  • 1. Data: 2011-02-11 09:41:42
    Temat: Prawo Pracy - Z czyjej winy zerwanie umowy?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Prawo Pracy

    Muszę podpisać umowę lojalnościową (szkolenie - za czas pracy lub zwrot
    kosztów),
    gdzie mowa jest o m.in. o zwolnieniu z winy pracownika / lub pracodacy.
    Obecnie mam umowę o pracę na czas nieokreślony.

    I teraz pytanie:
    z czyjej winy następuje zwolenienie w hipotetycznej sytuacji gdy
    przychodzi pracowaca i przedstawia mi nową umowę
    w której jest podane wynagrodzenie za które nie jestem w stanie się
    utzrymać.
    Nie mogę takiego wynagrodzenia przyjać.
    Z czyjej winy następuje zerwanie współpracy w świetle przedmiotowej
    umowy lojalnościowej?

  • 2. Data: 2011-02-11 09:58:45
    Temat: Re: Prawo Pracy - Z czyjej winy zerwanie umowy?
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > utzrymać.
    > Nie mogę takiego wynagrodzenia przyjać.
    > Z czyjej winy następuje zerwanie współpracy w świetle przedmiotowej
    Z winy strony dokonującej wypowiedzenia.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2011-02-11 10:30:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-11 10:58, Jotte pisze:

    > Z winy strony dokonującej wypowiedzenia.

    Czyli pracodawcy - to pracodawca musi wypowiedzieć starą umowę.

    --
    spp

  • 4. Data: 2011-02-11 10:43:02
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Czyli pracodawcy
    Z winy strony dokonującej wypowiedzenia - jak napisałem.

    > - to pracodawca musi wypowiedzieć starą umowę.
    Nie musi. Może.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2011-02-17 22:48:11
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mogę takiego wynagrodzenia przyjać.
    > Z czyjej winy następuje zerwanie współpracy w świetle przedmiotowej
    > umowy lojalnościowej?

    Z niczyjej, bo wina ma w prawie dość dokładne znaczenie i definicję. Dlatego
    m.in. w takich tekstach umieszcza się sformułowanie "z przyczyn leżących po
    stronie...." Jeżeli ktoś napisał "z winy" to może to dodtyczyć jedynie
    sytuacji naruszeń dyscyplinarnych lub popełnienia przestępstwa lub rażącego
    zaniedbania obowiązków. W innych przypadkach można byłoby to "z winy" obalić
    w sądzie wykazując że nie było winy.
    Kto się wypina tego wina....
    --
    Jackare