  • 1. Data: 2009-01-08 14:29:03
    Temat: Jak odzyskać pieniądze ?
    Od: w...@g...com

    Witam,
    Jesienią ubiegłego roku rozpoczęłam generalny remont mieszkania.
    Kompleksowego wykonania podjęła się poważna (tak mi się wydawało)
    firma z zarejestrowaną działalnością. Prace miały być wykonane w ciągu
    trzech tygodni, niestety z dnia na dzień termin ten był przesuwany bez
    wyznaczenia ostatecznego odbioru. W efekcie końcowym, po niespełna
    dwóch miesiącach, zastałam lokal w stanie zupełnie nienadającym się do
    zamieszkania, z pracownikiem firmy w stanie nietrzeźwym. Naraziło mnie
    to na koszty związane z zatrudnieniem nowej firmy budowlanej. Z oceny
    biegłych wynika, że poziom wykonanych prac (zgromadzona dokumentacja
    razem ze zdjęciami z poszczególnych etapów domniemanych prac), zmusiła
    do rozpoczęcia remontu od początku. Dodatkowo musiałam ponieść koszt
    zdemontowania niewłaściwie wykonanych prac i zniszczonych materiałów.
    Mimo moich wielokrotnych próśb i ponagleń dotyczących początkowo
    terminowego wywiązania się ze zobowiązania, a potem prób ustalenia
    daty końcowej remontu, firma opuściła mieszkanie i zlekceważyła
    wszelkie ustalenia werbalne. Niestety nie mam żadnej umowy, ale
    posiadam pisemne potwierdzenia wypłat pieniędzy na poczet domniemanego
    remontu. Chcę odzyskać pieniądze, które wypłaciłam. Jak wspomniałam
    mam pisemnie potwierdzenia przyjęcia ode mnie pieniędzy na poczet prac
    remontowych, świadków, zdjęcia. Czy mam szanse na odzyskanie tych
    pieniędzy? Jeśli tak jakie kroki powinnam podjąć ?

    Dziękuję za pomoc,

  • 2. Data: 2009-01-08 14:53:28
    Temat: Re: Jak odzyskać pieniądze ?
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > pieniędzy? Jeśli tak jakie kroki powinnam podjąć ?

    Pisemne wezwanie do zapłaty poleconym z zastrzeżeniem, że jak nie oddadzą
    kasyto do sądu.

    Trochę czasu na przemyślenie sprawy i do sądu :-)

    Chyba tak to leciało, a może inaczej?

  • 3. Data: 2009-01-08 14:54:30
    Temat: Re: Jak odzyskaae pieni?dze ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 15:53:28 Agent 0700 <k...@w...pl> napisał(a):

    > Pisemne wezwanie do zap?aty poleconym z zastrze?eniem, ?e jak nie oddadz?
    > kasyto do s?du.

    Poleconym ze zwrotką, tak dla pewności

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-08 15:12:24
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Tomek wrote:

    > Poleconym ze zwrotką, tak dla pewności

    A po co? Polecony - a nast reklamacja ze nie doszedl - Poczta Polska
    sama, za darmo dostarczy informacje ze zostal odebrany i kiedy, na pismie.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2009-01-08 15:29:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick pisze:

    > A po co? Polecony - a nast reklamacja ze nie doszedl - Poczta Polska
    > sama, za darmo dostarczy informacje ze zostal odebrany i kiedy, na pismie.

    Poza tym, aby wszcząć postępowanie sądowe (gospodarcze) trzeba
    przedstawić dowód nadania (a nie dostarczenia) wezwania do zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-08 20:18:13
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > Poza tym, aby wszcząć postępowanie sądowe (gospodarcze) trzeba
    > przedstawić dowód nadania (a nie dostarczenia) wezwania do zapłaty.

    a nie jest logicznym, ze jak mam potwierdzenie odbioru, to wczesniej
    musiałem nadac? :)

  • 7. Data: 2009-01-08 20:23:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej pisze:

    > a nie jest logicznym, ze jak mam potwierdzenie odbioru, to wczesniej
    > musiałem nadac? :)

    Ale po co płacić więcej za potwierdzenie odbioru, skoro nie jest to
    konieczne.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-09 19:37:33
    Od: w...@g...com

    On 8 Sty, 15:53, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > Pisemne wezwanie do zapłaty poleconym z zastrzeżeniem, że jak nie oddadzą
    > kasyto do sądu.
    >
    > Trochę czasu na przemyślenie sprawy i do sądu :-)
    >
    > Chyba tak to leciało, a może inaczej?

    Pisemne, wezwania (2) do zapłaty poszły. Niestety, nie zareagowali.
    Trzeba zatem pójść dalej - wnieść sprawę do sądu. Czy wiecie z jakim
    to się wiąże kosztem ?
    Czy poradzę sobie sama, czy potrzebuję prawnika ?

  • 9. Data: 2009-01-09 21:21:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    w...@g...com pisze:

    > Pisemne, wezwania (2) do zapłaty poszły. Niestety, nie zareagowali.
    > Trzeba zatem pójść dalej - wnieść sprawę do sądu. Czy wiecie z jakim
    > to się wiąże kosztem ?

    A jaka jest kwota zadłużenia?

    --
    Liwiusz