  • 1. Data: 2002-08-20 09:15:32
    Temat: Samochody za granicą
    Od: "Qwax" <...@...q>

    Czy na terenie UE Polak może prowadzić samochód należący do obywatela
    UE ?
    (czy musi mieć jakieś upoważnienia).

    Czy na terenie Polski Polak może prowadzić samochód będący własnością
    obcokrajowca zarejestrowany poza granicami kraju?
    (np. znajomy z UE przyjeżdża do Polski łamie nogę i prosi o
    przywiezienie żony z Francji)

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 2. Data: 2002-08-22 07:02:34
    Temat: Re: Samochody za granicą
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    W UE - tak
    W Polsce - nie. ( w razie kontroli może dojść nawet do konfiskaty samochodu.
    No chyba że kierowca ma stały pobyt lub czasowy w UE. Albo właściciel siedzi
    obok ale wtedy też według przepisów nie można ale jak mi sami powiedzieli
    policjanci, może się źle poczuł więc Pan siadł za kierownicę
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 3. Data: 2002-08-23 04:29:16
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
    > Czy na terenie UE Polak może prowadzić samochód należący do obywatela
    > UE ?
    > (czy musi mieć jakieś upoważnienia).

    nie musi, jedynie prawo jazdy

    > Czy na terenie Polski Polak może prowadzić samochód będący własnością
    > obcokrajowca zarejestrowany poza granicami kraju?

    nie moze

    pozdrawiam,

    carlo
    SkyDive is my favourite waste of time