  • 71. Data: 2005-12-21 17:39:29
    Temat: Re: Hipermarket, niewpuszczenie na teren sklepu, odmowa sprzedazy
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    scream wrote:

    > Jest możliwa reglamentacja towaru, ale musi być o tym informacja w
    > widocznym miejscu, przed wejściem na halę z towarami.

    Masz jakas podstawe prawna na to, ze to jest dopuszczalne - znaczy
    reglamentacja?

    Np. ze mozna kupic nie wiecej niz 10 kg cukru

    --
    *
    *|\

  • 72. Data: 2005-12-21 19:48:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Hikikomori San napisał(a):
    > Masz jakas podstawe prawna na to, ze to jest dopuszczalne - znaczy
    > reglamentacja?

    Podstawą prawną jest właśnie informacja umieszczona przed wejściem na
    halę z towarami. Wchodząc tam, akceptujesz tą informację i przyjmujesz
    ofertę sklepu na konkretnych zasadach.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 73. Data: 2005-12-21 19:59:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Podstawą prawną jest właśnie informacja umieszczona przed wejściem na
    > halę z towarami. Wchodząc tam, akceptujesz tą informację i przyjmujesz
    > ofertę sklepu na konkretnych zasadach.

    nadal jest art.135 kw...

    KG

  • 74. Data: 2005-12-21 20:25:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    kam napisał(a):

    > nadal jest art.135 kw...

    Nie, gdyż przyjąłeś ofertę sklepu na konkretnych zasadach. Jeśli jest
    napisane, że sklep jest czynny od 9 do 21, to nie ma zastosowania Art.
    135 KW dlatego tylko, że Ty chcesz sobie zrobić zakupy o 21:30. Zgadzasz
    się na daną ofertę sklepu i wtedy Art. 135 nie ma zastosowania.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 75. Data: 2005-12-21 20:27:13
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:slrndqi660.k83.j.krzyzanowski@bilet.intercity.
    pl>
    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> pisze:

    > Juz chyba ustalilismy, ze zasadnosc takiej odmowy rozpatrzyc moze sad.
    > Nikt tu nie udowodnil, ze nie ma prawa.

    Owszem, udowodnił podając odpowiedni paragraf.

    --
    PozdrawiaM

  • 76. Data: 2005-12-21 21:04:22
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
> [...]
    > 135 KW dlatego tylko, że Ty chcesz sobie zrobić zakupy o 21:30. Zgadzasz
    > się na daną ofertę sklepu i wtedy Art. 135 nie ma zastosowania.

    Przecież art.135 kw nie odnosi się do żadnej oferty sprzedawcy. Takiej
    oferty może w ogóle nie być. Wystarczy, że sprzedawca odmówi sprzedaży
    (zawarcia umowy) gdy ofertę złoży kupujący - nie przyjmując tej oferty,
    mimo że ma możliwość zawarcia umowy. To właśnie jest odmowa sprzedaży. I
    o ile na gruncie prawa cywilnego rzeczywiście nie ma przeszkód by
    limitować sprzedaż, to kodeks wykroczeń trochę do tego nie przystaje.
    Chyba że nazwiemy to uzasadnioną przyczyną, ale to wątpliwe.
    A zamknięcie sklepu nie jest odmową sprzedaży, to chyba oczywiste.

    KG

  • 77. Data: 2005-12-21 21:23:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    kam napisał(a):
> [...]
    > limitować sprzedaż, to kodeks wykroczeń trochę do tego nie przystaje.
    > Chyba że nazwiemy to uzasadnioną przyczyną, ale to wątpliwe.

    Nie zgodzę się z tym, ale może wypowiedział by się np. Robert Tomasik?
    :) Nie wiem który z nas ma rację, ale wydaje mi się, że ja. Jedna sprawa
    to to, że sprzedawca rzeczywiście może wykonać świadczenie, ale druga
    sprawa, że sami zgadzamy się z jego ograniczeniem - więc czy potem
    możemy mieć pretensję?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 78. Data: 2005-12-21 22:07:35
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    scream wrote:

    > Podstawą prawną jest właśnie informacja umieszczona przed wejściem na
    > halę z towarami. Wchodząc tam, akceptujesz tą informację i przyjmujesz
    > ofertę sklepu na konkretnych zasadach.

    No ale co jesli na kartce bedzie "łysym cukru nie sprzedajemy" albo
    "cukru tylko 5 kilo na glowe" - w sumie w momencie gdy jest cukru a
    cukru, to to jest jakies zabronione. A jak jest 5 kg cukru wystawione to
    kartka nie jest potrzebna...

    --
    *
    *|\

  • 79. Data: 2005-12-21 22:25:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Hikikomori San napisał(a):
> [...]
    > "cukru tylko 5 kilo na glowe" - w sumie w momencie gdy jest cukru a
    > cukru, to to jest jakies zabronione. A jak jest 5 kg cukru wystawione to

    Jeśli będzie "łysym cukru nie sprzedajemy", to taki zapis jest niezgodny
    z paroma innymi ustawami, a nie tylko z KW :) Natomiast reglamentacja
    towaru - jak najbardziej - tak działała większość sklepów kiedy był
    "boom na cukier" przed naszym wejściem do UE, tak działa większość
    sklepów z elektroniką kiedy mają super-hiper-promocje, itp. Warunkiem
    jest, abyś wiedział o tej reglamentacji zanim wejdziesz do sklepu.
    Widzisz informację i wchodzisz dalej = akceptujesz to i nie masz potem
    pretensji + nikt nie narusza prawa.

    Tak ja to widzę.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 80. Data: 2005-12-21 22:28:04
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dockm2$28n$1@news.onet.pl>, scream wrote:

    > Jeśli będzie "łysym cukru nie sprzedajemy", to taki zapis jest niezgodny
    > z paroma innymi ustawami, a nie tylko z KW :)

    Z jakimi?

    Renata