  • 1. Data: 2005-06-06 08:07:20
    Temat: prawo autorskie a praktyki - ciekawe zagadnienie
    Od: "Van Kran" <k...@o...pl>

    Witam,
    wlascicielem majatkowych praw autorskich przedmiotu prawa autorskiego
    wykonanego przez osobe zatrudniona na umowe o prace i wykonujaca przedmiot
    w ramach obowiazkow sluzbowych jest pracodawca.
    Ale jak sprawa wyglada z praktykantami?
    Czy praktykant wykonujacy taki przedmiot (np oprogramowanie komputerowe)
    rowniez pozostawia prawa majatkowe przy pracodawcy- innymi
    slowy- kto jest wlascicielm praw majatkowych: pracodawca czy praktykant?
    A moze szkola wysylajaca praktykanta?

  • 2. Data: 2005-06-06 12:56:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Van Kran" <k...@o...pl> writes:

> [...]
    > rowniez pozostawia prawa majatkowe przy pracodawcy- innymi
    > slowy- kto jest wlascicielm praw majatkowych: pracodawca czy praktykant?

    MSZ właścicielem powinien być ten, kto praktykantowi płaci.

    Na PP było tak, że płaciła albo uczelnia, albo pracodawca, zależnie
    od ustalenia.

  • 3. Data: 2005-06-06 18:04:46
    Od: Danna <b...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Jun 2005 10:07:20 +0200, Van Kran napisał(a):

> [...]
    > rowniez pozostawia prawa majatkowe przy pracodawcy- innymi
    > slowy- kto jest wlascicielm praw majatkowych: pracodawca czy praktykant?

    wszystko zalezy od tego, na jakiej podstawie zatrudniony jest praktykant
    (nie wiem, jakie są zasady zatrudniania praktykantów)- jeśli na podstawie
    umowy o pracę, wówczas prawa majątkowe przysługują pracodawcy. Jeśli
    natomiast pomiędzy praodawcą a praktykantem istnieje jedynie stosunek
    prawny zbliżony w swym charakterze do stosunku pracy, wówczas prawa
    majątkowe pracodawcy nie przysługują.
    Pozdrawiam.