  • 1. Data: 2002-08-20 09:42:55
    Temat: powierzchnia użytkowa
    Od: "Janek Babranek" <...@...com>

    Witam
    Mam pytanie czy podczas odbioru mieszkania powierzchnie uzytkowa powinienem
    zmierzyc i ja wpisac do protokolu?
    Czy od powierzchni użytkowej odejmje sie powierzchnie zajeta przez scianki
    dzialowe stojace w pomiesczeniu ?

  • 2. Data: 2002-08-20 12:07:15
    Temat: Re: powierzchnia użytkowa
    Od: "Jed//" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zmierzyc i ja wpisac do protokolu?
    > Czy od powierzchni użytkowej odejmje sie powierzchnie zajeta przez scianki

    Oczywiscie ze TAK. Powierzchnia uzytkowa jest powierzchnia pomieszczenia
    mierzona w swietle konstrukcji scian, a wiec bez wykonczenia (bez tynku).
    Powierzchnie nad ktora wysokosc wynosi 220cm-140cm dzielimy przez dwa.
    Ponizej 140cm - powierzchni wogole nie bierzemy pod uwage.

  • 3. Data: 2002-08-20 12:22:35
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>

    "Janek Babranek" <...@...com> wrote in message news:ajt354$9a2$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    > Mam pytanie czy podczas odbioru mieszkania powierzchnie uzytkowa
    powinienem
    > zmierzyc i ja wpisac do protokolu?

    Zalezy do czego ma sluzyc ten protokol - jesli na tej podstawie beda
    potem naliczac oplaty (czynsz itp.) to jak najbardziej. Jesli
    umowa (zakladam ze z developerem) zaklada ostateczne ustalenie
    ceny zakupu na podstawie takich pomiarow, to tez obowiazkowo.

    > Czy od powierzchni użytkowej odejmje sie powierzchnie zajeta przez scianki
    > dzialowe stojace w pomiesczeniu ?

    Moim zdaniem tak - mierzy sie tylko przestrzen uzytkowa - czyli 'od sciany
    do sciany'
    i dodaje pomieszczenia. Ale nie jestem specjalista. Niech sie wypowie
    ktos z branzy ;-)

    MZ

  • 4. Data: 2002-08-20 15:33:44
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    Sam to sobie możesz zmierzyć i owszem. Ale i tak pomiary muszą być sygnowane
    przez osobe z uprawnieniami.

  • 5. Data: 2002-08-21 11:40:58
    Od: "cezarys" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jed//" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powierzchnie nad ktora wysokosc wynosi 220cm-140cm dzielimy przez dwa.
    > Ponizej 140cm - powierzchni wogole nie bierzemy pod uwage.
    a podstawę prawną można otrzymać??
    CEzar

  • 6. Data: 2002-08-31 22:29:45
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako cezarys pisująca spod adresu
    <a...@w...pl> napisała:

    > Użytkownik "Jed//" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a podstawę prawną można otrzymać??
    > CEzar

    Polska Norma. Mówi dokłądnei tak jak napisał przedpiśca.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 7. Data: 2002-09-02 09:01:51
    Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości
    > Osoba znana wszem i wobec jako cezarys pisująca spod adresu

    > Polska Norma. Mówi dokłądnei tak jak napisał przedpiśca.

    Tyle tylko ze ta norma ZTCW to juz nie obowiazuje.
    Zaslav

  • 8. Data: 2002-09-02 09:19:51
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Mariusz Wołek pisująca spod adresu
    <m...@l...pl> napisała:

    > Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości

    > Tyle tylko ze ta norma ZTCW to juz nie obowiazuje.

    Obowiązuje norma PN... i w niektórych fragmentach norma ISO. Ale tak
    dokładnie to właściwie żadna nie obowiązuje ;-) bo właściwy minister
    wydał rozporządzenie o obowiązujących normach i żadnej z nich nie
    ujął...