  • 1. Data: 2002-08-20 10:24:53
    Temat: Ile jest ważny bilet PKP?
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Witam.
    Sprawa wyglada tak. Osoba X kupiła dnia 19 bilet na PKP (pospieszny II klasa
    bez miejscówki). Tego dnia nie udało jej sie wsiąść do pociągu bowiem
    następowała zmiana turnusów i do pociągu szpilki sie nie udało wcisnąć.
    Pociąg relacji Gdynia - Łódż a chciała wsiąść w Gdańsku.
    Pojechała dopiero następnego dnia. Na bilecie jest napis: "ważny 19 - 20". W
    pociągu kontrolerka kazała jej zapłacić karę za jazdę na gapę bez ważnego
    biletu (160zł).
    Cytat z protokołu, który Pani kontoler wystawiła "Jazda w drugim dniu
    ważności biletu".
    Co w takim razie oznacza na bilecie napis "ważny w dniach 19 - 20"?

    Czy to może jeszcze jeden absurd polskiej rzeczywistości?

    Można to jakoś odkręcić? Postepowanie reklamacyjne w ciągu 3 miesięcy?

    Proszę o pomoc
    pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2002-08-20 11:24:29
    Temat: Re: Ile jest ważny bilet PKP?
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Milamber" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ważności biletu".
    > Co w takim razie oznacza na bilecie napis "ważny w dniach 19 - 20"?

    Zgodnie z zasadami rządzącymi na PKP podróż należy rozpocząć w pierwszym
    dniu ważności biletu. Jeśli się tego nie zrobi, należy u dyżurnego ruchu
    przestemplować bilet. Pasażer może natomiast zrobić przerwę w podróży - nie
    informując o tym PKP. Oznacza to, że jeśli osoba X posiadała bilet na trasie
    Gdańsk Wrzeszcz - Łódź ważny 19-20, to odcinek Gdańska Wrzeszcz - Gdańsk
    Główny dnia 20 musi przejechać na bilecie ważnym od tego dnia. Natomiast
    może sobie zrobić w Gdańsku Głównym jednodniową przerwę i jechać dalej dnia
    20.

    WNIOSEK: Jeżeli osoba X została przyłapana na odcinku pomiędzy pierwszą
    stacją ważności biletu (niesprecyzowałeś o którym Gdańsku mowa) a najbliższą
    stacją PKP, na której się dany pociąg planowo zatrzymuje - nie wykręci się
    od mandatu. Gdy natomiast została złapana dalej - PKP musi uznać jej
    reklamację, ponieważ ma prawo zrobić sobie przerwę w podróży.

    Pozdrawiam

    Dominik Jan Domin

  • 3. Data: 2002-08-20 12:05:48
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Dzieki wielkie. Dowiem się gdzie ją dorwali.
    pozdrawiam
    Radek

    PS. Mam jeszcze jedno pytanie. Kiedyś jechałem na bilet Łódź - Szczecin.
    Bilet był na pociąg bezpośredni. Spóźniłem się na niego. Pojchałem innym z
    przesiadką w Poznaniu. W pociągu nie miałem żadnych problemów z tym biletem.
    Konduktor sprawdził tylko czy zgadza się klasa pociągu i liczba kilometrów.

    Czy wazne jest skąd i dokąd się jedzie, czy też wazne jest by zgadzała się
    data, klasa pociągu i liczba kilometrów?

  • 4. Data: 2002-08-20 12:28:00
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

  • 5. Data: 2002-08-20 13:03:21
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Milamber wrote:

> [...]
    > Konduktor sprawdził tylko czy zgadza się klasa pociągu i liczba kilometrów.

    no to jest bardzo ważne :)

    > czy też wazne jest by zgadzała się
    > data, klasa pociągu i liczba kilometrów?

    ciekawe pytanie,

    teoretycznie jesli cena biletu jest ta sama to nie powinno być problemów,
    tylko, ze kupując bilet ze stacji x do stacji y zawierasz umowę przewozu
    z miejsca do miejsca.
    jeśli wsiądziesz do innego pociągu to nie przystąpisz do wykonywania
    tamtej umowy, a imvho zawrzesz nową umowę.

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 6. Data: 2002-08-22 10:27:23
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Milamber" <m...@w...pl> wrote in message
    > Czy wazne jest skąd i dokąd się jedzie, czy też wazne jest by zgadzała się
    > data, klasa pociągu i liczba kilometrów?

    Na trasach powyzej 100 km liczy sie miejsce startu i docelowe a ilosc km
    musi byc mniejsza lub rowna tych za ktore zaplaciles.
    Jak kupisz bilite z wawy do poznania przez gdynie a pojedizesz bezposrednio,
    to POWINNI (przy takich odstepstwach moga sie czepiac czasem) Ci wszyskt
    uznac.

    Janusz

  • 7. Data: 2002-08-22 11:58:54
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>