  • 1. Data: 2005-06-06 03:14:59
    Temat: Komornik i opłata egzekucyjna
    Od: robson <b...@b...pl>

    Dostałem od komornika pismo z którego wynika, że zostało umorzone
    postępowanie egzekucyjne, które podobno toczyło się przeciwko mnie. Piszę
    podobno, bo o tym postępowaniu nic nie wiedziałem, nie miałem żadnej
    styczności z komornikiem itp.
    W momencie kiedy papiery leżały u komornika poszedłem do sądu i w kasie
    spłaciłem ostatnią zaległą rate. W wyniku tej spłaty wydział wykonawczy
    tego sądu wystąpił do komornika o umorzenie postępowania.
    Komornik w pismie w którym dostałem ustalił koszty postępowania na około
    180 zł (jest to sama opłata egzekucyjna, bo innych kosztów nie ma).
    Pytanie: czy należy się ta opłata egzekucyjna, czy nie? Bo ja nie wiem czy
    egzekucja w sensie prownym była prowadzona czy nie?

  • 2. Data: 2005-06-06 08:10:47
    Temat: Re: Komornik i opłata egzekucyjna
    Od: ":-\( :-\)" <q...@o...pl>

    Użytkownik "robson" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie: czy należy się ta opłata egzekucyjna, czy nie? Bo ja nie wiem czy
    > egzekucja w sensie prownym była prowadzona czy nie?

    Była. Bo skoro umorzył, to znaczy, że prędzej wszczął. A koszty komornicze
    egzekwowane są w pierwszej kolejności. Ale skoro nie wiedziałeś o
    postępowaniu, to wydany nakaz zapłaty czy inny tytuł wykonawczy nie
    uprawomocnił się. Skoro masz spłacone, sugeruję złożyć zarzuty do śądu na
    wydany nakaz po to, aby nie uprawomocnił się tytuł wykonawczy.

  • 3. Data: 2005-06-06 11:40:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    :-( :-) napisał(a):
> [...]
    > uprawomocnił się. Skoro masz spłacone, sugeruję złożyć zarzuty do śądu na
    > wydany nakaz po to, aby nie uprawomocnił się tytuł wykonawczy.

    Cos chyba nie tak. Tytuł wykonawczy nie uprawamoacnia się.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-06-07 05:25:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    :-( :-) napisał(a):
> [...]
    > egzekwowane są w pierwszej kolejności. Ale skoro nie wiedziałeś o
    > postępowaniu, to wydany nakaz zapłaty czy inny tytuł wykonawczy nie

    nie wiedział o egzekucji, bo o konieczności zapłaty tak - skoro
    wpłacił... :)

    KG