzyko.pl/?l_menu=234)
    I wtedy spokojnie można utrzymywać regres w stosunku do kursantki jak i w
    stosunku do szkoły.
    Jesli do szkoły (a tak się stało) to właśnie powstaje pytanie o formę
    zatrudnienia instruktora. Bo jeśli ma umowę o pracę to chroni go prawo
    pracy. Jesli pracuje w tzw. samozatrudnieniu (własna działalność
    gospodarcza) to ponosi pełną odpowiedzialność.

    --
    Pozdrowienia
    Brodek

    = = = = =

  • 7. Data: 2005-06-06 11:37:15
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Marcin Tałajczyk wrote:

    > Pytanie powinno raczej brzmieć :
    >
    > Czy kursantka ma prawo prowadzić samochód bez obecności instruktora ? (z
    > wyjątkiem jakiegos placu manewrowego)

    Pozostaje przy swoim pytaniu.
    W kwestii wyplaty odszkodowania z OC uwazam, ze jest kluczowe.

    Dominika

  • 8. Data: 2005-06-06 11:44:23
    Od: "Przemek" <s...@t...pl>

> [...]
    > pracy. Jesli pracuje w tzw. samozatrudnieniu (własna działalność
    > gospodarcza) to ponosi pełną odpowiedzialność.

    Czy w takim wypadku trzeba skierowac sprawe do sadu czy jest mozliwe jeszcze
    jakies polubowne zalatwienie sprawy? Aha nie jest to dzialalnosc gospodarcza
    a umowa o prace.

    Pozdrowienia
    Przemek

  • 9. Data: 2005-06-06 15:48:48
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Pozostaje przy swoim pytaniu.

    Pewnie ze nie moze zostawic kluczykow, jak wychodzi na chwile nawet (placic
    za paliwo). Powinien obowiazkowo zabrac kluczyki... wystawic kursantke z
    samochodu, wpuscic do srodka cztery psy bojowe, a okna zabic deskami... nie
    popadajmy w paranoje... jakim prawem kursantka kierowala pojazdem bez
    obecnosci instruktora?

  • 10. Data: 2005-06-06 17:11:09
    Od: "Przemek" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kursantke z samochodu, wpuscic do srodka cztery psy bojowe, a okna zabic
    > deskami... nie popadajmy w paranoje... jakim prawem kursantka kierowala

    Bo kursantka chciala byc uprzejma, zeby inni nie czekali? A moze jest
    poprostu glupia :)

    Pozdrawiam
    Przemek