  • 81. Data: 2005-12-21 22:58:45
    Temat: Re: Hipermarket, niewpuszczenie na teren sklepu, odmowa sprzedazy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Z jakimi?

    Z Konstytucją RP, z Kodeksem Karnym...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 82. Data: 2005-12-22 01:57:11
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Z Konstytucją RP, z Kodeksem Karnym...

    Kodeksem karnym?

    Roman

  • 83. Data: 2005-12-22 02:42:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Roman G. napisał(a):
    > Kodeksem karnym?

    A czy nie pasuje tutaj Art. 257?

    Art. 257. Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę
    z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej
    albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza
    nietykalność cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia wolności do
    lat 3.

    Czy według Ciebie, dyskryminacji łysych nie można doczepić do
    dyskryminacji rasowej? W końcu w pojęciu "rasa" nie chodzi tylko o kolor
    skóry, "rasa" to także grupa społeczna czy zawodowa, konkretna
    subkultura, itp. itd.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 84. Data: 2005-12-22 07:27:29
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dockm2$28n$1@news.onet.pl>
    scream <n...@p...pl> pisze:

    > Warunkiem jest, abyś wiedział o tej
    > reglamentacji zanim wejdziesz do sklepu. Widzisz informację i
    > wchodzisz dalej = akceptujesz to i nie masz potem pretensji + nikt
    > nie narusza prawa.

    W Makro często wisi wywieszka w ten deseń "W ciągu jednego dnia jedna firma
    może kupić tylko XXX kg cukru. Za utrudnienia przepraszamy".

    --
    PozdrawiaM

  • 85. Data: 2005-12-22 08:54:15
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    scream napisał(a):
    Natomiast
    > reglamentacja towaru - jak najbardziej - tak działała większość
    > sklepów kiedy był "boom na cukier" przed naszym wejściem do UE,

    Akurat ja nie spotkałam się z taką reglamentacją, a cukru kupowałam
    mnóstwo, bo jestem zapaloną miłośniczką przetworow domowych;-) Co
    najwyżej trzeba było upolować cukier w rozsądnej cenie, albo nie byc na
    samym końcu - sprzedawcy się tylko cieszyli, ze im towar schodzi.

    Justyna

  • 86. Data: 2005-12-22 11:23:20
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dod3oc$114$1@news.onet.pl>, scream wrote:

> [...]
    > dyskryminacji rasowej? W końcu w pojęciu "rasa" nie chodzi tylko o kolor
    > skóry, "rasa" to także grupa społeczna czy zawodowa, konkretna

    Łysy to rasa? Znieważanie za pomocą kartki, że nie obsługujemy?
    Screamizacja prawa.

    Renata

  • 87. Data: 2005-12-22 11:53:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):

> [...]
    > lat 3.
    >
    > Czy według Ciebie, dyskryminacji łysych nie można doczepić do

    a gdzie znieważenie?

    > W końcu w pojęciu "rasa" nie chodzi tylko o kolor
    > skóry, "rasa" to także grupa społeczna czy zawodowa, konkretna
    > subkultura, itp. itd.

    że jak?

    KG

  • 88. Data: 2005-12-22 12:06:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Łysy to rasa?

    Jeśli przyjmiemy, że "rasa" nie odnosi się tylko do koloru skóry, to jak
    najbardziej :)

    > Znieważanie za pomocą kartki, że nie obsługujemy?

    "Nie obsługujemy", czyli gdybyś była łysa, to pewnie poczułabyś się
    gorsza/inna od reszty, która normalnie byłaby obsługiwana :)

    > Screamizacja prawa.

    Mhm, może to jest rzeczywiście zbyt naciągane... :) Ale w takim razie
    dziwne, że nie ma w KK innych przepisów dot. dyskryminacji.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 89. Data: 2005-12-22 22:36:47
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Nixe wrote:

    > Jaki?

    Chronienie słabszych przedsiębiorców.
    Ceny dumpingowe służą przecież niszczeniu konkurencji, a nie irytowaniu
    klientów i mediów ;-)

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 90. Data: 2005-12-22 22:47:33
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:do9m1o$isq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    > Marta Wieszczycka <m...@N...pl> pisze:

    > Co świadczy o tym, że cena staje się ceną dumpingową?
    > Czy będąc np. właścicielem sklepu jestem zobowiązana do stosowania
    > danej, określonej marży nawet w sytuacji, gdy udało mi się kupić towar w
    > hurcie po atrakcyjniejszej cenie, niż moja konkurencja, a tym samym mogę
    > obniżyć marżę bez ryzyka poniesienia strat?

    Jeżeli możesz obniżyć cenę, bo udało Ci się taniej kupić, to znaczy, że
    jesteś w stanie to udokumentować.
    Cena dumpingowa to nie to samo, co cena niższa ;-)
    Sprzedaż dumpingowa jest sprzedażą poniżej kosztów.
    Rzecz w tym, że duża firma może sobie na to pozwolić znacznie dłużej niż
    mała. I stosowanie takich technik eliminacji mniejszych konkurentów z
    rynku jest właśnie zakazane.
    Bo jeśli większy konkurent będzie przez jakiś czas dopłacał do
    niektórych produktów, to jest w stanie doprowadzić mniejszych
    konkurentów do bankructwa. To jest właśnie nieuczciwa konkurencja i to
    jest właśnie zakazane. A nie sprzedawanie taniej niż wszyscy, jeśli
    potrafisz znaleźć tańszą hurtownię.