  • 1. Data: 2009-01-08 07:11:20
    Temat: Obowiązek odśnieżania dróg gminnych
    Od: reverso <r...@o...pl>

    Czy gmina ma obowiązek odśnieżania dróg publicznych?
    Z jakiego aktu prawnego to wynika?

  • 2. Data: 2009-01-08 11:05:30
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania dróg gminnych
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "reverso" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy gmina ma obowiązek odśnieżania dróg publicznych?

    Odśnieża te, ktore są pod jej zarządem.

    > Z jakiego aktu prawnego to wynika?

    Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2009-01-08 11:17:24
    Od: reverso <r...@o...pl>

    Maluch pisze:

    > Odśnieża te, ktore są pod jej zarządem.

    Jeśli gmina jest właścicielem drogi czy to jest równoważne z tym, że
    droga jest pod jej zarządem?

  • 4. Data: 2009-01-08 12:08:28
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Jeśli gmina jest właścicielem drogi czy to jest równoważne z tym, że droga
    > jest pod jej zarządem?

    Nie zawsze właściciel może być zarządcą np. część drogi krajowej
    przebiegającej przez daną gminę w drodze porozumienia co do np. odśnieżania
    może przejąć gmina, chociaż nie jest właścicielem drogi. Trzeba by chyba
    sięgnąć do ustawy o samorządach.
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2009-01-08 12:51:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maluch pisze:

    > Odśnieża te, ktore są pod jej zarządem.

    > Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

    Wcale nie prawda. Tam nie ma takiego realnego obowiązku. Musi to tylko
    chodniki. Dróg nie musi :)
    Sam się ostatnio wpakowałem w taką drogę, gdzie gmina sobie postawiła
    znak ostrzegawczy "droga zimą nie utrzymywania" :) ledwo stamtąd wyjechałem.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 6. Data: 2009-01-08 14:10:07
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > ostrzegawczy "droga zimą nie utrzymywania" :) ledwo stamtąd wyjechałem.

    Bo tak jest. Gmina ma zadania, a obowiązek to ma właściciel posesji. Chociaż
    ustawa mówi, aby gmina traktowała czystość i porządek jako obowiązkowe
    zadanie. Natomiast oczyszczanie dróg należy do zarządu drogi. Jak stawiają
    teraz tabliczki, to może wyborcy przy okazji wyborów wystawią nie mandat a
    pokażą czerwoną kartkę ;)
    --
    Maluch