  • 1. Data: 2009-01-08 14:28:38
    Temat: Indeksacja GUS
    Od: i...@g...com

    Witam,

    moje pyt. dot. indeksacji GUS o wskaznik cen uslug budowlano-
    uslugowych, mianowicie -

    w czerwcu 08' podpisalem umowe przedwstepna z deweloperem,
    w na poczatku sierpnia 08' umowe wlasciwa,

    dzis otrzymalem pogladowe pismo od dewelopera iz na dzien dzisiejszy
    (styczen 09') bede musial doplacic z tytulu indeksacji gus 5000zl z
    czego 3500zl jest liczone na II kw. roku czyli w moim przypadku
    czerwiec kiedy to podpisalem umowe przedwstepna,
    i teraz pytanie - czy deweloper moze mi liczyc indeksacje za okres
    umowy przedwstepnej?

    Pozdwariam,
    I.

  • 2. Data: 2009-01-08 14:40:15
    Temat: Re: Indeksacja GUS
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <i...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > czerwiec kiedy to podpisalem umowe przedwstepna,
    > i teraz pytanie - czy deweloper moze mi liczyc indeksacje za okres

    A co masz wpisane w umowie?

  • 3. Data: 2009-01-08 15:31:59
    Od: i...@g...com

    On 8 Sty, 15:40, "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik <i...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:83a0d7e9-d7e7-4a89-b81d-b83de9a56143@
    v5g2000prm.googlegroups.com...

    > A co masz wpisane w umowie?

    w pkt w ktorym mowa o CENIE SPRZEDAZY:
    [...] w przypadku zmiany stawek vat lub uzyskaniu przez sprzedajacego
    wiazacej interpretacji organow skarbowych wskazujacych na zastosowanie
    innych stawek, cena ulegnie odpowiedniej korekcie, ktora zostanie
    uwzgledniona przy ostatecznym rozliczeniu ceny sprzedazy, o ktorym
    mowa w ustepach <blablablah> cena bedzie waloryzowana wg wskaznika gus
    dla wzrostu cen produkcji budowlano-montazowej w sposob:

    przy obliczaniu waloryzacji uwzgledniany bedzie okres poczynajac od
    poczatku kwartalu, w ktorym zawarto niniejsza umowe do konca kwartalu
    poprzedzajacego kwartal w ktorym nastapi wplata.
    waloryzacja obliczana bedzie w ten sposob ze kwota pozostala do
    zaplaty bedzie waloryzowana kolejno za kazdy kwartal kalendarzowy. w
    przypadku jezeli do dnia zaplaty raty wskaznik wzrostu cen za kwartal
    poprzedzajacy nie bedzie jeszcze znany, do celu waloryzacji
    wykorzystany zostanie ostatni znany wskaznik.

  • 4. Data: 2009-01-08 15:34:39
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >poprzedzajacy nie bedzie jeszcze znany, do celu waloryzacji
    >wykorzystany zostanie ostatni znany wskaznik.

    No to jaki masz naprawdę problem? Masz w umowie że masz płacić przy
    waloryzacji i już. Po to są umowy przedwstępne. Umowa właściwa to sprzedaż i
    koniec dalszych rozliczeń.

  • 5. Data: 2009-01-08 16:05:39
    Od: i...@g...com

    On 8 Sty, 16:34, "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > No to jaki masz naprawdę problem? Masz w umowie że masz płacić przy
    > waloryzacji i już. Po to są umowy przedwstępne. Umowa właściwa to sprzedaż i
    > koniec dalszych rozliczeń.

    chodzi mi o to ze umowe przedwstepna podpisalem w II kwartale 08' roku
    (kwiecień-czerwiec), pierwsza transza zostala wyplacona (zgodnie z
    umowa) w III kwartale (lipiec-wrzesień) wobec tego sila rzeczy, w II
    kwartale bylem dluzny deweloperowi cala kwote za mieszkanie od ktorej
    policzyl indeksacje (i wyszla spora sumka) czy to oznacza ze jak bym
    wstrzymal sie jeden miesiac z umowa (do III kw) to czy indeksacja za
    II kw nie byla by liczona? jezeli tak to przeciez to to jest jakas
    granda...
    przyznam szczerze ze nie spodziewalem sie takiej sytuacji (ze ktos
    waloryzuje juz przed pierwsza transza, od momentu podpisania um.
    przedwst.) i ze zaskakuje mnie kwota ktora trzeba nadplacic.

  • 6. Data: 2009-01-08 16:13:51
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <i...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >waloryzuje juz przed pierwsza transza, od momentu podpisania um.
    >przedwst.) i ze zaskakuje mnie kwota ktora trzeba nadplacic.

    Sorry, ale jedyna granda to taka, że się podpisuje umowę nie czytając jej
    lub jej nie rozumiejąc. Skoro takie masz zapisy w umowie to trzeba ją
    wykonywać. A od kiedy ma być prowadzona waloryzacja? Gdybyś się umówił z
    developerem, że umowa wchodzi w życie po wpłaceniu pierwszej transzy to byś
    miał waloryzację później. Ale zdaje się umowa nie miała żadnych obostrzeń
    tego typu?

  • 7. Data: 2009-01-08 16:21:49
    Od: i...@g...com

    wiadomościnews:53df8d4a-0d61-4d68-b8cc-8f08336c96cd@
> [...]

    > miał waloryzację później. Ale zdaje się umowa nie miała żadnych obostrzeń

    Boombastic - umowe czytalem, moze faktycznie nie do konca zrozumialem
    jak mozna wyzej przeczytac, poprostu troszke inaczej ja
    zinterpretowalem...
    ok, my bad - ale czy teraz moge cos z tym zrobic czy tylko zalamac
    rece i placic?

  • 8. Data: 2009-01-08 16:28:49
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]

    >zinterpretowalem...
    >ok, my bad - ale czy teraz moge cos z tym zrobic czy tylko zalamac

    Możesz spróbować renegocjować umowę z developerem lub zapłacić.

  • 9. Data: 2009-01-08 20:50:12
    Od: CodeBoy <c...@w...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 15:28:38 <i...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > czerwiec kiedy to podpisalem umowe przedwstepna,
    > i teraz pytanie - czy deweloper moze mi liczyc indeksacje za okres

    w sumie taki zapis to w dniu dzisiejszym standard, moze w dobie kryzysu
    sie to zmieni ale kazdy duzy dev go stosuje. Ja mialem ten zapis w umowie
    przedwstepnej ale ugadalem sie z dev (bylo wpisane w umowe przedwstepna)
    ze mam 43dni na zorganizowanie banku czyli bez odsetek "waloryzacji" udalo
    sie w tym zmiescic , jak sie nie ugadales to sprobuj, ale w tej chwili
    malo mozesz. Ja sie o ten zapis klocilem 2 miesiace lacznie z rezygnacja z
    zakupu. Zaczol sie kryzys zadzwonili sami i dali te 43 dni.

  • 10. Data: 2009-01-08 21:55:59
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > w sumie taki zapis to w dniu dzisiejszym standard,

    Nie wydaje mi się standardem, a co tydzień widzę taką umowę. Na razie widuję
    raczej ceny stałe.