    From: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instruktor prawa jazdy - ubezpieczenie
    Date: Mon, 6 Jun 2005 12:59:54 +0200

    Użytkownik "Przemek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:d8130f$3v3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl> napisał w wiadomości
    > No wiec samochod jest tej szkoly, ubezpieczenie jest oplacane i
    > podpisywane przez ta szkole. Nie jestem w stanie odpowiedziec teraz
    > dokladnie jakie podano uzadadnienie obciazenia, bo to nie dokladnie o mnie
    > chodzi (ale bardzo chce tej osobie pomoc). Wiem, ze napisal, ze nie
    > zwroci, bo nie bylo instruktora w samochodzie. A status zatrudnienia jest
    > tutaj wazny? Nie moge sie teraz z ta osoba skontaktowac, jak sie tylko
    > dowiem dam znac.

    Ubezpieczenie OC pokrywa odpowiedzialność posiadacza pojazdu oraz każdej
    osoby kierującej.
    W tym przypadku osobą kierującą był swego rodzaju tandem
    kursantka-instruktor. Zwróćmy uwagę, że bez instruktora obok sama kursantka
    nie ma uprawnień do prowadzenia pojazdu. A w tym przypadku w grę zaczyna
    wchodzić regres - ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie osobie poszkodowanej
    i ma regres do sprawcy szkody, który prowadził pojazd bez wymaganych
    uprawnień. (ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych art. 43 ust. 3
    http://prawo.ryzyko.pl/?l_menu=234)
    I wtedy spokojnie można utrzymywać regres w stosunku do kursantki jak i w
    stosunku do szkoły.
    Jesli do szkoły (a tak się stało) to właśnie powstaje pytanie o formę
    zatrudnienia instruktora. Bo jeśli ma umowę o pracę to chroni go prawo
    pracy. Jesli pracuje w tzw. samozatrudnieniu (własna działalność
    gospodarcza) to ponosi pełną odpowiedzialność.

    --
    Pozdrowienia
    Brodek

    = = = = =