  • 1. Data: 2002-08-20 10:39:52
    Temat: czy podlegałbym karze?
    Od: "DEXTER" <U...@w...pl>

    Witam,
    mam następującą sytuację (oczywiście są to rozważania teoretyczne).
    Opracowałem spsoób na wyłudzenie pieniędzy. Oczywiście jestem uczciwym
    człowiekiem i nie zamierzamgo zrealizować, ale podczas spotkania ze
    znajomymi w pubie, podczas rozmowy zdradziłem szczegóły pomysłu. Mój znajomy
    zrealizowałby cały plan i czerpał z tego korzyście majątkowe (znaczne). No i
    właśnie pytanie- Czy ja podlegambym w jakimś stopniu karze w razie wpadki
    znajomego? W sumie jakby nie było to ja byłem pomysłodawcą, ale z druiej
    strony nie czerpałem bezpośrednich korzyści.

    Pozdrawiam
    DEXTER

  • 2. Data: 2002-08-20 10:55:18
    Temat: Re: czy podlegałbym karze?
    Od: "qurtis" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DEXTER" <U...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znajomego? W sumie jakby nie było to ja byłem pomysłodawcą, ale z druiej
    > strony nie czerpałem bezpośrednich korzyści.

    to sa namiary na Dextera
    mozna go odnalezc i zabic go wbijajac mu noz w serce

    czy myslisz ze jak ktos to teraz zrobi to ja pojde siedziec ????

  • 3. Data: 2002-08-20 10:59:04
    Od: "DEXTER" <U...@w...pl>

    > to sa namiary na Dextera
    > mozna go odnalezc i zabic go wbijajac mu noz w serce
    >
    > czy myslisz ze jak ktos to teraz zrobi to ja pojde siedziec ????

    W sumie tak :-), ale moja sprawa wydje mi się znacznie bardziej
    skomplikowana. Po pierwsze to ja opracowałem cały plan (to tak jak ty byś
    poinformował potencjalnego zabójcę, że najlpiej będzie mnie zabic w czwartek
    o 3 rano, ponieważ właśnie wtedy będę wracał do domu, po wcześniejszych
    zakrapianych imieninach), po drugi opowiedziałem to z najmniejszymi
    szczegółami, po trzecie czerpię pośrednie korzyści typu znajomy zaprosi mnie
    na dobrą kolację, ewentualnie zafunduje wyjazd kilku znajomych (w tym mnie)
    na Karaiiby. Co wtedy? Jakby nie było jakieś tam korzyści przyjęłem, a poza
    tym mogę się domyślać, że znajomy zrealizował plan, ponieważ prowadzi w
    miarę dostatnie życie.

  • 4. Data: 2002-08-20 11:55:11
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    poza
    > tym mogę się domyślać, że znajomy zrealizował plan, ponieważ prowadzi w

    Można by to podciągnąć pod pomocnictwo i prawdopodobnie
    podżeganie.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-08-20 11:57:21
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

> [...]
    mnie
    > na dobrą kolację, ewentualnie zafunduje wyjazd kilku znajomych (w tym

    Poprosimy o więcej szczegułów na grupę, my też chcemy jechać na Karaiby. ;)

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 6. Data: 2002-08-20 12:16:13
    Od: "Rudobrody" <r...@o...pl>

    Użytkownik "artpen" <g...@a...prv.pl> napisał w wiadomości
    > mnie
    > mnie)
    >
    > Poprosimy o więcej szczegułów na grupę, my też chcemy jechać na Karaiby.
    ;)

    Ewentualnie chcemy Ci zasponsorować tam wyjazd, ale nie bezinteresownie (((;

    Pzdr
    R.

  • 7. Data: 2002-08-21 08:29:28
    Od: "LK" <e...@p...com>

    Leszek <l...@p...fm>
    > Można by to podciągnąć pod pomocnictwo i prawdopodobnie
    > podżeganie.
    >
    > Leszek

    Nie sadze. Autorzy ksiazek kryminalnych pokazuja na pewno znacznie ciekawsze
    i lepiej dopracowane pomysly i sposoby ich realizacji a nikt ich za to nie
    pociaga do odpowiedzialnosci.

  • 8. Data: 2002-08-21 12:48:22
    Od: "DEXTER" <U...@w...pl>

    > Poprosimy o więcej szczegułów na grupę, my też chcemy jechać na Karaiby.
    ;)

    Szczegółów niestety nie mogę podać. Mogę jedynie powiedzieć, że jest to
    sposób bardzo znany, choć w realizacji niezbyt trudny (koszty około 3-6 tys.
    zł). Jak myślę moznaby w ten sposób wyłudzic około 250-300 tys zł w ciągu
    tygodnia i przestać dalej działać (co ja bym proponował) lub działać przez
    kilka miesiecy, ale ryzyko wpaki jest już znaczne.

  • 9. Data: 2002-08-21 12:49:36
    Od: "DEXTER" <U...@w...pl>

> [...]
    > tygodnia i przestać dalej działać (co ja bym proponował) lub działać przez
    > kilka miesiecy, ale ryzyko wpaki jest już znaczne.

    miało być mało znany.