  • 1. Data: 2011-02-10 09:11:07
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny a poręczenie kredytu
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    pi3tia napisal:
    > Znajoma osoba poprosiła mnie o poręczenie kredytu studenckiego, w
    > niedalekiej przyszłości planuję wziąść kredyt hipoteczny/mieszkaniowy.
    > Czy moje poręczenie będzie miało jakiś wpływ na ewentualne otrzymanie
    > tego kredytu lub jego wysokość?

    Tak. BTW: czy oceniłeś swoją zdolność do spłaty tego kredytu studenckiego,
    jeżeli dłużnik zawiedzie? Pytanie na serio, bo zazwyczaj ludzie poręczają
    nie biorąc pod uwagę najbardziej negatywnego rozwoju sytuacji.

    Krótko mówiąc: zastanów się, ile trzeba mieć, gdyby przyszło stracić ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2011-02-10 09:19:15
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2011 10:15, pi3tia pisze:
> [...]
    > niedalekiej przyszłości planuję wziąść kredyt hipoteczny/mieszkaniowy.
    > Czy moje poręczenie będzie miało jakiś wpływ na ewentualne otrzymanie

    Może mieć.

  • 4. Data: 2011-02-10 09:47:43
    Od: pi3tia <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-10 10:11, Jacek_P pisze:

> [...]
    > nie biorąc pod uwagę najbardziej negatywnego rozwoju sytuacji.
    >
    > Krótko mówiąc: zastanów się, ile trzeba mieć, gdyby przyszło stracić ;)

    No tez o tym myslalem i nie bardzo mi sie to podoba, narazie biore pod
    uwage pozytywny rozwoj wypadkow a bardziej martwi mnie wplyw poreczenia
    wlasnie na moj wlasny kredyt hipoteczny.

    P.

  • 5. Data: 2011-02-10 10:45:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    pi3tia napisal:
    > No tez o tym myslalem i nie bardzo mi sie to podoba, narazie biore pod
    > uwage pozytywny rozwoj wypadkow

    Wszyscy brali dopóki do ich drzwi nie zastukał komornik.

    > a bardziej martwi mnie wplyw poreczenia wlasnie na moj wlasny kredyt hipoteczny.

    Sądząc po twojej wypowiedzi, to jest akurat ten mniejszy problem.
    Rozważ: czy proszący ciebie o poręczenie jest dla ciebie tak cenny,
    że jesteś gotów za niego spłacić kredyt? Odpowiedz krótko: tak czy nie?
    Jeżeli odpowiesz nie, to tak samo odpowiedz negatywnie na prośbę
    o poręczenie. Dobrowolnie wkładasz pętlę na szyję dla cudzego interesu
    bez żadnej własnej korzyści. Krótko mówiąc: bezsens.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2011-02-10 10:48:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/10/2011 3:47 AM, pi3tia wrote:
    > narazie biore pod uwage pozytywny rozwoj wypadkow

    no to sie zdziwisz

  • 7. Data: 2011-02-10 11:24:01
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    pi3tia <p...@g...com> napisał(a):

    > No tez o tym myslalem i nie bardzo mi sie to podoba, narazie biore pod
    > uwage pozytywny rozwoj wypadkow

    Przeglądnij sobie forumprawne.org. Tam jest pełno tematów typu: "Ratunku!
    Poręczyłem kredyt, a teraz dłużnik go nie spłaca, co mam robić?"

  • 8. Data: 2011-02-10 11:26:16
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "pi3tia" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > No tez o tym myslalem i nie bardzo mi sie to podoba, narazie biore pod
    > uwage pozytywny rozwoj wypadkow a bardziej martwi mnie wplyw poreczenia
    > wlasnie na moj wlasny kredyt hipoteczny.
    Poręczenie poręczniem, gorzej jak uznają żeby nie dawać kredytu młotowi -
    "wziąść", "narazie"...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2011-02-10 11:33:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.02.2011 11:45), Jacek_P wrote:
> [...]
    > Rozważ: czy proszący ciebie o poręczenie jest dla ciebie tak cenny,
    > że jesteś gotów za niego spłacić kredyt? Odpowiedz krótko: tak czy nie?

    Oraz odpowiedz sobie też na inne pytanie - jak cenny jesteś ty dla
    proszącego. Czy jeżeli wpadnie w jakieś kłopoty, to czy będziesz dla
    niego na tyle cenny żeby spłacił kredyt i nie wpychał cię w kłopoty, czy
    też pogłębi swoje problemy żeby oszczędzić twoją d.

    Jeżeli odpowiedź brzmi "nie będę" - to też nie poręczaj.

    p. m.

  • 10. Data: 2011-02-10 12:04:10
    Od: pi3tia <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-10 12:26, Jotte pisze:
    > Użytkownik "pi3tia" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Poręczenie poręczniem, gorzej jak uznają żeby nie dawać kredytu młotowi
    > - "wziąść", "narazie"...

    dzięki za poprawkę :) ...mea culpa