  • 1. Data: 2011-02-10 19:29:18
    Temat: Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,90868
    33,Agencja_reklamowa_przylapana_na_piractwie__Progra
    my.html

    "Policjanci z pionu do walki z przestępczością gospodarczą w Białymstoku
    zabezpieczyli 8 komputerów, laptop, serwer i ponad 100 płyt w jednej z
    agencji reklamowych. Firma korzystała z nielegalnego oprogramowania o
    łącznej wartości 200 tysięcy złotych.

    Rankiem 9 lutego, funkcjonariusze Wydziałów do Walki z Przestępczością
    Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej i Miejskiej Policji w Białymstoku wkroczyli
    do jednej z miejskich agencji reklamowych. Policjanci we współpracy z
    przedstawicielami producentów oprogramowania ustalili, że w firmie pracuje
    się na komputerach z zainstalowanym nielegalnym oprogramowaniem. W toku
    działań okazało się, że były to między innymi programy graficzne i inne,
    które nie mają aktualnej licencji. Właściciel agencji nie przedłużał umowy
    licencyjnej, która prawie dwa lata temu straciła ważność. Dodatkowo na
    komputerach zainstalowane były także nielegalne pakiety biurowe."

    przy zalozeniu ze to przeszukanie odbylo sie bo ktos nie przedluzal licencji
    a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co pisza - czy
    przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

  • 2. Data: 2011-02-10 19:32:56
    Temat: Re: Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > przy zalozeniu ze to przeszukanie odbylo sie bo ktos nie przedluzal
    > licencji a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co
    > pisza - czy przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

    Nie, bo działali w oparciu o kpk.

  • 3. Data: 2011-02-10 19:45:53
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-10 20:29, Kotlet wieprzowy pisze:
> [...]
    > licencji a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co
    > pisza - czy przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

    Tak sie wlasnie wykancza konkurencje !

  • 4. Data: 2011-02-11 01:52:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/10/2011 1:45 PM, Rysio wrote:

    > Tak sie wlasnie wykancza konkurencje !

    konkurencja sie sama wykancza.
    jakby wydali kasę na licencje, to juz nie byliby tacy konkurencyjni.

  • 5. Data: 2011-02-11 07:23:56
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > konkurencja sie sama wykancza.
    > jakby wydali kasę na licencje, to juz nie byliby tacy konkurencyjni.

    wydanie kasy na licencje i tak by nic nie zmieniło, bo policjanci
    zrobili by tak samo, tylko może po 2 latach oddali te komputery i
    umorzyli postępowanie

  • 6. Data: 2011-02-11 08:09:33
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

> [...]

    > licencji a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co
    > pisza - czy przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

    ktory przepis kpk uprawnia do przeszukania za zlamanie warunkow umowy
    cywilnej

  • 7. Data: 2011-02-11 08:17:56
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

    to moze inaczej, czy osoba ktora wydala postanowienie o przeszukaniu (czy
    jak sie to poprawnie nazywa) nie popelnia przestepstwa jezeli sprawa dotyczy
    zlamania warunkow umowy cywilnej, oprogramowanie nabyli od osoby
    urpawnionej, a cala reszta lewych programow zostala znaleziona przy okazji.

  • 8. Data: 2011-02-11 11:36:26
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > zlamania warunkow umowy cywilnej, oprogramowanie nabyli od osoby
    > urpawnionej, a cala reszta lewych programow zostala znaleziona przy

    Ale ... co ma piernik do wiatraka jakie programy znaleziono. Jeśli to było
    bezprawne to nie dlatego, że coś znaleziono. Kwestia raczej czy znalezienie
    jest podstawą do postawienia nowych zarzutów jeśli o te inne znalezione nikt
    się nie upominał wcześniej.

  • 9. Data: 2011-02-11 12:01:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2011 12:36, niusy.pl pisze:

> [...]
    > znalezienie jest podstawą do postawienia nowych zarzutów jeśli o te inne
    > znalezione nikt się nie upominał wcześniej.

    Za to zarzutów nie można przedstawić - naruszenie licencji może być
    najwyżej podstawą do cywilnego pozwu.

    Prokurator za to powinien zająć się kwestią "wycieknięcia" takich
    informacji do podmiotu potencjalnie tym zainteresowanego.

  • 10. Data: 2011-02-11 13:55:09
    Od: "J" <n...@n...email.here.org>

    > ktory przepis kpk uprawnia do przeszukania za zlamanie warunkow umowy
    > cywilnej

    A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie jakiś
    przykład ?

    pozdro