  • 1. Data: 2005-06-06 05:29:52
    Temat: immunitet
    Od: Monia <m...@w...pl>

    Co to jest immunitet cywilny ?

    Po zajęciach z prawa europejskiego mam mętlik w głowie.
    Omawialiśmy zalecania Komitetu Ministrów dla państw członkowskich
    dotyczące niezawisłości, sprawności l roli sędziów i tam jest mowa, że
    sędziom powinien przysługiwać immunitet cywilny. Wykładowca oznajmił
    nam, że w Polsce w ogóle nie mają sędziowie takiego immunitetu i te
    zalecenia nie zostały dotychczas zrealizowane.

    Ale jak to się ma do głośnych ostatnio postulatów, by odebrać immunitety
    w ogóle.
    Czyli polscy politycy chcą zabrać, a UE każe rozszerzyć ?
    Zupełnie poplątane.

    PZDR.

    Monia

  • 2. Data: 2005-06-06 12:54:34
    Temat: Re: immunitet
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Monia <m...@w...pl> writes:

> [...]
    > immunitety w ogóle.
    > Czyli polscy politycy chcą zabrać, a UE każe rozszerzyć ?

    Z tego, co się orientuję, to dyrektywy UE są implementowane w prawie
    państw członkowskich dopiero po jakimś czasie. Wystarczy zatem
    poczekać na odpowiednią inicjatywę ustawodawczą.

    A immunitetów parlamentarzystom nie zabiorą, bo to barbarzyństwo
    i cała Unia by się z Polski śmiała :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 3. Data: 2005-06-06 15:10:45
    Od: Monia <m...@w...pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > poczekać na odpowiednią inicjatywę ustawodawczą.
    >
    > A immunitetów parlamentarzystom nie zabiorą, bo to barbarzyństwo

    A jak wygląda w UE sprawa immunitetów sędziowskich ?
    Mają czy nie, bo w TV mówią, że nie a tu wychodzi, że większy niż u nas ?

    PZDR.