  • 1. Data: 2007-01-16 15:32:44
    Temat: Gwarancja a prawa konsumenta??
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Poniezej jest post o rowniez o gwarancji ale ja troche inny problem mam

    Cchcialbym zapytac co w sytuacji gdy towar jest reklamowany czy gwarancja
    sie przedluza?

    Chodzi mi o sytuacje ze zakupilem towar gwarancja mi sie konczy np na
    poczatku lutego a ja towar reklamowalem na poczatku stycznia poniewaz towar
    jest dosc specyficzny i gwarantem jest firma majaca siedzibe w Warszawie a
    ja mieszkam na Slasku zanim towar zostal do nich wyslany i zanim wroci
    pewnie bedzie koniec stycznia

    poza tym aby sprawdzic czy dziala musze go przetestowac w specyficznym
    srodowisku wiec zajmie mi to kolejny tydzien zakladam ze bezdie juz koniec
    stycznia

    co jesli towar nie bedzie sprawny (moze sie tak zdazyc na skutek specyfiki
    produktu) ja znow chcialbym go reklamowac ale zanim go wysle moze juz minac
    termin gwarancji

    czy reklamacja przedluza termin gwarancji?
    tak
    nie
    o ile

    jaka data jest decydujaca chodzi mi o date przyjecia towaru do reklamacji
    przez posrednika
    date wyslania czy moze date otrzymania towaru przez gwaranta

    i w koncu jeszcze jedna sprawa

    producent deklaruje dozywotnia gwarancje ale tylko na szwy, laczenia itp
    natomiast w towarze sa jeszcze zawory
    w gwarancji nie pisze nic ze nie podlegaja one gwarancji ale dystrybutor
    podczas rozmowy telefonicznej probowal mi wmowic ze zawory nie podlegaja
    gwarancji
    czy mial racje jesli nie to jaka jest ogolna gwarancja na cos takiego

    Kris

  • 2. Data: 2007-01-16 20:30:33
    Temat: Re: Gwarancja a prawa konsumenta??
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał
    > Cchcialbym zapytac co w sytuacji gdy towar jest reklamowany czy gwarancja
    > sie przedluza?

    Tak, termin biegnie od nowa w razie wymiany albo istotnych napraw rzeczy.

    > co jesli towar nie bedzie sprawny (moze sie tak zdazyc na skutek specyfiki
    > produktu) ja znow chcialbym go reklamowac ale zanim go wysle moze juz
    > minac termin gwarancji

    Jeżeli upłynie termin gwarancji, to wtedy nic, ale jak rozumiem termin
    gwarancji na takie specjalistyczne urządzenia jest odpowiednio długi.
    Ewentualnie może wchodzić w grę rękojmia.

    > czy reklamacja przedluza termin gwarancji?

    vide supra

    > jaka data jest decydujaca chodzi mi o date przyjecia towaru do reklamacji
    > przez posrednika
    > date wyslania czy moze date otrzymania towaru przez gwaranta

    IMHO data wysłania.

    > czy mial racje jesli nie to jaka jest ogolna gwarancja na cos takiego

    wszystko zależy od tego co jest napisane w dokumencie gwarancyjnym, jeżeli
    te zaworu są wyłączone to nie podlegają gwarancji.

    --
    p09v

  • 3. Data: 2007-01-16 21:38:05
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    p09v napisał(a):
    > Tak, termin biegnie od nowa w razie wymiany albo istotnych napraw rzeczy.

    nie w sprzedaży konsumenckiej

    KG

  • 4. Data: 2007-01-16 22:00:13
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie w sprzedaży konsumenckiej

    Dlaczego? Jeżeli chodzi o niezgodność z umową to się zgodzę ale jeżeli
    chodzi o gwarancję?

    --
    p09v

  • 5. Data: 2007-01-16 22:23:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    p09v napisał(a):

    > Dlaczego? Jeżeli chodzi o niezgodność z umową to się zgodzę ale jeżeli
    > chodzi o gwarancję?

    Bo art.1 ustawy o szczególnych warunkach (...)wyłącza stosowanie
    przepisu kc, który wprowadzał takie zasady.
    Akurat przy niezgodności w razie wymiany biegnie od początku.

    KG

  • 6. Data: 2007-01-16 22:36:13
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał
    > Bo art.1 ustawy o szczególnych warunkach (...)wyłącza stosowanie przepisu
    > kc, który wprowadzał takie zasady.
    > Akurat przy niezgodności w razie wymiany biegnie od początku.

    Według mnie to wyłączenie trzeba rozumieć w ten sposób, że jeżeli opieramy
    swoje roszczenia na podstawie niniejszej ustawy, nie stosujemy 556-581 KC.
    Jeżeli natomiast nasze roszczenia opart są o gwarancję (słabsza ochrona
    konsumenta) to opieramy się na KC. Tak mi się przynajmniej do tej pory
    wydawało i praktyka to potwierdzała. Spróbuję jutro to jeszcze skonsultować.

    --
    p09v

  • 7. Data: 2007-01-16 22:37:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.01.2007 p09v <p...@o...pl> napisał/a:
    > Dlaczego? Jeżeli chodzi o niezgodność z umową to się zgodzę ale jeżeli
    > chodzi o gwarancję?

    Bo gwarancja, w przypadku sprzedaży konsumenckiej to tez Ustawa z
    dnia 27 lipca więc i tu jej warunki określa gwarant.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-01-20 10:42:55
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    p09v napisał(a):
> [...]
    > Jeżeli natomiast nasze roszczenia opart są o gwarancję (słabsza ochrona

    Czy gwarancja jest słabszą ochroną, to nieco dyskusyjne. Ustawa reguluje
    sprzedaż konsumencką. Ma też własną, choć szczątkową regulację gwarancji
    - nieco odmienną od tej w kc. Wyraźnie wyłącza stosowanie przepisów kc o
    gwarancji, więc nie możemy ich stosować.

    KG