  • 1. Data: 2005-06-06 06:48:17
    Temat: praca zdalna na etat
    Od: Michał <m...@v...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie - czy polskie prawo przewiduje cos takiego
    jak praca zdalna na etacie - czyli jestem zatrudniony w firmie
    na pelny etat pracujaz zdalnie. Chodzi mi glownie o sprawe
    podpisow na liscie obecnosci - bowiem pracujac gdzies tam ale
    nie chce zmieniac miejsca zamieszkania - i powstaje problem
    codzinnych podpisow na lisice obecnosci - jak mozna to rozwiazac ??

  • 2. Data: 2005-06-06 08:09:25
    Temat: Re: praca zdalna na etat
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Michał <m...@v...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Mam takie pytanie - czy polskie prawo przewiduje cos takiego
    > jak praca zdalna na etacie - czyli jestem zatrudniony w firmie
    > na pelny etat pracujaz zdalnie.

    Tak.

> [...]
    > nie chce zmieniac miejsca zamieszkania - i powstaje problem
    > codzinnych podpisow na lisice obecnosci - jak mozna to rozwiazac ??

    To akurat żaden problem. Firma macierzysta wysyła Ci co miesiąc listę
    obecności, Ty ją trzymasz w domu i podpisujesz.

    Natomiast przy ew. zawieraniu takiej umowy radzę zwrócić uwagę na jeden
    pozorny drobiazg - jeśli będziesz używać w pracy czegokolwiek, co jest Twoją
    własnością, np. komputera, firma musi Ci płacić za to choć symboliczny
    ryczałt. Inaczej będzie mieć problemy z US za "nieuprawniony przychód" albo
    jakoś tak.

    JoP z jednym zdalnym pracownikiem

  • 3. Data: 2005-06-06 09:07:03
    Od: "pit" <p...@y...com>

    > To akurat żaden problem. Firma macierzysta wysyła Ci co miesiąc listę
    > obecności, Ty ją trzymasz w domu i podpisujesz.
    [...]
    > JoP z jednym zdalnym pracownikiem

    Problem tylko w tym jak takiego zdalnego pracownika rozliczac z pracy.
    No bo jednak praca na etat to praca rozliczana czasowo, a nie "na dzielo".
    W przypadku normalnej pracy w siedzibie firmy sprawa jest jasna,
    przyjmuje sie ze czas spedzony w firmie = czas przepracowany.
    Natomiast skad wiadomo ile czasu pracownik pracuje w domu?
    Przeciez monitoringu sie mu nie zalozy. Z kolei jesli patrzymy tylko na efekty
    pracy, to wystarczy umowa o dzielo, ale nie kazda prace da sie okreslic
    dzielem.

    Sam mysle o zatrudnieniu kogos zdalnie na etat, ale nie wiem wlasnie jak
    to zorganizowac. Moze cos podpowiesz, jako ktos z doswiadczeniem
    w tym temacie?

    pozdrawiam
    pit

  • 4. Data: 2005-06-06 09:44:57
    Od: Michał <m...@v...pl>

> [...]
    >
    > Sam mysle o zatrudnieniu kogos zdalnie na etat, ale nie wiem wlasnie jak
    > to zorganizowac. Moze cos podpowiesz, jako ktos z doswiadczeniem

    ja mam o tyle dobrze ze jestem programista - wiec problemu wielkiego nie
    ma - mianowicie - caly czas siedze przy komputerze - tworze aplikacje
    web wiec efekty mojej pracy sa odrazu widoczne - pozatym mam wlaczone gg
    wiec szef widzi czy jestem dostepny - pozatym spora doza zaufania.
    Zawsze moze sie odezwac na gg i sprawdzic czy siedze i pracuje.

  • 5. Data: 2005-06-06 09:57:51
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 6 cze o godzinie 11:44, na pl.soc.prawo, Michał napisał(a):

    > pozatym mam wlaczone gg wiec szef widzi czy jestem dostepny

    Jesteś programistą - więc po co piszesz takie ausdruki? :D

    > pozatym spora doza zaufania.

    Chyba li tylko to właśnie.

    > Zawsze moze sie odezwac na gg i sprawdzic czy siedze i pracuje.

    Plugin do Mirandy z wtyczka GG - będzie samoistnie odpowiadał na otrzymane
    messagi - to tez przecież żaden problem.

    --
    Herbi
    06-06-2005 11:57:45

  • 6. Data: 2005-06-06 10:08:50
    Od: Michał <m...@v...pl>

    > Jesteś programistą - więc po co piszesz takie ausdruki? :D
    > Chyba li tylko to właśnie.

