  • 41. Data: 2011-02-12 14:02:19
    Temat: Re: Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-12 14:48, Przemyslaw Rokicki pisze:

    > i nie zmienia to faktu ze sam program uzyskales (sciagnales i
    > zanstalowles ) legalnie

    A to chyba za daleko idący wniosek. :)

    --
    spp

  • 42. Data: 2011-02-12 14:09:25
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-02-12 09:50:16 +0100, leon <l...@g...pl> said:

    > Antywirusy maja ta różnice iż sa na bieżąco aktualizowane.

    A jakie to ma znaczenie czy są aktualizowane?
    Mowa jest o licencji czasowej.

    > Tak i program
    > graficzny już nie.

    No i co z tego?
    Pytanie było precyzyjne, choć napisane z błędem.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2011-02-12 15:13:06
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 12 Lut, 15:02, spp <s...@o...pl> wrote:

    > A to chyba za daleko id cy wniosek. :)

    czego nie rozumiesz ze zwrotu program uzyskany od osoby
    nieuprawnionej ?

  • 44. Data: 2011-02-12 19:21:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Przemyslaw Rokicki" <p...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > nie chce wywiolac sensjacje a chce wiedziec co uprawnia policje do
    > dokonannia przeszukania jezeli ktos doniesie ze ktos zlamal
    > postanowienia umowy licencyjnej
    > programu, (...)

    Wlascicielem programu nadal jest jego autor. Uzytkownik moze przechowywac
    kopie tylko za jego zgoda. Z uplywem licencji zgody nie masz, czyli kopie
    masz nielegalnie. Nie jest przestepstwem w tym wypadku nabycie - bo nabyles
    legalnie, a posiadanie kopii bez licencji. No i o ile samo pozostawienie na
    dyskach programu w mojej ocenie nei wyczerpuje znamion przestepstwa, to
    jakiekolwiek przeinstalwoanie powoduje, ze dochodzi do zwielokrotnienia
    bezlicencyjnego na dysk, co jest przestestwem.

  • 45. Data: 2011-02-12 19:25:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > i taki totalcommander legalnie sciagniety i zainstalowany jest
    > uzyskany od osoby nieurawnionej jezeli sie nie wykupi pozniej
    > licencji ?

    Jest nielegalną kopią na dysku po prostu.

  • 46. Data: 2011-02-12 23:48:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-12 20:21, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > znamion przestepstwa, to jakiekolwiek przeinstalwoanie powoduje, ze
    > dochodzi do zwielokrotnienia bezlicencyjnego na dysk, co jest przestestwem.

    Robercie, użytkownik uzyskał program w sposób legalny, od osoby
    uprawnionej, a tylko tu mogłoby zaistnieć przestępstwo. To, co piszesz,
    znajduje się w kategorii roszczeń cywilnych.

  • 47. Data: 2011-02-12 23:48:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-12 20:25, Robert Tomasik pisze:

    > Jest nielegalną kopią na dysku po prostu.

    A tak bardziej w kategoriach prawnych, nie gazetowych?

  • 48. Data: 2011-02-13 00:01:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:ij7678$rov$1@news.onet.pl...

    > Robercie, użytkownik uzyskał program w sposób legalny, od osoby
    > uprawnionej, a tylko tu mogłoby zaistnieć przestępstwo. To, co piszesz,
    > znajduje się w kategorii roszczeń cywilnych.

    Znam odmienne opinie w tym wypadku. Inaczej nikt by nie dostał zarzutu, bo
    każdy by mówił, ze miał legalny nośnik, tylko teraz ni ma :-)

  • 49. Data: 2011-02-13 00:50:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-13 01:01, Robert Tomasik pisze:

    > Znam odmienne opinie w tym wypadku. Inaczej nikt by nie dostał zarzutu,
    > bo każdy by mówił, ze miał legalny nośnik, tylko teraz ni ma :-)

    Ale te zarzuty to się wybroniły przed sądem, czy jednak sędzia był
    innego zdania?

    Z drugiej strony to jest jeden z wielu przypadków, kiedy to oskarżony ma
    udowodnić swoją niewinność...

  • 50. Data: 2011-02-13 11:39:03
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 11 Lut, 20:22, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > MSDN na przyklad.

    to co sciagnales w ramach msdn mozesz uzywac po zakonczeniu oprogramu,
    wiec nie trafiony przyklad.