    A tu juz inna bajka bardziej skomplikowana - ale jej moral jest taki ze
    mozna tak pracowac.

    > Plugin do Mirandy z wtyczka GG - będzie samoistnie odpowiadał na otrzymane
    > messagi - to tez przecież żaden problem.

    zgadza sie odpowie na bazie jakiegos slownika ale juz na pytania nie
    odpowie - no chyba ze ostatnio byl bardzo duzy postep w sztucznej
    inteligencji

  • 7. Data: 2005-06-06 11:13:02
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    pit <p...@y...com> napisał(a):

    > Problem tylko w tym jak takiego zdalnego pracownika rozliczac z pracy.

    W naszym przypadku jest tak, że człowiek wykonuje konkretne zadania. Dostaje
    ilość pracy zgodnie z naszymi wewnątrzfirmowymi normami. Ma to zrobić, zrobić
    dobrze i zrobić w terminie.

    > Natomiast skad wiadomo ile czasu pracownik pracuje w domu?

    J.w. Dopóki jest pod telefonem i robi co do niego należy dobrze (jest dość
    dokładnie sprawdzany przez dział QA w firmie macierzystej) i na czas,
    zasadniczo nie obchodzi mnie, czy w tzw. międzyczasie przypadkiem nie ogląda
    pornosów z browcem w łapie (no, bezalkoholowym).

    > Sam mysle o zatrudnieniu kogos zdalnie na etat, ale nie wiem wlasnie jak
    > to zorganizowac. Moze cos podpowiesz, jako ktos z doswiadczeniem
    > w tym temacie?

    Dużo zależy od rodzaju pracy i zaufania do konkretnego człowieka. Na pewno
    nie pakowałabym się w to z kimś zupełnie mi nieznanym ani w przypadku pracy
    rozliczanej inaczej niż z konkretnych efektów.

    JoP

  • 8. Data: 2005-06-06 12:02:07
    Od: "pit" <p...@y...com>

    > W naszym przypadku jest tak, że człowiek wykonuje konkretne zadania. Dostaje
    > ilość pracy zgodnie z naszymi wewnątrzfirmowymi normami. Ma to zrobić, zrobić
    > dobrze i zrobić w terminie.

    Jasne, ale trudno to wtedy nazwac etatem w doslownym znaczeniu. Przeciez etat
    to umowa o prace, na ktorej musi sie znalesc stale miesieczne wynagrodzenie
    pracownika (plus opcjonalne premie). Domyslam ze Wy po prostu przed danym
    zadaniem ustalacie z pracownikiem stawke i po wykonaniu pracy placicie ja
    pracownikowi. Nie wiem jak organizujecie to prawnie, ale pod typowy etat
    raczej tudno to podciagnac.

    Natomiast zgadzam sie ze kontrola poczynan pracownika w jego domu jest
    skazana na porazke, jesli nie ma powodowac kaca psychicznego u ktorejs
    ze stron. Ktos tu wspomnial o sprawdzaniu stanu dostepnosci gg - jest to
    smiechu warte i nawet nie ma co tego brac pod uwage.

    pit

  • 9. Data: 2005-06-06 12:35:14
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    pit <p...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > etat
    > to umowa o prace, na ktorej musi sie znalesc stale miesieczne wynagrodzenie

    Ale dlaczego? Jest umowa o pracę z konkretną kwotą. Pracownik ma
    zagwarantowaną kwotę, powiedzmy, "zleceń". Tyle dostanie zawsze, jeśli
    przekroczy, dostanie resztę jako premię uznaniową.

> [...]
    > pracownikowi. Nie wiem jak organizujecie to prawnie, ale pod typowy etat

    Stawka jest zawsze taka sama za naszą umowną jednostkę. Liczba jednostek w
    każdym zadaniu jest zmienna. Pensja to po prostu gwarantowana kwota
    obejmująca pewną liczbę jednostek. Osoby pracujące w biurze mają dokładnie
    tak samo, praca zdalna nie ma tu nic do rzeczy. Nie trzeba zresztą tego
    prawnie organizować w żaden sposób, bo żadne przepisy nie zabraniają takiego
    rozliczania wykonanej pracy.

    A tu pełna zgoda.

    JoP

  • 10. Data: 2005-06-06 13:15:54
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Michał wrote:
    > zgadza sie odpowie na bazie jakiegos slownika ale juz na pytania nie
    > odpowie - no chyba ze ostatnio byl bardzo duzy postep w sztucznej
    > inteligencji

    Nie bylo, pospolicie dostepne boty sa na poziomie Alice :)

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \